Gå til innhold

Stressende å ha bil?

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at du kan sammenligne E32 735ia med E60 535d. Det er jo to biler av en annen verden. Og når du i tillegg sier at E32'n har mer komfort enn E60'n, da popper det opp et stort spørsmålstegn i hodet mitt. Med andre ord sier du da at BMW gjør en mye dårligere jobb nå enn de gjorde for 15 år siden, noe jeg i grunn ikke tror.

Det jeg ikke helt fatter her, er hvordan du kan kjøre en så gammel bil, når du prøvekjører porsche, nyere bmw og nyere mercedes rett som det her. Kler du på deg ei rikmannsdrakt til stadighet, da du egentlig ikke er det, eller hvordan er det? Jeg sier ikke at siden du kjører E32 så er du fattig (tvert i mot faktisk), men prisnivå på 15 år gammel BMW kontra ny Porsche, er liksom to forskjellige verdener.

man må først se på måten jeg måler komfort. Når automatkassen swopper gear 4-5 ganger i løpet av 3 sekunder fordi den ikke klarer å bestemme seg, vil jeg ikke kalle det komfortalbelt. Jeg syns egentlig også E60 er for hard og den er egentlig ikke fantastisk komfortabel. Legger man til Sportsunderstell blir det bare enda hardere og mindre komfortabelt. (derfor jeg er en motstander av det.)

Det går helt fint å sammenlikne E32 med dagens biler, men mest av alt minner den meg om E65. Bortsett fra at den har en litt annen følelse i rattet, ( den parameterstyre-servo-greia) så likner de faktisk skremmende mye på hverandre. Selvsagt er E65 noe større, og den føles større pga de høye karmene, men bortsertt fra det likner de ganske mye på hverandre mht forholdet komfort sportslighet etc. (E32'en er selvsagt litt mykere)

Grunnen til at jeg kjører rundt i E32'en er at jeg liker den veldig veldig godt, og at jeg kjører den gratis. Ikke fordi jeg er økonomisk bundet til å gjøre det, men fordi jeg liker ting som er gratis, og når bilen er komfortabel som fy og jeg trives godt med den, hvorfor ikke ?

Jeg prøvekjører mange biler rett og slett fordi jeg finner det veldig interessant å sammenlikne biler, og få intrykket av forskjellige typer biler, såvel som forskjellige merker. Hvorfor bare spise eple når man kan smake på pære og sjokolade også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ahh.. Godt jeg ikke er alene. Jeg kan fortelle dere litt om hva mine tanker er for den neste uken, der BMW CCN treffet på Vålerbanen er målet. Bilen min trenger følgende; Lakkere opp igjen en 10x10cm bulk som ble påført av et en tosk med uforsiktig verktøy i hånda. (Lang historie).

Denne blir det nok til at jeg lakkerer med sprayboks "fort å gæli". Så kom det en forbanna rev og hilste på fangeren min og det spell nye tåkelyset mitt i 90km/t. Bulk og knust spreder. Batteriet må jeg også få laget brakett til og feste ordentlig pga av teknisk på CCN. Nytt bakdekk trenger jeg også, som er på stria (Går heller ikke gjennom teknisk) Ellers er det å nevne at jeg bor på hybel og parkerer bilen min ute 24/7, noe som fører til at jeg ikke kan stå med 17" felgene på, Recaro bøttesetet er tatt ut, alt som er å ha av stereo er røsket ut. Alt dette (bortsett fra stereo) må fra kl 17 på fredagskvelden og til CCN treffet åpner på lørdag være FERDIG og innstallert. Jadda..

Skal prøve å handle meg en prosjektbil slik at skuldrene mine kanskje synker litt. Jeg som har vært ufrivillig perfeksjonist fra jeg var barn så er det ILLE å se at bilen min blir styggere og styggere (i mine øyne) for hver dag som går. Klarer aldri å bli fornøyd. Jo styggere den ser ut jo fortere svirrer tanken om versting sleeperlook med sint N/A maskin under panseret.

Eller bare droppe alt jeg har planer om å gjøre å bare få laget meg en stickers som sier; "No show, and No go" :roll:

Huff.. Bil er til å bekymre seg over. Og omsider, etter å ha sprengt busjettet 2 ganger - ha det litt morro med. :P

Det som mangler nå er at bilen blir stjålet i løpet av uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kjører rundt i E32'en er at jeg liker den veldig veldig godt, og at jeg kjører den gratis. Ikke fordi jeg er økonomisk bundet til å gjøre det, men fordi jeg liker ting som er gratis, og når bilen er komfortabel som fy og jeg trives godt med den, hvorfor ikke ?

Dette her fatter jeg ikke. Du er ikke økonomisk avhengig av å ha gratis bil, men du utnytter deg av situasjonen? Jeg personlig hadde ikke følt meg helt vell med "masse" penger på konto, og i tillegg låne andres ting fordi jeg ikke ville bruke penger.

Ikke for å være krass, men å innta en rolle som dette vil jeg kalle å innta en rolle som snylter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her fatter jeg ikke. Du er ikke økonomisk avhengig av å ha gratis bil, men du utnytter deg av situasjonen? Jeg personlig hadde ikke følt meg helt vell med "masse" penger på konto, og i tillegg låne andres ting fordi jeg ikke ville bruke penger.

Ikke for å være krass, men å innta en rolle som dette vil jeg kalle å innta en rolle som snylter.

Hadde ikke jeg kjørt den hadde den bare stått stille, ser ikke problemet med å kjøre en bil som ingen andre bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...