Fredrik Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Jeg har et pussig problem med gearkassen/clutch´en der det av og til kan virke som om clutch´en ikke frikobler helt. Clutch´en er typisk trykket helt inn, men allikevel kan det være vanskelig å få tredjegearet på plass. Det er ingen ulyder/skrapelyder, men det er akkurat som om et eller annet hindrer gearspaken i å bli ført helt frem og på plass. Hvis jeg slipper ut clutch´en og prøver en gang til er alt OK. Ingen av de andre gearene viser denne tendensen. Jeg kan også direkte velge et annet gear uten å slippe clutch´en dersom tredjegearet er motvillig. Problemet oppstår kun av og til... og det kan gå dager mellom hver gang tendensen er der. Jeg har vært hos BMW her i Danmark i et forsøk på å beskrive problemet, men typisk nok har gearet/clutch´en vist seg fra sin beste side der. Det er forøvrig en fyr på Autopowerforumet som beskriver det samme problemet vedr. sin E46 330i. Noen som har en ide om hva problemet kan være ?...
P.I.B Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Har vært borti noe lignende på en annen E46 engang. Da va det luft i hudraulikken. Ble bra etter en runde med lufting.
propan Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Kan høres ut som luft ja. Eneste er at jeg stiller litt spørsmål om hvorfor det kun er 3 gir hvis det er luft,for da ville det vært i alle gir liksom en gang iblant...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Forfatter Skrevet August 30, 2006 Kan høres ut som luft ja.Eneste er at jeg stiller litt spørsmål om hvorfor det kun er 3 gir hvis det er luft,for da ville det vært i alle gir liksom en gang iblant... Det er akkurat det som gjør meg forvirret også. Mysteriet begynte da bilen hadde kjørt rundt 50000 Km... og siden den gangen har jeg egentlig ventet på at det skulle bli værre, men det har det ikke... og nå har bilen kjørt 95000 Km... ... Det kan som nevnt tidligere gå dager eller uker mellom hver gang problemet dukker opp... og på førsommerens tur til Frankrike (små 5000 Km) hadde jeg f.eks ikke føling med problemet en eneste gang. Jeg har en ide om at problemet viser seg litt mer ofte når det er kaldt i været, men det er bare en teori jeg har. Nå er det f.eks et par dager siden jeg sist merket problemet... Jeg nevner teorien om lufting av clutch-hydraulikken for BMW ved neste service om 3-4 tusen kilometer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå