BremvaaG Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Hei. Jeg er ganske ny på dette forumet, men vil ihvertfall legge frem prosjektet til meg og min samboer. Og kanskje kan jeg få litt tips og informasjon fra dere Vi har kjøpt en helt original 318, HELT original Det vi har bestilt: Rieger GTS Front m3 Sideskjørt m3 Vinge Senkesett 60/60 og vi har en 3,5ltr fra 535 på hånda, men trenger motorfester og girkasse. Ellers planlegger vi Haltech datasprut og turbo. - - - Det jeg lurer på.. hvordan er det med stylinga og STÅLFANGERNE!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Hei Velkommen til forumet Lykke til med prosjektet høres festelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Hva skal til for å få en 535i motor oppi en E30?? Må du bytte mye for at det skal passe? Tenker da også på girkasse,akslinger osv! Har en kamerat som byttet motor i sin E34 535i.. Hadde sikkert fått den billig viss jeg vill ha den.. trenger nok en lettere overhaling men den starter og går! Viss jeg seller M3en vil jeg ha meg ett E30 prosjekt jeg også Lykke til videre,må få ut noen bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 jeg driver med dette nå.. motor fra 735, har bare tenkt å sveise motorfester, og sveise mellomaksling jeg.. samt annen radiator og el vifte foran for å spare plass.. intressant tema igrunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 jeg driver med dette nå.. motor fra 735, har bare tenkt å sveise motorfester, og sveise mellomaksling jeg..samt annen radiator og el vifte foran for å spare plass.. intressant tema igrunn.. Da kan jeg jo bare med engang si at den kommer til å bli temmelig framtung.. Hvis man skal gjøre dette skikkelig, så skal man flytte torpedoveggen så langt bak som mulig, inklusive motor for å få vekta bak. Men det er jo selvfølgelig ikke nødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Du kan også bruke Alpina motorfester til E30. De passer til M30 motoren mener jeg å huske, fra den tiden jeg egentlig skulle kjøpe en E30 med 3.5l motor! Velkommen til forumet! Og husk at bilder er aldri feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 nei, gjerne mer synsing ang dette temaet.. er så mange sider som ikke er på norsk.. ang fremtung bil, så bryr jeg meg lite om det, blir masse blårøyk av sånn har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Hei du! Dette høres ut som et spennende prosjekt... ser fram til å følge med videre! Når det gjelder det du lurte på... GTS frontfangeren er laget slik at du rett og slett "trer" fangeren over stålfangeren som sitter der orginalt! Veldig fin passform også.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricko Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 viss det er gamle typen frontblekk opp til 88mod. passer det ikke med grøftelysene. gts fangeren er laget til ny typen frontblekk. fangeren passer uansett men det blir tull med grøftelysene. kommer for langt opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Både koed.dk og pure-pf.com selger motorfester til M30 i E30. Prærien racing gutta har drivi en god del med M30 i E30, og er vel kanskje en av de med størst kompetanse på den delen innad på forumet? http://www.praerien-racing.com/ På www.bmwe30.dk står det ganske greit forklart hvordan man tilpassser motoren.. e30.de er jo som sagt nevnt før, og der står strengt tatt det meste man trenger å vite.. Jeg var veldig på nippet til M30 i E30 selv, men ble avlyst i siste sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 det er igrunn veldig uaktuelt å kjøpe motorfester, da de kommer på godt over 1500kr for 2, pluss frakt og moms.. blir vel å få lagd noe selv, får det heller ta litt lengre tid jeg har 2 bein jeg flittig bruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BremvaaG Skrevet September 11, 2006 Forfatter Share Skrevet September 11, 2006 Det er utrolig mye hjelp å få på disse forumene Sveise motorfester blir ikke aktuelt for meg.. da kjøper jeg heller litt dyrt forresten Tore Østhus (AutoTrim Trondheim) som skal ta for seg motor-delen, og jeg som skal ordne med stylinga. Venter fortsatt på SuperStyling.. deretter kommer det litt bilder og informasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Artig prosjekt! Kunne godt tenkt meg en "big block" E30 Jeg regner med at du har fin-lest http://www.e30.de/335e.htm...mye interessant der Hvis bilen er en strøken VFL E30, så synes jeg du skal tenke deg om før du hiver på rieger etc... Anyways; skal bli moro å se utviklingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BremvaaG Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 da tror jeg jeg har M535 motoren i boks. mangler 6trinns kasse. noe å anbefale? og jeg trenger drivverk! TIPS!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 E32/E34 M30'ene er jo mer bolt on enn E23/E28 M30'ene. Bunnpanne går ikke overens. Og 6 trinns kasse? Fra hva? M3 3,2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå