jeebus Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Har kjøpt en 520I (2000 mod), som er gått 105'. Den har ikke hatt Inspeksjon II enda, så lurer jeg på hvor langt den kan kjøre før jeg må ta den, og hva den koster... På forhånd takk for tips...
Amzoch Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 What.. er den hått 105 tusen og du ikke har tatt insp 2????? Du ser jo på service lampa når du ska ha service. anna vær gang insp 1 og insp 2 . Insp 2 koster rundt 6-7 tusen trur eg.. hos bmw vist eg ikke tar helt feil.. En av servican kosta det værtfall.. tok i sverige og betalte 4K
jeebus Skrevet September 5, 2006 Forfatter Skrevet September 5, 2006 Nei, men det er gjort en del mindre reparasjoner. Servicelampen lyser ikke. Hvor langt er det vanlig å kjøre mellom Insp I og II?
kitta Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 finnes det noen liste på nettet f.eks over hva som blir gjort på insp I og II?
TexWiller Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Hva som skal gjøres på insp I og II står oppført i serviceheftet ditt hvis ikke serviceindikatoren lyser eller har lyst er det enten noe galt eller så er den blitt 0 stilt i senere tid. Det er normalt og kjøre mellom 15-25000km mellom servicene alt etter hvordan bilen brukes.
Kjetil 323i E36 Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 finnes det noen liste på nettet f.eksover hva som blir gjort på insp I og II? Sjekk her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26451
Bjørn 320 Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 anna vær gang insp 1 og insp 2 . Er vel insp. 1 - oljeskift - insp. 2 - oljeskift - insp. 1 - oljeskift - insp. 2 - oljeskift osv...?
TJ Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Er vel insp. 1 - oljeskift - insp. 2 - oljeskift - insp. 1 - oljeskift - insp. 2 - oljeskift osv...? Helt korrekt!
kitta Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 hehe var ikke værre nei bytter uansett olje hver 10.000km jeg syntes alt over er for langt
jeebus Skrevet September 5, 2006 Forfatter Skrevet September 5, 2006 Er på den siste grønne prikken før service... og bilen har vært inne til en del småjusteringer. Abs, håndbrekk osv... Så jeg vil tro at det er gjort oljeskift og andre småservicer samtidig... bare ikke en komplett inspek II, og at det derfor ikke står noe i serviceheftet etter 55000
Bjørner Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 BMW har dynamiske intervaller på inspeksjon, alt etter hvordan bilen er blitt brukt. Hvis man bruker bil for det meste til langkjøring har man en helt annen slitasje mye bykjøring med start og stopp av kald motor. Så det er service indikatoren i bilen som avgjør når de bør ha oljeskift og inspection og ikke nødvendigvis kjøret km
Fredrik Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 BMW har dynamiske intervaller på inspeksjon, alt etter hvordan bilen er blitt brukt. Hvis man bruker bil for det meste til langkjøring har man en helt annen slitasje mye bykjøring med start og stopp av kald motor.Så det er service indikatoren i bilen som avgjør når de bør ha oljeskift og inspection og ikke nødvendigvis kjøret km Trolig er den ikke mer dynamisk enn at den fortløpende akkumulerer bensin/dieselforbruket i et minne. Kjører du fort og aktivt bruker du mer drivstoff enn om du kjører langsomt og forsiktig... og dermed går det kortere tid før bilen skal til inspeksjon igjen... altså i relasjon til en på forhånd fastlagt limit på et totalt drivstofforbruk innenfor et intervall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå