Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært fint om du har et bilde i lyset. Uten lys på. :D

Men på sedan mot coupe/cabriolet. Er det bare baklyktene som er forskjellig eller er front lyktene det og? :D

Er nesten umulig å få til et bra bilde av de pga refleks/fargen.

Dette er det beste jeg får til av bare lampene uten lyset på.

Desverre dugger de litt,(som sees på bildet) så må få fikset det på en eller annen måte.

Får neppe tak i pakninger til disse lampene i og med at E36 normalt er levert med ZKW eller Bosch-lamper. Og disse er AL-lamper som egentlig først kom på E46.

PS:frontlampene er like på alle E36,sedan,coupe,cab,touring og compact har alle like lamper foran.

wwwx3h3z5oz8ru5fkx67.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får neppe tak i pakninger til disse lampene i og med at E36 normalt er levert med ZKW eller Bosch-lamper. Og disse er AL-lamper som egentlig først kom på E46.

PS:frontlampene er like på alle E36,sedan,coupe,cab,touring og compact har alle like lamper foran.

Vet du hvorfor E36 ble levert med ZKW med linse lys, for derretter å gå over til Bosch uten liselys senere, rundt skiftet fra M50 til M52?

Gikk vel også over fra H1 til H7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor E36 ble levert med ZKW med linse lys, for derretter å gå over til Bosch uten liselys senere, rundt skiftet fra M50 til M52?

Gikk vel også over fra H1 til H7

Det er vel bare delvis riktig fordi E36 har blitt levert med ZKW og Bosch samtidig og vekselsvis :wink: D

BTW så hadde jeg H7 på mine gamle lamper, mens disse AL(DTM)-lampene har H1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor E36 ble levert med ZKW med linse lys, for derretter å gå over til Bosch uten liselys senere, rundt skiftet fra M50 til M52?

Gikk vel også over fra H1 til H7

Det er vel bare delvis riktig fordi E36 har blitt levert med ZKW og Bosch samtidig og vekselsvis :wink: D

BTW så hadde jeg H7 på mine gamle lamper, mens disse AL(DTM)-lampene har H1..

Ok, bare et inntrykk jeg har fått siden det virker som de nyere modellene av E36 har Bosch med H7 og de gamlere har ZKW med linse og H1.

Virker som mange av de uoriginale bruker H1, inPro, osv. Hvordan er lyset i H7 vs H1 pærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en E36 nyere enn -95 med linsylykter og omvendt. Som har dette orginalt. Selvfølgelig sett linselykter ettermontert.

Det er vel for å spare penger. H7 pærer er også mye dyrere slik at de får økt sin fortjeneste. Hva som er bedre med H7 enn H1 pærer vet ikke jeg i hvertfall og hvorfor i granskauen koster H7 pærer mer enn de mye mer kompliserte H4 pærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har de nye vannpumpene plastimpelere og ikke stål som de tidligere hadde(den gamle til v.side). Så disse nye har en tendens til å løsne/ryke fra akslingen på pumpa, men den gamle i stål hadde begynt å få slakk.Så da var det bare å skifte den ut!

1xprlaglkcbq7qp5ml0m.jpg

Nå får du slutte å tulle Joar!

De nye vannpumpene (den som er på bilde til høyre side) har IKKE plastikk impeller. Det er ett komposittmateriale og de holder så og si evig. De dårlige vannpumpene har impeller som er orange (brune etter bruk) i farge.

Dette bør en som lever av å selge BMW deler vite!

Det har vært 3 vannpumper til E36:

1: den berømte dårlige vannvittig talentløse vannpumpa med plastikk impeller.

2. den med stål impeller som du har bilde av til venstre, de holdt heller ikke evig som du har erfart.

3. den siste typen med SORT komposittmateriale i impelleren som er ekstremt slitesterke; aldri hørt om at de ryker hverken i impeller eller lager.

Ikke spre villedende informasjon. Grr blir irritert. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du slutte å tulle Joar!

De nye vannpumpene (den som er på bilde til høyre side) har IKKE plastikk impeller. Det er ett komposittmateriale og de holder så og si evig. De dårlige vannpumpene har impeller som er orange (brune etter bruk) i farge.

Dette bør en som lever av å selge BMW deler vite!

Det har vært 3 vannpumper til E36:

1: den berømte dårlige vannvittig talentløse vannpumpa med plastikk impeller.

2. den med stål impeller som du har bilde av til venstre, de holdt heller ikke evig som du har erfart.

3. den siste typen med SORT komposittmateriale i impelleren som er ekstremt slitesterke; aldri hørt om at de ryker hverken i impeller eller lager.

Ikke spre villedende informasjon. Grr blir irritert. :twisted:

Er klar over at jeg var litt kjapp i avtrekkeren når jeg skrev at den "nye" er av plast, som du sier HELT RIKTIG er et komposittmateriale.

Derimot er ikke min erfaring at disse "nye" vannpumpene ikke ryker som du sier, men erfaringer kan jo variere... Vi kan i alle fall være enige i at denne er lagt bedre en plastikkversjonen, som røyk i all mass :cry:

BTW: er du redd for villedende informasjon, så er vel et godt tips å ikke ta alt du finner på forumer for god fisk :wink: Forumene er jo tross alt et sted for meninger/ytringer og erfaringer fra den enkelte person og er ikke alltid bassert på fakta!

Jeg har tatt feil før jeg og kommer helt sikker til å gjøre det igjen :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare et inntrykk jeg har fått siden det virker som de nyere modellene av E36 har Bosch med H7 og de gamlere har ZKW med linse og H1.

Virker som mange av de uoriginale bruker H1, inPro, osv. Hvordan er lyset i H7 vs H1 pærer?

Min 328 er fra 97 og den har ZKW orginalt,så det har nok vært både og også der :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...