toddi Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Skal bygge om en 528 fra automat til manuell men sliter med å få tak i delene. Har snakket med OS bildeler, men de kunne bare skaffe kasse og clutch. Ser på siden til GS, men der står ikke E28 engang oppført. Noen som kan være behjelpelig med tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 E28 står ikke oppført for det er vel en "Arkivert" modell. Dvs. at den er for gammel for å stå på de listene. Du kan gå på www.realoem.com og finne delenr. på alle delene du skal ha, så går du på gsbildeler.no og skriver inn delenr der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toddi Skrevet September 10, 2006 Forfatter Share Skrevet September 10, 2006 E28 står ikke oppført for det er vel en "Arkivert" modell. Dvs. at den er for gammel for å stå på de listene. Du kan gå på www.realoem.com og finne delenr. på alle delene du skal ha, så går du på gsbildeler.no og skriver inn delenr der. Takk takk men desverre sto ikke E28 oppført der heller. Skal redde en ganske fin E28 med defekt automat fra og bli spiker men må skaffe delene først før jeg kjøper den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 å? http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E28&arch=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Hvis det er av interesse, så har jeg manuell girkasse, 4-trinns stående på den gamle E23 728i`n min om det er av interesse Selger ikke med pedalsettet, girspakmekanismen og clutch, da jeg muligens trenger det selv en gang hvis jeg bygger manuell i 745`n min. Bare å komme med bud om du er inressert (hvis den passer da.. Men jeg mener den skal gjøre det uten å være for sikker, for det er jo M30 motorer på 2,8 liter begge to.) Står på bilen, så må være sikker på om du skal ha den før jeg begynner å skru av noe som helst. Den har vel gått 255 000km. Har ikke vært på veien på ei stund, så usikker på stand, men lekker ikke olje, og har funket de gangene jeg har prøvd bilen. (minus slakk i girspak når den står i gir, men den mekanismen selges som sagt ikke med) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toddi Skrevet September 10, 2006 Forfatter Share Skrevet September 10, 2006 Hvis det er av interesse, så har jeg manuell girkasse, 4-trinns stående på den gamle E23 728i`n min om det er av interesse Selger ikke med pedalsettet, girspakmekanismen og clutch, da jeg muligens trenger det selv en gang hvis jeg bygger manuell i 745`n min. Bare å komme med bud om du er inressert (hvis den passer da.. Men jeg mener den skal gjøre det uten å være for sikker, for det er jo M30 motorer på 2,8 liter begge to.) Står på bilen, så må være sikker på om du skal ha den før jeg begynner å skru av noe som helst. Den har vel gått 255 000km. Har ikke vært på veien på ei stund, så usikker på stand, men lekker ikke olje, og har funket de gangene jeg har prøvd bilen. (minus slakk i girspak når den står i gir, men den mekanismen selges som sagt ikke med) Clutch og kasse har jeg nesten allerede skaffet. Det jeg trenger er : Travers Mellomaksel Masterpumpe Slavesylinder pedalsett tror det er alt som skal til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Jeg bygde nettopp om bilcrossbilen min E28 528i om fra automat til manuell. Brukte svinghjul, clutch, girkasse og mellomaksling fra en 633csi var litt skeptisk til mellomakslingen men den passet rett på! Clutchpedalen tok jeg også fra 633`en. Festet clutchpedal og pumpe slik det skal stå og bare kappet av bremsepedalen da den jo ble for brei. Jeg ville anbefale deg å skaffe en e28 manuell og plukke deler fra den. De står jo avskiltet overalt! Kan godt gi deg en monteringsanvisning på hvordan jeg gjorde det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toddi Skrevet September 10, 2006 Forfatter Share Skrevet September 10, 2006 Jeg bygde nettopp om bilcrossbilen min E28 528i om fra automat til manuell. Brukte svinghjul, clutch, girkasse og mellomaksling fra en 633csi var litt skeptisk til mellomakslingen men den passet rett på! Clutchpedalen tok jeg også fra 633`en. Festet clutchpedal og pumpe slik det skal stå og bare kappet av bremsepedalen da den jo ble for brei. Jeg ville anbefale deg å skaffe en e28 manuell og plukke deler fra den. De står jo avskiltet overalt! Kan godt gi deg en monteringsanvisning på hvordan jeg gjorde det.. En monteringsanvisning hadde vært glimrende. Delebil er alltids bra, men plass er det lite med. I såfall må jeg sette den på komunens eiendom, og der hadde den ikke stått lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 tar jo bare èn dag å rive av pedalsett og mellomaksling og detta da, det må de da vel godta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toddi Skrevet September 10, 2006 Forfatter Share Skrevet September 10, 2006 tar jo bare èn dag å rive av pedalsett og mellomaksling og detta da, det må de da vel godta? Ikke så lett å finne en 528 delebil heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 vet om 2 stk her i haugesund, jeg kjører mye i jobben og ser dem overalt. Det siste året har jeg hatt 3 E28 delebiler, 1 633csi delebil og så kjøpte jeg den E28 jeg bygde bilcrossbil av, fant den også avskiltet, gjelder bare å holde øynene åpne og våge å ringe på hos folk å spør om du kan få kjøpe bilen av dem, de går som oftest for vrakpant da de skal hive bilene allikevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 10, 2006 Share Skrevet September 10, 2006 Ikke så lett å finne en 528 delebil heller Jeg sendte deg PM om 528i'n min. Kjørbar og med en del greie deler på! 5-trinns manuell kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå