Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nettopp...Jævlig kjipt å dra henger i totalt 40 mil for å ikke få kjørt bil.Trodde stål skilt hadde en viss dekkende forsikring jeg.Man får jo kjøre med bil som det bare er vanlig ansvar på så.

Hvorfor dra bilen på henger hvis den har prøveskilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyst til å hjelpe til på mandag?

Ber om at de av dere som har tid og kunne tenke dere å hjelpe til litt under treffet sender meg en PM så fort som mulig, slik at vi får tatt dere med i planleggingsfasen. Det handler da om f.eks. teknisk, påslipp, flaggvakt, etc. Det vil bli gitt instruksjoner på forhånd, og blir vi nok vil det bli flere skift slik at man slipper å ta hele treffet. Husk at flaggvakt er super mulighet til å studere sporvalg og en ypperlig fotomulighet! :o

Uansett; ta kontakt slik at jeg får lagt dere inn i treffkomité-kategorien på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke trekke verken syn eller kunnskaper i tvil her, men bare for å ha nevnt det så finnes det to sedaner i Norge som er M3 GT "replikaer". I fart/på avstand går det helt sikkert an å bli lurt av disse. Ellers kan det jo ha vært en ekte M3 GT, det finnes jo et par til utenom Tommy og M6 Bjørn sine, og selv om de er tilhørende et annet sted i landet kan de da flyttes på for egen maskin.. ;-)

En annen sak er jo at de fleste grombilene jeg har sett her i området har vært utenlandske.. :?

Er åpen for at det kan ha vært replikaer, men at det er en coupe er det ingen tvil om.

Angående hjelp/organisering

Siden vi har et såpass lite "privat" arrangement så burde ALLE bidra til at dette går så smertefritt som mulig. Hvis alle tar ansvar og bruker sunn fornuft, så trengs det ikke så vanvittig mye organisering og styr for å unngå problemer. Trenger noen hjelp....ja...da hjelper man den personen.

Hvordan er det med antall flaggvakter? Løser det seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp...Jævlig kjipt å dra henger i totalt 40 mil for å ikke få kjørt bil.Trodde stål skilt hadde en viss dekkende forsikring jeg.Man får jo kjøre med bil som det bare er vanlig ansvar på så.

Hvorfor dra bilen på henger hvis den har prøveskilter?

Fordi en sånn bil orker man ikke sitte å kjøre langt i.Ingen isolasjon,stor bråkende m-motor,ei presse som bråker enda værre,dyr i drift,og sist men ikke minst:hva hvis man skulle havarere.Er også minimalt med komfort i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hjelp/organisering

Siden vi har et såpass lite "privat" arrangement så burde ALLE bidra til at dette går så smertefritt som mulig. Hvis alle tar ansvar og bruker sunn fornuft, så trengs det ikke så vanvittig mye organisering og styr for å unngå problemer. Trenger noen hjelp....ja...da hjelper man den personen.

Hvordan er det med antall flaggvakter? Løser det seg?

Vi må organisere litt selv om vi er relativt få, men det meste ordner seg nok. Kunne hatt flere flaggvakter, men i verste fall tar vi dette på førermøtet. De færreste kommer til å kjøre kontinuerlig uansett.. Det første skiftet hadde det vært fint å ha i boks, slik at vi får satt i gang. Videre går jeg ut fra at det løser seg.

Det kan også være interessant med flere som stiller som "instruktører", med vest. Rett og slett en person man vet man kan gå og spørre om sporvalg og kanskje spørre om vil sitte på noen runder og forklare litt. Det er jeg sikker på at er meget nyttig for oss nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært fint å fått litt instruksjon fra de erfarne gutta :wink: Og for min del hadde det også vært morsom å gjøre det omvendt, å få sitte på med en som kan dette :D Slik at man virkelig ser hvordan dette skal gjøres!

Det kan vi sikkert ordne.. Skal vi bruke din bil? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":532s1grb]

Er dette et apparat de har på bilverksteder også?

Sånn at jeg bare kan svinge innom i morra og få det sjekket, og da om det trengs få byttet bremseveske? (eventuelt få time i løpet av degen / helga / mandag. )

Du opererer vel med standard godkjente verdier?

Tror ikke alle verksteder har det, men du kan jo nesten bare skifte bremsevæska hvis du er i tvil. Koster under en hundrings for en flaske med DOT4.

EdGarasjen slo til og hadde måler gitt! Hadde ikke brukt den på et par år, så de leta rundt hele verkstedhallen.

Målte kokepunkt til 152 C. Minimum var 144 og max var 155, så den var fint innenfor godkjente verdier.

Kjekt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kokepunktet være rundt 250-260° C grader på vanlig DOT4-væske?

Husk også at jo mindre vann i bremsevæska jo mindre fare er det for rustskader i bremserør og andre deler av anlegget, så det kan lønne seg å bytte med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gamle haugen min tåler nok ikke det pluss at det frister egentlig mer å sitte på i skikkelig redskap :D Kan jeg foreslå e30 M3 ? :whistle:

Det er ikke store forskjellen på en E36 325 og E30 M3 rundt Rudskogen, og bilen din vil garantert tåle det! :) Hvis du ikke har lyst til å bruke din bil, så er det sikkert ikke umulig å bruke en gammel E30, men jeg syntest det er morsommere å sitte på i sin egen bil, og se hvordan den oppfører seg på grensen.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at bilen din ikke skulle tåle det?

Nei da, er bare det at jeg ikke har råd til å "ødelegge" den. Bremser, bremsevæsk, dempere og fjærer er nytt, samt at alle foringer er sjekket og i orden. Bare lurer på om jeg må ha ny clutch snart :cry:

R Andersen: Ok, da tar vi en tur i min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...