Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, selv takk for et bra treff i dag, må jo rette en spesiell takk til de som stod flaggvakter og arrangerte det hele!

selv så ble det en 6-7 runder for min egen del, slet litt med temperatur og litt sent ladetrykk i begynnelsen, kjørte inn i depoet og fikk ordnet det. Så fikk jeg vel en 4 runder med stram vaier før vanntilførselen til varmeregisteret bestemte seg for å hoppe av, og et inferno av røyk veltet inn i bilen og opp av panseret.

forøvrig takk til han som tauet meg inni depoet igjen :) var det kjetil tro?

mvh lars olafsen

Det var jeg som tauet deg inn ja. Gikk det greit å få orden på kjølevannet igjen? Og det var vel ikke du som hadde glemt igjen en nesten full 4-liters kanne med kjølevæske vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, selv takk for et bra treff i dag, må jo rette en spesiell takk til de som stod flaggvakter og arrangerte det hele!

selv så ble det en 6-7 runder for min egen del, slet litt med temperatur og litt sent ladetrykk i begynnelsen, kjørte inn i depoet og fikk ordnet det. Så fikk jeg vel en 4 runder med stram vaier før vanntilførselen til varmeregisteret bestemte seg for å hoppe av, og et inferno av røyk veltet inn i bilen og opp av panseret.

forøvrig takk til han som tauet meg inni depoet igjen :) var det kjetil tro?

mvh lars olafsen

Det var jeg som tauet deg inn ja. Gikk det greit å få orden på kjølevannet igjen? Og det var vel ikke du som hadde glemt igjen en nesten full 4-liters kanne med kjølevæske vel?

Jada, gikk greit. Trodde jeg skulle få noen runder utpå etter jeg hadde fyllt på vann igjen, men m20 motoren er ikke så ålreit å lufte ut, så brukte vel en 1.5 time på å få luftet den skikkelig, og da var det blitt så mørkt at vi kjørte hjemover.

Forøvrig så var det ikke min kjølevæske, måtte handle på veien hjemover jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt over bilder til Gunnar, men har også lagt de ut i galleriet mitt nå.

Se HER.

Fikk ikke tat så mange tidlig på dagen, og utover kvelden ble det for mørkt, som dere kan se.

Mørke bilder er tatt med iso 1200 og full overeksponering. Tenkte det kunne være litt dumt å stå i utgangen av en sving og blende folk med blitzlys. ;) De helt siste i depoet er tatt med blitz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den beste banekjøringen jeg noengang har vært på!

Kan legge til at det er den eneste jeg har vært på da, men man kjenner jo igjen et proffesjonelt opplegg når man ser det.

Stor takk til Gunnar og Kjetil, og dere andre som gjorde dette til en realitet.

Det er ene og alene deres skyld at jeg nå bare sitter å kikker etter oppgraderinger av kjøreegenskapene på bilen min :)

Bare noen nye dekk nå, og kanskje noe ventilerte skiver, og nye dempere og fjærer hmm.

Og til de som ikke helt tør/vil møte opp fordi man har for liten motor, så kan jeg fortelle at for meg som førstereis sjåfør så var 1.8 liter mer enn nok. At det skal gå fort på lanstrekkene blir liksom litt underordnet, alle biler går fort nok til at man klarer å skremme ut adrenalin i svingene.

Ting jeg lærte av dagen:

Bmw folk er ålreite folk

Ikke prøv å skift gir midt i slaktern

Bilen stopper mye raskere enn man tror (måtte gi gass igjen får å komme frem til svingen)

Husk på at man har H-gir kasse og ikke X-gir kasse (lett å glemme når man blir stressa)

Helhjelm er varmt

Når dekkene blir varme, og bremsekraften slunkner inn, så må man passe på så det ikke går i spinn (mel:musevisa)

En ting til: At det sto kjegler på turn-in, og tangeringspunkt var det som gjorde at dette ble så morsomt som det ble, for meg som fersking. Hjalp helt utrolig å ha noe å sikte etter. Merket helt sinnsyk forskjell når jeg havnet uten for idealsporet. Og uten kjeglene tror jeg at jeg hadde slitt mye mer med å holde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorro å høre at det ble en suksess (som de fleste andre bimmers.no arrangement ) ;) Gleder meg skikkelig til å se mer bilder :D Hadde dessverre masse forelesninger så jeg meldte meg ikke på!

Et heldagssarrangement høres supert ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...