Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da er nye sommerfelger med "semi" R-dekk montert på bilen. Greit grep i dekkene :lol:

vr070487wj0.jpg

Meget pen bil.

Og store bremser, er det støvtetning på disse caliperene.?

Og står ikkje skivene dine motsatt H&V.?

Mener slissene skal stå senter-> ut bakover, og ikkje ut->inn mot senter fremover

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Og store bremser, er det støvtetning på disse caliperene.?

Og står ikkje skivene dine motsatt H&V.?

Mener slissene skal stå senter-> ut, og ikkje ut->inn mot senter

Ikke utv. støvtetning, men dobbel innvendig tetning :wink:

Skivene skal stå sånn som de gjør på det bildet her pga kjøleribbene i senter er vridd motsatt vei.Ergo blir slissene gående fremover. Dette er noe K-sport har som standard på sine br.skiver :!:

Skrevet

Ikke utv. støvtetning, men dobbel innvendig tetning :wink:

Skivene skal stå sånn som de gjør på det bildet her pga kjøleribbene i senter er vridd motsatt vei.Ergo blir slissene gående fremover. Dette er noe K-sport har som standard på sine br.skiver :!:

Okay, har hørt det er flere "heftige" bremsesett med heftige calipere uten støvtetning.

Hmm, okay, trudde det var motsatt eg, eg hadde motsatt på Vingebilen, og det var sånn dei skulle være.

Mulig det er forskjellig, det ska eg ikkje uttale meg om.

Men det var helt grei størrelse på dei :!:

Skrevet

Her er et bilde av solbrilleholderen(skal jobbe litt til med finishen på den), hvor jeg har montert oljetrykk,oljetemp og kjølevannstemp. målere. Men har fortsatt igjen og få koblet de opp mot bilen

spagauges0501ps0.jpg

Skrevet
hmm, det var pent! Mye stress å montere oljetemp/trykk følere og kjølevannstemp?

Tja, var en del mer jobb enn jeg så for meg i alle fall. F.eks så har ikke e36(bortsett fra M3) noen oljetrykksføler ergo så blir spørsmålet hvor føleren skal plasseres. Det går jo å f.eks borre i bunnpanna og sette føleren der, men blir fort problemer av det er jeg redd. Så har derfor bestilt meg en oljefordelingsblokk fra USA hvor jeg skal koble til både oljetemp og oljetrykksføler. For å få montert kjølevannstemp.måleren er det egentlig flere muligheter, men vil jo ha mest mulig korrekt avlesing. Så jeg skal bytte til aluminiums termostathus og gjenge opp det og plassere føleren tett inntil termostaten. Slipper da samtidig standard termostathuset som har en tendens til å sprekke :twisted: En annen ting er at dette blir dyrt :shock: , men det er min egen skyld som har valgt akkurat disse instrumentene. Til gjengjeld så skal de være meget bra og jeg velger selv hvor jeg vil legge at varslingsdiodene på instr. skal begynne å lyse.

Disse nullstillingsknappene skal sitte mellom setevarmerknappene og ASC-knappen. Vil at dette skal se så originalt ut som mulig, så de avgir også samme lysfarge som original instrumentene 8)

Skrevet

Hvor mange MM er de målerene dine? har noen andre typer som jeg har lyst montere på samme sted som deg.

lurer derfor på hva du har brukt utafor den vanlige brilleholderen. noen bilder av hvorddddan den er laget

Skrevet
Hvor mange MM er de målerene dine? har noen andre typer som jeg har lyst montere på samme sted som deg.

lurer derfor på hva du har brukt utafor den vanlige brilleholderen. noen bilder av hvorddddan den er laget

De er 52mm (standard fra de fleste) og 58mm i front.

Det er faktisk laminat(gulv), fordi veggene mellom hullene blir veldig tynne og laminaten er sterk. Har borret hullene og trekkt med skinn utenpå :wink:

Har desverre ikke noe bilde som viser noe mer..

Skrevet

Det var greit dyre..

:lol: Ja jeg sa jo det :wink: Og så kan du legge til frakt og mva :shock:

+ andre deler som trengs #-o Kunne liksom ikke stoppe når jeg først hadde satt i gang galskapen :devil:

Skrevet

Blir såpass mye jobb ja! Var litt fristet her en stund til å montere målere der jeg også, men nå tror jeg at jeg slår det fra meg, og prioriterer andre ting istedet gitt! Men ingen tvil om at det blir gjennomført. Original-look er som regel best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...