Mexos Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Skal å se på en E46 318 på mandag og lurer på om det er no spesielt jeg bør skjekke opp og være obs på? Det er en 99 modell som har gått 112 000km og er importert fra tyskland i 2003 tror jeg. Bilen har komplett servicehefte så føler meg trygg på at km standen er korrekt. Prøvde å søke etter dette iogmed at jeg regnet med dette var et typisk spørsmål som mange hadde stilt før meg, men fant ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 sjekke rust på panser rundt nyrene, og på bakluka der pakninger liker og det skjøtene på luka er.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Sjekk at lenkearmer og bærekuler er bytta på garanti. Ellers så bør også panser og bagasjeluke være byttet på garanti om det har vært rust. Sjekk også dette (generelt): http://autopower.se/begagnatguiden/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 - 98-00 og noen senere modeller kan være utsatt for subframe (norsk = ..?) feil, noe som i såfall er svært alvorlig og kan bli svært dyrt. dette gjelder bare noen få, ikke få panikk video: http://www.xmission.com/~bcarlile/video ... saster.wmv - bakre støtdemperfeste (rear shock mounts) ryker ofte på E46 (objekt G på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/2997.gif ). ta en kikk opp i bakre hjulbue der dempern er festa. - lista med bagasjeromsåpneren (lista rett over skiltet på kofferlokket) kan løsne. - pakningene rundt skiltlyset (eller selve dekselet) må av og til byttes. - kjøper du med harman/kardon anlegg kan du oppleve å høre at det "skrangler" fra sub'en dersom du spiller høy musikk med mye bass (kan enkelt fikses: http://www.cardomain.com/ride/262483/2 ) disse feilene behøver ikke å forekomme! Jeg lister de opp fordi de ofte blir rapportert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 31, 2006 Forfatter Share Skrevet August 31, 2006 Bestilte NAF test idag for å være på den sikre siden Det er en så billig garanti i tilfelle noe skulle dukke opp. De gutta skjekker jo alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 NAF fant følgende på bilen: ulyd i hjullager bak (husker ikke om det var venstre eller høyre). slitt stabilisator stag foran (husker ikke her heller om det var venstre eller høyre ) lakk flikking under nyrene på panser foran. ( kan dette være rust som gir meg nytt panser på garanti?) litt slitt frontrute 2 slitte dekk foran. treg motor på et speil. Synes ikke dette var no veldig skremmende feil, men er klart at noe av det må utbedres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 jeg har en 02 modell e46 CI, og måtte bytte begge hjullagre, rust på panser, rust på bakluke, en sentrallås, og begge bremseskivene foran ved 69 000 km. En del var garanti, men ikke hjullagrene f.eks. Det koster fort 3000 pr. side, på merkeverksted og rundt 2000 pr side, hvis du tar det hos vanlig bilverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 jeg har en 02 modell e46 CI, og måtte bytte begge hjullagre, rust på panser, rust på bakluke, en sentrallås, og begge bremseskivene foran ved 69 000 km.En del var garanti, men ikke hjullagrene f.eks. Det koster fort 3000 pr. side, på merkeverksted og rundt 2000 pr side, hvis du tar det hos vanlig bilverksted. tenkte å ta det på emm sport i trondheim. de Er bmw spesialist, men ligger på vanlig verksted pris. skjekket litt priser nå på internet. ny speil motor koster ca 800kr på gs bildeler, nytt hjullager bak ca 600 på mekonomen (har tenkt å kjøpe originalt bmw lager, de holder nok lenger) og stabilisator stag en ca 300kr på mekonomen. regner med bmw ligger ca på det samme, bare litt dyrere. noen som vet hvor lang tid jeg har garanti mot rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 jeg har en 02 modell e46 CI, og måtte bytte begge hjullagre, rust på panser, rust på bakluke, en sentrallås, og begge bremseskivene foran ved 69 000 km.En del var garanti, men ikke hjullagrene f.eks. Det koster fort 3000 pr. side, på merkeverksted og rundt 2000 pr side, hvis du tar det hos vanlig bilverksted. tenkte å ta det på emm sport i trondheim. de Er bmw spesialist, men ligger på vanlig verksted pris. skjekket litt priser nå på internet. ny speil motor koster ca 800kr på gs bildeler, nytt hjullager bak ca 600 på mekonomen (har tenkt å kjøpe originalt bmw lager, de holder nok lenger) og stabilisator stag en ca 300kr på mekonomen. regner med bmw ligger ca på det samme, bare litt dyrere. noen som vet hvor lang tid jeg har garanti mot rust? Er ikke helt sikker på rustgarantien, men tror det bare er 6 år på BMW. Merce tror jeg har 25-30 år eller noe sånt... Men hvis bilen er rustet på steder som de har hatt mye problemer med på E46, regner jeg med at du får det på garanti, selv om det skulle vært gått over de 6 årene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 jeg har en 02 modell e46 CI, og måtte bytte begge hjullagre, rust på panser, rust på bakluke, en sentrallås, og begge bremseskivene foran ved 69 000 km.En del var garanti, men ikke hjullagrene f.eks. Det koster fort 3000 pr. side, på merkeverksted og rundt 2000 pr side, hvis du tar det hos vanlig bilverksted. tenkte å ta det på emm sport i trondheim. de Er bmw spesialist, men ligger på vanlig verksted pris. skjekket litt priser nå på internet. ny speil motor koster ca 800kr på gs bildeler, nytt hjullager bak ca 600 på mekonomen (har tenkt å kjøpe originalt bmw lager, de holder nok lenger) og stabilisator stag en ca 300kr på mekonomen. regner med bmw ligger ca på det samme, bare litt dyrere. noen som vet hvor lang tid jeg har garanti mot rust? Er ikke helt sikker på rustgarantien, men tror det bare er 6 år på BMW. Merce tror jeg har 25-30 år eller noe sånt... Men hvis bilen er rustet på steder som de har hatt mye problemer med på E46, regner jeg med at du får det på garanti, selv om det skulle vært gått over de 6 årene... ja, skal skjekke det opp. har venner som jobber på emm sport så mulig jeg får ordnet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 bare kommentere det du sa om hjullager tidligere der, er 90% sikker på at hjullageret de har på mekonomen er det samme som du kjøper hos en bmw forhandler, tviler på at prisforskjellen er noe betydelig heller. Overrasket hvis de kommer fra ulike produsenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 okey. ble ikke no av kjøp. var følgende feil på bilen: gåent hjullager bak. utslitte stag stag begge sider foran, defekt speil motor høyre side, rust på et bremserør bak, et gåent eksosoppheng, rust på panser under nyrene, riper i frontrute, ripe på støtfanger bak og 2 slitte dekk foran. dette skulle selger ha 130 000kr for, samme pris som han satte for bilen når han trodde den var strøken. i tillegg blinket varsellampen for motor av og til, men dette var visst noe galt med lampen ifølge han. var denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =25&tot=87 fikk melding 7 minutter etter jeg hadde sett på den og sagt at jeg ikke ville betale 130 for den. da skrev han at han hadde fått bud på 129 000kr. Idag har han vært inne og endret prisen fra 135 til 130 000 og skrevet ferdig prutet så det budet han påsto han fikk var nok bare tull. Han har heller ikke skrevet noe om feilene i annonsen så jeg har ihvertfall mistet tilliten til denne mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 har den subframe feil kan jeg garantere at de suppegjøkene på NAF ikke finner det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 21, 2006 Forfatter Share Skrevet September 21, 2006 har den subframe feil kan jeg garantere at de suppegjøkene på NAF ikke finner det. Akkurat det har jeg tenkt litt på i ettertid. Husker når jeg prøvdekjørte bilen at når jeg sto i en nedoverbakke så bremset jeg til jeg sto stille. Når jeg så slapp bremsen og begynte å kjøre hørte jeg et klunk bak. Hørtes ut som om bremsene hang, men dette har de jo funnet på NAF testen vil jeg tro. Så i ettertid har tanken på subframe feil slått meg. Mulig jeg er paranoid Glad jeg ikke kjøpte den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 fikk sånn subframe greier på min bil... men BMW bavaria i kr.sand smilte og ga meg leie bil i 2 uker og gratis fix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå