Padi Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Hallo alle sammen. Jeg er blitt en glad eier av en e46 320 dat touring 2003 model . Men jeg synes den er for høy både framme og bak, så det jeg vil er å senke den (ca 30-40mm) men jeg synes det er finest når den er mere senket framme en bak.Jeg har ikke M-Tech understell. Så det jeg lurer på er hva dere mener er det beste forholdet å senke bilen (40/30 ???) eller, og hvilket senkesett bør jeg kjøpe(justerbart eller ikke). Det neste jeg lurer på er hvor mye tåler en Automatkasse når det gjelder trimming. Jeg har hørt at vist en chipper bilen får en midre nm og hk en va du ville fått i en manuel bil p.g.a at manuel tåler mere. Håper dere kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hult Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 det er ikke akkurat automaten som går t helvete vist du chippe de motoran der da kan du si takk og farvel t motoren. har selv sett hull i stempel og flere knekte veive. så løp og kjøp chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Hmmm skulle tro de tålte det. Maskinen har jo et stort dreimoment fra før 330 nm så hvorfor ikke 70 nm til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Tror ikke akkurat en simpel chiptrimming vil knekke hverken stempel eller veiv da bmw har en vane for å overdimensjonere motorer og drivverk for langt flere hester enn den orginalt leverer Bilen er jo relativt fersk, så tror den godt kan tåle et chiptrimming, det er jo kun å fjerne begrensningene som ligger i hjernen så motoren kan yte sitt optimale. Ang justerbart understell er det jo fint å kunne skru opp høyden til vinteren, spørsmålet blir vel heller om det blir gjort, hvis man ikke gidder å bry seg med å justere høyden avhengig av sommer og vinter er det lettere å ha et vanlig senkesett. Mener å ha sett luftfjæring og ettermarkeds edc systemer for e46, justerbart vet et tastetrykk, hvis du har bilbudsjettet til Røkke altså . Automatkassene bmw produserer er jo kjent for å være like sterke som de manuelle, så ingenting å bekymre seg om det, men hør med trimchip produsent ang garanti for drivverk og motor, noen leverer det og er jo fin å ha. Ser jo litt rått ut med nesa to tommer fra asfalten og ræva høyt opp, nesten som en funny car klasse dragster , men e jo smak og behag dette, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Anbefaler deg å ta en titt på bmwmsport's biler når du vurderer senkingen - han har hatt opptil flere veldig pene 320dT/dAT'er! Jeg tror ikke det står hvor mye de er senket der, men du kan jo sikkert sende ham en PM (privat melding til 'bmwmsport') og høre om du får liv i ham. Eks: Her er webadr: http://www.home.no/bmwmsport/GOmine_tidligere_bmw.htm Ellers kan du jo gjøre som P.I.B og gå for justerbart, så får du det som du vil: (http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26973) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Jeg anbefaler deg å tenke deg godt om før du chipper motoren... trenger du virkelig mer effekt i en bil som ellers går utrolig bra ?... ... Anyway... det er bedre å chippe 150 HK utgaven enn 136 HK utgaven av denne motoren... selvom rivstarter og brutale gearinger tar knekken på clutch´en i begge utgavene... bmwsport kan forøvrig det med å senke biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Nei eg e enige i det.... Eg e kjempe førnøyd med motoren (150 hk 330 nm) som står i min bil, men det som er tingen er at eg vil senke den og få på en fin front fanger, men er usikker på hva eg skal velge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eide Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Har ein E46 senka 30/30 med Eibach fjører. Er godt fornøyd med fjøringskomfort og kjøreegenskaper. Bilen hadde nok sett litt bedre ut om fronten hadde vore senka litt meir enn bakenden(evt. litt høgare bak). Men eg ville ikkje senke den meir framme, skal jo komme meg fram på vestlandsveiene og.. Min er chippet og går som et skudd(foreløpig iallefall ), men eg har ikkje automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Ja en må jo tenka vinter, men har på vestlandet e det jo ikkje det værste snøfallet. Eg fikk vite at automatkassen skulle tåle en chip, men hvor mye har du fått ut av din chip da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Jeg anbefaler deg å tenke deg godt om før du chipper motoren... trenger du virkelig mer effekt i en bil som ellers går utrolig bra ?... ... Anyway... det er bedre å chippe 150 HK utgaven enn 136 HK utgaven av denne motoren... selvom rivstarter og brutale gearinger tar knekken på clutch´en i begge utgavene... bmwsport kan forøvrig det med å senke biler... Han har automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eide Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Har ikkje data på chippinga, men eg har jo berre 136hk orginalt, og den går iallefall bedre enn ein 150hk.. Bilen var chippet av forrige eigar. Har problem med svart røyk ved pådrag, har snakka med fleire som seier dette er ein av bakdelane med å chippe(iallefall disse motorane) får vel litt rikelig med diesel.. Blir vel kanskje litt annerleis med ein commonrail motor. Har også litt problem med vibrasjon ved kraftig pådrag, trur det er mellomaksel opplagring som er litt for svak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Har ikkje data på chippinga, men eg har jo berre 136hk orginalt, og den går iallefall bedre enn ein 150hk.. Bilen var chippet av forrige eigar. Har problem med svart røyk ved pådrag, har snakka med fleire som seier dette er ein av bakdelane med å chippe(iallefall disse motorane) får vel litt rikelig med diesel.. Blir vel kanskje litt annerleis med ein commonrail motor. Har også litt problem med vibrasjon ved kraftig pådrag, trur det er mellomaksel opplagring som er litt for svak. Ja det e viktig og mata nok diesel inn i maskinen hehe. Røyken bryr eg meg ikke om for det e ikke eg som kjører bak meg hehe. Men når du sier at du har problemer med vibrasjoner, e det en during som kommer ved pådrag eller ved et vist turtall. Eg o har problemer med at eg hører vibrasjoner ved pådrag eller ved et vist turtall (ca 1500 rpm). skal inn på bavaria med dette problemet snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå