Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

99mod, 320d E46.

Er det noen kjente feil med ryggesensorene på denne bilen?

Problemet er at mine ikke virker :) , det kommer en lang pipelyd når jeg setter bilen i revers, men den piper ikke når jeg rygger mot en vegg.

Kan det være at hvis en av sensorene ikke virker, så virker ingen? har tatt av lista med sensorene, og alt ser normalt ut (alle plugger står i og kablene ser fine ut)

Noen tips?

Skrevet

sjekket at det ikke ligger noe på sensorene ? Om vinteren kan det komme is over og selv bittesmå biter i sprekken der gjør at den begynner å oppføre seg rart. Det var en E60 530d. ( jeg er klar over at det ikke er vinter)

Skrevet

hender at det kommer en lang pipelyd når jeg setter den i revers (selv om det ikke er noen hindringer bak bilen) men dette har som regel vært når bilen er møkkete. Kanske noe møkk som har kommet på en av sensorene

Skrevet

Legg øret inntil hver enkelt sensor, mens bilen står i revers. Da skal du høre en lav tikkelyd. Den sensoren som ikke tikker, bytter du bare ut med en ny!

Da er nok problemet ditt løst :)

Skrevet

Ja det er en sensor som er gåen. For at du ikke skal rygge på noe i det området hvor en sensor er gåen, så kommmer det en lang pipelyd i det du setter bilen i revers og ingen av sensorene er aktive.

Legg som nevnt øret inntil hver sensor når du har bilen i revers og den som mangler "klikkelyd" eller har en ustabil lyd må byttes. Du kan gjøre dette selv. Jeg har gjort det og ryggesensoren fungerte fint etter at sensoren var byttet. Trengte ingen kalibrering eller noe slikt heller.

Skrevet
Ja det er en sensor som er gåen. For at du ikke skal rygge på noe i det området hvor en sensor er gåen, så kommmer det en lang pipelyd i det du setter bilen i revers og ingen av sensorene er aktive.

Legg som nevnt øret inntil hver sensor når du har bilen i revers og den som mangler "klikkelyd" eller har en ustabil lyd må byttes. Du kan gjøre dette selv. Jeg har gjort det og ryggesensoren fungerte fint etter at sensoren var byttet. Trengte ingen kalibrering eller noe slikt heller.

Heilt korrekt ;) Hadde samme problem på min. Og samme løysning.

Skrevet
Har akkurat det samme problemet. Tror det er vinteren som er litt hard mot sensorene :?

Lurer på om det kan være vask med høytrykkspyler som kan ta knekken på de :?:

Skrevet
Har akkurat det samme problemet. Tror det er vinteren som er litt hard mot sensorene :?

Lurer på om det kan være vask med høytrykkspyler som kan ta knekken på de :?:

Jeg vasker/vasket både min nye og den gamle med høytrykk spyler og bilene ble brukt på vinteren. Aldri noen problemer med sensorene, annet enn at det kunne sette seg is over en, men det er jo ikke en big deal... Selv har jeg nå hatt PDC/Ryggesensor i over 5 år og ingen av mine har kuttet ut..

Andreas, si ifra hvis du trenger en ny sensor. Har 4 stk (dog lakkert i A32 Sepang Bronze), men lakkering er ikke vanskelig å fikse.. ;)

Skrevet

Takk for all hjelp! Det var en rakker som va lydløs mens de andre klikket og tikket for harde livet.

Noen som har en liggende til en 99' 320d e46??

Skrevet

Testa sensorene idag og fant ut at det var bare de to sensorene i midten som tikket.

Skal bytte til M-teck fanger med PDC etterhvert, må jeg ha nye sensorer da, eller er det bare og flytte på de som er der nå? :-k

Andreas, si ifra hvis du trenger en ny sensor. Har 4 stk (dog lakkert i A32 Sepang Bronze), men lakkering er ikke vanskelig å fikse.. ;)

Har du noen bilder? :) Hvor mye skal du ha for dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...