Gå til innhold

hva er forskjellen på 318 og 318is?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva må til for og gjøre om en 318 til 318is?

Kjøpe en 318is-motor og oppgradere til skivebremser bak.

Skulle tro at bremsene foran på en 318i skal gå gode for 140hk. Hvis ikke, så oppgraderer man evt dem også i samme slengen.

Skrevet

For å bygge om en 318i til 318is så må du bytte motor og bremser.

318i har M40 eller M43 8 ventils motor

318is har M42 eller M44 16 ventils motor

318is har også ventilerte skiver foran og skiver bak.

Standard på en 318i er vanlige skiver foran og tromler bak.

Det er jo mulig å bare bytte motoren viss det ikke skal godkjennes. Er bolt on, men du må vel koble om litt elektrisk vil jeg tro.

Skrevet
318is har også ventilerte skiver foran og skiver bak.

Standard på en 318i er vanlige skiver foran og tromler bak.

ikke standard med ventilerte bak på is'en. eller er det kanskje det du mener?

Skrevet
318is har også ventilerte skiver foran og skiver bak.

Standard på en 318i er vanlige skiver foran og tromler bak.

ikke standard med ventilerte bak på is'en-

Har ikke sagt noe om ventilerte skiver bak. Skrev skiver bak. Tenkte da i motsetning til tromler på vanlig 318i.

Er vel bare 323, 328 og M3 av E36 som har ventilerte skiver bak.

Skrevet

Ja, min 1991mod 318 har tromler, men siden E36 ble laget opp til... 2000.. så legger jeg penger på at skiver bak kom rundt 1995-1996. Da som standard, tenker jeg.

  • 4 years later...
Skrevet

Hei. Har tenkt litt på dette. Jeg har en -91 med skiver både fremme og bak. Hvordan er det eventuelt og gå frem hos biltilsynet? Er det bare for meg og få tak i en IS motor og bytte ut?

Skrevet

Du må vel levere søknad om ombygging FØR du starter prosjektet, så få liste over delene som må byttes for å få det godkjent. Så trenger du diverse dokumenter og sikkert litt bilder som bevis for hva du har gjort (evt. få et verksted til å gi deg et ark på at faktiske deler er byttet, noe som kan være vanskelig).

Ellers mener jeg IS'ene ble trimmet/ombygd av eller for italienerne, pga. høye avgifter på 2liters motorer (f.eks. 320), derfor trikset de litt med en 318 med 1,8L for å holde seg under grensene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...