Gå til innhold

'02 E39 525D endre språk


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en '02 525d touring fra Tyskland, diverse info er selvfølgelig på tysk og ikke norsk :(

Bilen har stor skjerm med gps, tv mm. i midtkonsollen.

Er det noen som vet hvordan jeg kan endre språket her til engelsk?

Har blitt tipset om at jeg bør skifte olje i steptronic kassen og kjøleveske når den kommer til landet, er det noe annet jeg bør sjekke/skifte når den kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får kjørelysene automatisk på?

Hvis du vil ha de automatisk på i stilling 0, så må det programmeres av Bmw. Men du kan vel bare sette bryteren i stillingen helt til høyre, da slår de seg jo automatisk av og på slik du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får kjørelysene automatisk på?

Hvis du vil ha de automatisk på i stilling 0, så må det programmeres av Bmw. Men du kan vel bare sette bryteren i stillingen helt til høyre, da slår de seg jo automatisk av og på slik du vil.

På ein del bilar står parklyset igjen når du slår av tenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får kjørelysene automatisk på?

Hvis du vil ha de automatisk på i stilling 0, så må det programmeres av Bmw. Men du kan vel bare sette bryteren i stillingen helt til høyre, da slår de seg jo automatisk av og på slik du vil.

På ein del bilar står parklyset igjen når du slår av tenningen...

på min 97 er dette tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får kjørelysene automatisk på?

Hvis du vil ha de automatisk på i stilling 0, så må det programmeres av Bmw. Men du kan vel bare sette bryteren i stillingen helt til høyre, da slår de seg jo automatisk av og på slik du vil.

På ein del bilar står parklyset igjen når du slår av tenningen...

på min 97 er dette tilfelle

Ikke på min 97-modell... hmmm

Jeg har Xenon-lys da.. har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være slik på biler med Xenon! Det er på grunn av at bilen må startes først slik at den gir maks strøm ut til xenon lyktene før du slår de på! Nå vet jeg ikke hvordan dette er på andre bilmodeller men på tidlig E39 skal det være sånn i hvertfall.

Lysene slår seg på med en gang jeg setter på tenningen.. De venter ikke på at motoren er startet før de tenner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysene slår seg på med en gang jeg setter på tenningen.. De venter ikke på at motoren er startet før de tenner....

Slik har det vært på begge mine E39er også. Har da bryteren i :idea: -posisjon.

Du bør, synes jeg, bytte væsker (inkludert girolje) slik at du er sikker på at det er gjort selv om det evnt står i serviceheftet og enten bilen er fra tyskland eller norge. Billig forsikring for driftsikkerheten og det er bedre med en gang for mye enn for lite.

I tillegg bør/må du sannsynligvis bytte til litt sterkere batteri (ligger i høyre bakskjerm).

En del av det andre du spør om som språk etc fikser de på BMW-verkstedet for noen hundringser.

Der kan du også få (forutsatt at bilen din er klargjort for det):

Programmert språk, kjørelys, follow-me-home, alarm, personlige innstillinger og generelle innstillinger, lese feilkoder, kilometerstand osv.

Noe av dette koster da noen hundringser pr operasjon da BMW-verkstedet liksom skal rapportere inn chassi-nummeret for å kjøpe ut koder ifra fabrikken/support.

Gratulerer med ny bil etterhvert!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...