Gå til innhold

Drive Controll System. Drive carefully!


Nensin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått denne meldingen to ganger denne uken Drive Controll System. Drive carefully! så vises varselsikonet for DCS, og bilen går i en form for nødmodus.

Feilen kom etter kompressorinnstalasjon. Bilen er en E60.

Er det noen som kjenner til hva dette kan være? Er usikker på om dette kan være noe motoren?

Feilen blir borte om jeg skrur av og på tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en avlesning av eventuellt feilminne lagret i bilens hjerne. I ditt tilfelle vil de få opp hva som trigger feilmeldingen og nødmodusen. Gjøres hos BMW, eller verksteder med tilsvarende utstyr. Maskinen heter BMW Diagnosetester eller noe sånt, derav navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har en så ny bil og siden ingen av oss vet hva det betyr anbefaler jeg deg å dra til et BMW verksted og la de sjekke det.

Om du ikke vil det av en eller annen ymse grunn kan du sende en mail til BMW Norge AS. De er veldig greie og svarer altid på slike ting ( men anbefaler at man drar til et verksted og får de til å fikse det)

En annen ting du kan gjøre er å registrere deg på

http://forums.e60.net/ som er et forum for alle med E60 og E60 M5.

Presenter problemet ditt på en redelig måte så kan du være rimelig sikker på å få noen gode svar da de har mange brukere og en god del av dem kan sakene sidne. Det er i alle fall min erfaring, og det er også disse grepene jeg har gjort når min E60 gikk i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS, første jeg fant ut varat bilen lagde litt vel kraftig lyd, det viste seg at luftfilteret hadde falt av og at den dro rett inn.

Håper ikke dette kan ha skadet motoren noe, kjørte med dette i ca 5- 10 mil vil jeg tro :roll:

Har snakket med de og de virker behjelpelige med og finne feil, men jeg får avvente og høre hva Tronrud sier om feilen først.

Håper ikke denne kompressor innstalasjonen har vært bommtur. Kostet tross alt litt mer en "chip" :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...