Bmw mann Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 Har tenkt å bygge om min e36 318is til noe heftig. har tenkt å sette i enten en m3 eller m5 maskin for så å turbo konverte den. høres dette ud så en god å fornuftig plan ? eller er der andre motorer så tåler mer å er bedre å sette turbo i ?
Bmw mann Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 hadde tenkt meg rundt 350-500 hk eller no sånt. når det gjelder pris så vett jeg sje ka det koster, men må jo bruga ein del regne eg med alt i fra 30.000 for bare motor å oppover vil eg tro + turbo. ka meine dere ? Det ska være ein brugsbil isje någe banekjøring. Har fullt m3 eksteriør/interiør, senket 40/40
Øystein E30 M3 Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 Du fikk dette til å hørres både billig og enkelt ut!! Tror du kommer til å gå på en smell der... Men lykke til
Bmw mann Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 trenge naa isje ver saa hoven daa! legge inn innlegg for aa faa hjelp. som sagt vis du kan lesa saa vett eg isje ka saant koste!
e30 tic Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 trenge naa isje ver saa hoven daa! legge inn innlegg for aa faa hjelp. som sagt vis du kan lesa saa vett eg isje ka saant koste! uten at eg e noen guru på dette, så snakker du om effekt rundt 350hk++ kansje et alternativ kunne være å kjøpe en 3.2lm3 skade bil, bygge din om, få den godkjent osv osv. da har du allerede 321suge hk! vil tro det kan være mer fornuftig enn å sette i noe fra m5 med tanke på godkjennin vertfall. når det er snakk om turbo konvertering så ryker pengen j''' fort! og når det er snakk om å montere sotvifte på en m3 motor, kan man ikke ta noen short cuts, så det vil nok koste noe mer enn du har tenkt. annet alternativ er jo å sette i en overladet m50b25 som også er lev org i din bil....burde kunne få hk så det holder da også ligger jo en del inntr prosjekt tråder du kan se på...tipper du kan få en del ideer der!
336mik Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 100k hvis du skal kjøpe,og konvertere en m3 eller m5 motor.og da skal du jaggu gjøre mye sjøl.Nesten best å kjøpe en som er ferdig bygd.
propan Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 Bare for å få sagt det uten og virke hoven er ikke 30.000 nok til ferdig bunndel engang på en S motor. Regn med 25-30000 bare for stempel og råder + generell overhaling/maskinering. Dette gjelder da turbo. Men som det blir sagt over her,bygg den om til M3 først så tenker jeg det holder i masse vis i første omgang med 286hk jeg (evt 321)
Bmw mann Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 Var det eg hadde tenkt i første omgang å sette i en m3 maskin. å så i ettertid sette turbo i . i å me at det er samme motor fester å sånt. ledningsnette blir jo annerledes og da. Har allerede gode kraftige ventilerte å slissa skiver, så god kjenning bør vel gå litt lettere da vil jeg tro. Fant en i telemark som selger m3 motor å drivverk for 35.000 å standen sko vis vær topp. Hva ligger en s50b32 på i pris ? Hva annet trenger jeg ? kasse seff,klokka,bakaksel,mellom, eksos... noen ide om hvor jeg kan få fatt i en skada m3 ? har kikket her på forume etter motor men...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 27, 2006 Skrevet August 27, 2006 du får kjøpt s50b32 for ca 40k med kasse, men den er no dritt å bygge på. Kjøp heller en s50b30, de er enklere og går for ca 35k med kasse. Jeg var akkurat i Sverige og hentet en ombygd e36 med s50b32 som var turbokonvertert. Ca 450hk ved 0,7. Da er ikke motoren rørt inni. Dette kom på ca 80k.
Bmw mann Skrevet August 27, 2006 Forfatter Skrevet August 27, 2006 Tror nok jeg må begynne med en org m3 motor til å begynne med, så kan jeg tenke litt på hva jeg vil gjør, om jeg ville bygge om den eller skaffe meg noe annet rått. Men må finne noe og da, ikke alltid like lett. vis noe vet om eller ser noe så si fra
e28stian Skrevet August 28, 2006 Skrevet August 28, 2006 Hvorfor ikke bruke originalmotoren med lavcomp stempler, kraftigere råder osv, og alt det andre som er nødvendig?, så akkurat en e36 318is Turbo med 400 hester, dette var Dyno målt, var en kar fra bmw ccn som stilte ut bilen sin på klubbens stand under Ørlandsdagene. Men på andre siden kjørte han maks 100mil om året, men går sikkert an å få et respektabelt antall driftsikre hester fra den motoren iogmed at den er god for 400 turbogamp. Han sa ikke stort om kostnaden, men det var sikkert godt over 100k tenkte bare å hive inn den infoen siden samme bil var nevnt.
Bmw mann Skrevet August 28, 2006 Forfatter Skrevet August 28, 2006 Jo takk for det! Tar til meg alle råd like mye, men vil nå tro den blir fortere slitt å ikke bør brukes så mye da den er utnytte mye mer enn f.eks en org m3 maskin med 321 hk som kan kjøres normalt hele året. å si jeg får en slik for 50k så har jeg 50k til overs som kan brukes på et lite turbo kit eventuelt.
Bmw mann Skrevet August 28, 2006 Forfatter Skrevet August 28, 2006 Hva me å kjøpe en komplett m3 bil for 60.000 ? har funnet en som skal selge sin... den er ikke betalt avgifter på. kan jeg bare flytte over delene fra den da ? å så bare selge resten ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå