Gå til innhold

BMW e30 335


BremvaaG
 Share

Anbefalte innlegg

nå skal dere høre noe helt sjukt! jeg og samboeren min dro på verksted med bilen idag, får å sveise litt eksos og se over skadet (etter han gubben kjørte på oss bakfra). Ifølge NAF er bilen kondem, og vi tok ut 15.000,- og skal rette ut bagasjerommet selv :D altså.. denne lille 'ulykken' ga oss en pen sum med penger, som vi skal bruke på motor og girkasse. Vi har snakket med ett firma i Trondheim, som har sagt seg villig til å sette ned motoren, og gjøre de nødvendige endringer i motorrom for en liten slump :D

men det jeg trenger litt tips om, som dere kanskje kan hjelpe meg med:

* Hvilken girkasse bør vi velge?

* Hvilket drivverk skal vi bruke?

Hjelp meg litt, så jeg får sett på saken :D - Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå skal dere høre noe helt sjukt! jeg og samboeren min dro på verksted med bilen idag, får å sveise litt eksos og se over skadet (etter han gubben kjørte på oss bakfra). Ifølge NAF er bilen kondem, og vi tok ut 15.000,- og skal rette ut bagasjerommet selv :D altså.. denne lille 'ulykken' ga oss en pen sum med penger, som vi skal bruke på motor og girkasse. Vi har snakket med ett firma i Trondheim, som har sagt seg villig til å sette ned motoren, og gjøre de nødvendige endringer i motorrom for en liten slump :D

men det jeg trenger litt tips om, som dere kanskje kan hjelpe meg med:

* Hvilken girkasse bør vi velge?

* Hvilket drivverk skal vi bruke?

Hjelp meg litt, så jeg får sett på saken :D - Kristian

E30 323-325 understell/drivverk. Korte inn 325 mellomakselen så den passer (M30 er lang, så mellomaksel må kortes), bruk kasse som passer M30 motoren. Altså fra 528-535. 728-735 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Hvordan går det med prosjektet :P ? må pøse på med bilder og info! Planlegger ett tilsvarende prosjekt selv så dette er innteresant :D Ser du langde motorfestene selv men brukte du en av disse posisjonene:

http://www.e30.de/335i/06.htm

Lurer på hvilken av disse posisjonene som er lettest/best!?

Har en E28 M535 på hand m/gir,radiator,oljekjøler osv! Mangler vell bare motorfeste da etter som jeg forsto,og litt tilpassing av mellomaksling!?

takker for svar! Mvh Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare satte fast girkassa på girkassetraversen jeg, og plasserte motoren der jeg ville ha den (helt bakerst mot torpedo) og lagde festene der etter.. veldig enkelt igrunn..

så sveisa jeg e30 akselen, men fremste delen av 528..

dette får du til, jeg hadde aldri gjort noe sånn før, og det gikk lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig gjort noe sånt jeg heller men en gang må jo vær den første! :D Så det var ingen nevneverdige problemer underveis? elektronikk osv? Jeg ser du brukte en 4`syl. som utgangspungt,byttet du mye fremme? Jeg har en 318is på hand så jeg må vell bytte dempere siden motoren veier en hel del mer :D Noe mer en må bytte når du bruker 4 syl. kontr 6 syl. til utgangspungt? Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...