Gå til innhold

Bremser E46


///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg meldt meg på kjøring på Rudskogen, og tenkte i den forbindelse at jeg skulle skifte alle skiver og klosser.

Så burde jeg bare kjøpe nye originale deler, eller burde jeg gå for noe annet? Type GreenStuff ol.

Har jo lyst på noen litt tøffere skiver (slissa/borra), og om de også bremser bedre, er jo det selvfølgelig bra.

Ser de har skiver og GreenStuff på GS.

Noen som har tips/erfaringer/råd/anbefalinger?

Men en annen ting er om det som står på bilen nå egentlig er slitt. FØLER at det er det fordi jeg ikke har gjort noe med dem i løpet av det 1,5 året jeg har hatt bilen, men vet ikke... :?

Er svak piping i bremsene tegn på at noe bør byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piping kan komme etter du har montert nytt også så det trenger ikke være noe varsel;)

Ellers kan du ta med deg en ligen lommelykt, og lyse inn gjennom eikene i felgene(kan være greit å ta hjulene av bilen hvis du har små tett felger) og se om det er stor slitekant på skivene, og sånn ca hvor mye klosser det er igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine skiver og bremseklosser er originale og har sittet på bilen siden November 2002 eller 95000 Km. Lange turer sydover på kontinentet og tildels temmelig aktiv Autobahnkjøring... bremsene er like fine og holder nok frem tom. 120000 Km servicen. BMW´s standardbremser er med andre ord meget bra... iallefall fom. E46 og fremover. Hvis det er aktuelt hadde jeg evt. valgt å skifte til E46 330i skiver og kalipere.... og alt. mer slitesterke bremseklosser fra en 3-parts leverandør... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg, så hadde jeg heller bytta ETTER Rudskogen, med mindre det er helt utslitt. ;)

Er jo alltids en fare for å få skjeve bremser om man varmkjører de skikkelig og ikke kjøler ned nok igjen før man parkerer. Kjedelig om det skjer med helt nye skiver.

Men nå er jo ikke jeg noen hardcore banekjører.. har kjørt et par ganger, og begge gangene med originalbremser eller erstatningsdeler for originalbremser (FEBI Bilstein som GS/OS selger som originaldeler). Hadde ikke noe problem med det, men på Våler fikk jeg trøbbel med andre ting, så det ble ikke så mange runder i strekk. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...