Gå til innhold

Erfaring med tuningbox i diesel biler?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har omprogramert min 320 diesel fra 150hk te 185hk og 400 nm i følge bb racing( underlevrandør til ts racing) har ikke merket noe negativt med bilen etter d. bare at den går bedre og er sterkere. men man bør jo ha i bak hue at girkassen kan slites fortar..

Takk for tilbakemelding! Er det lenge siden du gjorde det? Er det en omprogrammering eller er det montert tuning box?

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

E gjor da i april/mai, huska ikke rekti.. da e ei omprogrammering, de tok ut hovedkorte og lasta ut orginal programme å lasta inn et program de henta fra tyskland, alt gikk over nætte og va gjort på en liten time, så alt ser orginalt ut :roll: vill e ha te bake gammel programme ringe e de så får e da gjort gratis, de har lagra det gammle programme..

• 2 weeks later...
Skrevet
Vi monterte tuningbox på en 2002 320d sedan, og opplevelsen var enorm. Med 188 Hk og 429 Nm gikk denne fantastisk godt! På mandag blir det 2003 modell 320 DAT, og den skal etter planen få tuningbox innstallert. Tar først en prat med BMW verkstedet for å høre dems mening. Vil tro de har vært borti en bil eller to med tuningbox i løpet av de siste 5 årene, men håper erfaringene de har er positive! :)

Nå er det etterhvert blitt en del bokser å velge i, hvilken type var det dere brukte? Er det evt noen fabrikanter man bør holde seg unna?

Skrevet

Har en ekstra boks av samme type jeg har i bilen nå, koster 1500,- pluss det Posten vil ha i frakt. Oppgitt økning på 320d med 150 hk er 330 Nm -> 429 Nm og 150 Hk -> 188 Hk. På 320d med 136 Hk er økning oppgitt å være: 136Hk -> 158 Hk og 280 Nm -> 330 Nm.

Jeg har nå kjørt med boksen i 2 uker, og jeg får like bredt smil når jeg tar en forbikjøring nå som jeg gjorde første gangen jeg prøvde med boksen installert. :)

• 1 month later...
Skrevet

:P8) Problemet er løst, -helt gratis!!

Var inn på Autopower og søkte med søkeord "steptronic".

Fant der en med tilsvarende problem, og han fikk tips om å nullstille styreenheten for å fjerne evnt. syntax errors. Dette gjøres ved å koble fra minuskabelen på batteriet med f.eks. lyset på. Da utlades evnt. kondensatorer i systemet kjapt. Etter noen sekunder koblet jeg på igjen kabelen og tok en prøvetur. Måtte faktisk kjøre en ekstra tur bare for å nyte følelsen av å få tilbake det gamle draget :D

Har nettopp åpnet en øl for å feire, og sender mange varme tanker til mine medsammensvorne BMW-frelste sjeler i både inn- og utland.

Skal dele mine erfaringer fra 14 tidligere BMW-er med de som måtte ha bruk for dem, og besøke disse sidene både titt og ofte framover. 8)

Skrevet

Nå er det etterhvert blitt en del bokser å velge i, hvilken type var det dere brukte? Er det evt noen fabrikanter man bør holde seg unna?

:?: Er det for eksempel verdt pengene :

http://www.kcr.se (til min bil; 6.451,25 kr på GS)

:?: Eller kan disse som faktisk annonserer på bimmers.no levere kvalitetsprodukter til en mye billigere sum:

http://www.chiptuning-direct.dk (fant ikke til min, men prisene er 1/3 av kcr sine produkter..)

• 2 years later...
Skrevet

Noen som kan svare på om jeg kan chippe min 318d 2006 mod? Det er jo vel strengt tatt "samme" motor som 320d med samme volum men lavere effekt?

Skrevet

Eneste erfaringen jeg har er fra firmabilen der det ble montert KCR boks. Funket strøkent i nesen ett år, men da gikk gasspedal giveren føyka.

Ble byttet (ca 5 lapper+ arb.) og gikk godt igjen i flere dager, men så gikk samme giver i stå igjen.

Fjernet KCR boks, og bilen ble som ny.

Kjpte en annen tuning boks ( husker ikke merket) og har kjørt smertefritt med denne siden. (ca 3 år)

KCR boksen ga bilen ett markant ekstra drag ved ett vist punkt på gasspedal, mens den sist monterte tuning boks har en jevn og flott kurve.

Ville personlig velge noe annet enn KCR sine produkter.

Skrevet

Ha,ha, Ballder!!! Flott svar, men hadde vært litt greit om du kom på navnet på den "gode" varianten.

På forhånd takk.

P.S. Det var en 318d 2006 mod. du også hadde?

Skrevet

Var en 2005 navara (nissan king cab)

Svarte i grunn bare for og belyse mitt probe med KCR.

Har også en bekjent som etter mye tull med motorkutt og dårlig effektkurve på en nyere hilux, tok steget med og kassere KCR sin boks for og montere boks fra en annen produsent.

Det jeg lurer på ang. deg og bilen din, er om det er en diesel uten turbo det er snakk om her.

I såfall så henter du ikke stort med effekt ut av den med chip/tuningboks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...