Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilke hensikt har ny bensintrykk regulator egentlig og høyere trykk?

Er ikke trykket høyt nok orginalt?

Har lest om andre som har satt på regulerbar bensintrykk regulator men aldri skjønt poenget helt.

Med ny kam(større løft på ventilene) og med mer luft inn i motoren, så må bensintrykket økes slik at blandingsforholdet skal bli optimalt under programmering(mer luft trenger mer bensin). Når det er justertbart har jeg også mulighet for å endre trykket under test på ruller for å få optilmal effekt ut av motoren.Når trykket økes vil hver puls fra inspr.dysene gi litt mer bensin ved samme åpning. Våre 328`er har vel 3,5bars trykk, mens M3 har 5 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bli spennende å se hva du klarer å hente ut av motoren, men jeg syntest du skulle ha gått for kompressor.. :wink:

Ellers så har du kanskje tilgang til billige 3.2 litere nå? Fikk en reklame i posten for litt siden hvor det var bilde av deg..

Grattis med ny jobb! :D

Skal du på Våler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Us M3 kammene,hva er forskjellen på de kontra M50 B25?

Lurer også på om noen har data på M52 vs. M50 kammer.

Har selv en M50 motor som jeg har "stroket" ved hjelp av en M52 veiv bl.a.

Har ikke benket den,men den virker sterk. Lurer på om disse Us M3 kammene kunne vært noe for min motor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt jeg liker :D

Men bare husk på at du skal hente så mye det går NA ut av motoren, koster det mer enn 50.000 :wink:

328 motoren kan trimmes ganske mye og rimelig uten at det blir dyrt. Uten konvensjonelle svindyre metoder som porting og balansering osv.. Er flere i US og UK som har over 260 HK og eneste de har gjort inni motoren er å bytte kammer. Resten er "bolt on".

Joarn:

Jeg vet veldig godt at konfilter hjelper utrolig mye på M50/M52. Uten å selv ha prøvd det. Har studert den orginale luftfilterboksen og den er ikke konstruert for høy effekt for å si det sånn.

Har ikke selv tatt meg råd til å sette på konfilter selv desverre men har modifisert luftfilterboksen litt. Noe som hjelper veldig er å fjerne snorkelen foran boksen. Da får den en mye større åpning. Merket det veldig og til og med lyden i eksosen ble høyere fordi motoren fikk mer luft.

Balansering er ikke dyrt. Å balansere veiv til sekser koster 2055, da med svinghjul. Balansering av råder koster 220,- pr. stykk

(Dette hos Oslo Sylinder Service)

Passer M50 og M52 kammer om hverandre? I så fall har PPF kammer med 260 grader og 10,7mm løft på innsug, og 257 garder og 9,7mm løft på eksoskammen. Koster ti tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se hva du klarer å hente ut av motoren, men jeg syntest du skulle ha gått for kompressor.. :wink:

Ellers så har du kanskje tilgang til billige 3.2 litere nå? Fikk en reklame i posten for litt siden hvor det var bilde av deg..

Grattis med ny jobb! :D

Skal du på Våler?

Er litt dumt å begynne og bytte motor nå,da har jeg jo bl.a et komplett Supersprint-anlegg som jeg ikke vil få brukt.Og det var ikke billig :wink:

Hvis motoren skulle rase, så får vi se hva som skjer :lol:

Takk for det.

Ja, jeg skal på Våler.Har allerede satt på banedekkene.Reimhjulene skal også skiftes før jeg drar dit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hensikt har ny bensintrykk regulator egentlig og høyere trykk?

Er ikke trykket høyt nok orginalt?

Har lest om andre som har satt på regulerbar bensintrykk regulator men aldri skjønt poenget helt.

Med ny kam(større løft på ventilene) og med mer luft inn i motoren, så må bensintrykket økes slik at blandingsforholdet skal bli optimalt under programmering(mer luft trenger mer bensin). Når det er justertbart har jeg også mulighet for å endre trykket under test på ruller for å få optilmal effekt ut av motoren.Når trykket økes vil hver puls fra inspr.dysene gi litt mer bensin ved samme åpning. Våre 328`er har vel 3,5bars trykk, mens M3 har 5 bar.

S50b30 har ca 3,5 bar også. Hva s50b32 og div m5'er har vet jeg ikke sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50b30 har ca 3,5 bar også. Hva s50b32 og div m5'er har vet jeg ikke sikkert

Ok,fikk opplyst det av en som skal ha "greie" på det, mulig det er 3,2 som har 5 bar!?. Uansett så viser det seg på andre som har gjort lignende ting med sine 328´er og fått justert opp bensintrykket at effekten har økt en del :wink:

Her er de nye reimhjula:

pullies1937av5.jpg

Banefelger er alt satt på til Vålertreffet

banehjuldl4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et bilde av de nye og gamle reimhjula,som man kan se er de nye reimhjulene litt større. Men kanskje litt overraskende så er de nye tyngre,henholdsvis 200gram mot 400gram(Nytt) og 200gram mot 300gram(nytt) Men første prøvetur etter montering ga et :) om munnen

pulliesmont1940ey8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50b30 har ca 3,5 bar også. Hva s50b32 og div m5'er har vet jeg ikke sikkert

Ok,fikk opplyst det av en som skal ha "greie" på det, mulig det er 3,2 som har 5 bar!?. Uansett så viser det seg på andre som har gjort lignende ting med sine 328´er og fått justert opp bensintrykket at effekten har økt en del :wink:

Da er det nok 3.2l i såfall. Jeg har kjørt måling på to 3,0 litere med 3,5 bar som resultat.

Spennende prosjekt du driver med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...