Gå til innhold

Teknisk E36 M3 3.0 og 3.2 bakstilling


Rotty
 Share

Anbefalte innlegg

åssen da? tenker du på innfestning?

halla.takk for sist 8)

er forskjellene på disse. skal ikke bruke den traversen da alt ska på E30..

Er vel mere ut etter å sjekke litt pga har en 3.0 komplett bakstilling på handa men kunne tenkt meg 3.2 bakstillinga. om noen kan hjelpe til med det tekniske som, er bremsene lik eve samma kalipere.er det store forskjeller på drivaksler osv om disse bygge ut 2.5cm om jeg setter de på 325 e30 travers osv

Trur jeg leste på ett dansk forum at E36 328 tic traversen passer på E30 men finner ikke den sia igjen, noen som vet om den passe.?

ble noen spm her da men men. håpe på tips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha E36 M3 bakstillingsdeler på en E30 så vil jeg tro at du måtte bruke bakstilling fra en Z3 M-Coupe eller M-Roadster da disse har samme type bakstilling som E30.

Stemmer det. Fra M-Roadstern er det vel forsterka også, hm er ikke enkelt når man vil bygge optimalt..

veit du om traversen passer fra disse oxo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du kikker her så ser det ut som det er samme traversen på både M-Coupe og M-Roadster med både S50 og S54 motor.

Tør ikke å svare på om traversen passer rett på E30, men vil tro det.

Er sikkert noen her på forumet som har testet dette.

takker

Ser ut som om det er samma traversen. er det noen som har testet dette, om den passer på E30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt jobb med å tilpasse dette på en E30. For det første må man ha andre fjører både foran og bak (dette tilsier også i mange tilfeller at man bør skifte dempere også). I tillegg må man må ha andre topplagringer foran. Man må også ha (i alle fall) eksentriske bærearmsforinger fra E30 M3 og jeg vet ikke om man også bør bytte bærearmene til M3 3.2 (er de kanskje de samme på Z3 M?).

Diffen har en annen flens (6/8(?) bolts kontra 4 som er på de org. mellomakslingene). Traversen er i utgangspunktet lik, men man bør nok uansett skifte storeforingene i den ettersom de ikke er lik. Bærearmene er nok identisk bortsett fra at de er forsterket.

Dette skrev HenikE30+ for en stund tilbake på BMWCCN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har orginale M3 E30 fram. er kun bak jeg trenger hjelp til for øyeblikket.

Skal handle inn det jeg trenger til bakstillinga på E30 og vil gjerne bygge optimalt når jeg først skal gjøre dette. har lik 0 erfaring med så mye modifikasjoner men lærer etterhvert..

Omtrent alt som er handlet inn til prosjektsbila må tilpasses på en eller anen måte så noe i bakstillinga må man vel regne med oxo 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakstillinga ifra e-36 compact skal også være den samme som e-30.

den bygger visst 20mm mere ut.men med e-36 felger skulle visst ikke dette være nå prob.

leste dette på purepf mener jeg

ja trur det va vist man brukte orginal 325travers så bygde de ut 2.5cm på hver side.

men vil helst ha hele sulamitten til og holde så har tenkt på hvilken travers som egner seg best og er bolt on på E30. tåler jo litt modifikasjoner, men når man ikke har alt av utstyr så blir man veldig avhengi av andre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...