Gå til innhold

Napping under akselerasjon, og full motorstopp (Løst)


Bols
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

fint og nyttig forum, men det er mange tråder om motorproblemer som avsluttes med et innlegg fra trådstarter av typen "OK, jeg skal levere den inn for avlesing av feilkoder, så får vi se...". Gjetter på at de fleste problemene faktisk blir avsluttet, men uten et endelig innlegg fra trådstarter på hva som var galt, og hvor mye det kostet. Dette er ikke veldig nyttig for stakkarer som opplever de samme problemene... :-)

For å veie opp så legger jeg inn et innlegg som inneholder min løsning på dette problemet, slik at framtidige generasjoner som søker i arkivene kan få litt input :-)

Problem 1.) E39 (523i) trekker dårlig, spesielt på lavt turtall, og hadde svak rykking under akselerasjon

Problem 2.) Full og plutselig motorstopp (på E18...). Var død i noen sekunder, våknet til live igjen i noen sekunder, og døde for godt.

Løsning: Sensor på veivaksel og kamaksel (selvfølgelig, vil noen sannsynligvis si) var gått. Den ene (kamaksel?) førte til dårlig effekt, og den andre førte til at det stoppet fullstendig. Furubakken bilverksted i Bærum tok rett over 3000 kroner inkl. deler for å finne ut og rette problemet. Forøvrig en hyggelig gjeng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... denne typen informasjon er viktig hvis Tekniskforumet skal være seriøst. Jeg er forøvrig helt enig i at det også er viktig at folk ikke bare er tilfreds med at noen overhodet svarer på deres tråd/spørsmål... svarene skal jo helst også være av en type så man har noe å arbeide videre med.

Som ChrZZ... ønsker jeg deg også velkommen til bimmers... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du kommer med løsningen på problemet, har savnet det mange ganger :lol: Byttet kamakselsensor jeg også når jeg var i Tyskland for noen uker siden, samme symptomene med at den var lat og nappet litt ved aks. Den var 2 sekunder tregere fra 0 - 100 km/t. Det kostet meg ca. 1000 kr for føler , arbeid og kretstest. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...