Gå til innhold

Fikse rustflekker - rubbing før lag med klarlakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yo

driver å småfikser noen rustflekker og lignende på bilen min.

bruker bare en simpel sprayboks.

Siden bilen min er metallic, så skal jeg ha på ett lag eller 4 med klarlakk til slutt, men for å få gode overganger mellom "lakkinga" mi og originallakken, bør jeg kanskje ta å "rubbe ( ? )" før jeg har på klarlakk, eller bør jeg ta rubbinga helt til slutt?

Filosofien min er jo at lakken er jo litt forskjell på, mens klarlakken er ikke overgangene så synlige.

blir jo ikke helt 100% det her, men tross alt bedre en boblende rust.

Skrevet

Slik jeg ser det, så når du pusser ned rusten, da bryter du jo igjennom lakken også? Da vil det bli visende som en bongel med klarlakk på.

for å få det bra, må du nesten matte til nermeste "kan", og så sparkle der det var rust, for så å lakkere opp.

Muligens jeg har misforstått deg :?

Skrevet

ja, litt vanskelig og dårlig forklart ser jeg nå.

tenkte for å få best mulig fargeoverganger mellom ny og gammel lakk, er det lurt å ta en runde med rubbing før jeg kjører på et lag med klarlakk, eller skal en bare hive på med klarlakk for så å ta rubbing og voks etterpå?

Skrevet

Den forklaringen jeg har hørt er å pusse eventuelt sandblåse ned til bare metal. Så eventuelt sparkle med flytende sparkel (boks), grunne, lakke, legge på klar lakk, vente 2-3 uker får så brukke 1200 -1800 papir der etter rubbe. Sjekk opp med eventeult en lakkerings butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...