Gå til innhold

Effektanlegg E46 320

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ser det er en del tråder ang effektanlegg til disse bilene allerede, men ingen svarer helt på det jeg lurer på... :) Derfor:

Denne effektpotta som GSbildeler selger:

thumb_4294.jpg

Er den noe å satse på? Noen som har erfaringer med denne? Dumt å måtte kappe i det orginale anlegget og syns jeg...

Hva med denne Simons-potta? Evt hele anlegget? Min erfaring fra min andre bil er at Simons gir rimelig grom lyd hvertfall..

image_3435_small.jpg

Håper noen har litt erfaringer med diverse anlegg for å få litt mer lyd ut av disse bilene.. Alle konstuktive tilbakemeldinger mottas med stor takk! :wink:

Skrevet

Simons er vel ikke rustfri?

Spørs litt på hvordan lyd du har. Motortechnik selger eisenmann som jeg er veldig fornøyd med. Edelstålseksos som gir supernice lyd :)

Skrevet
OT. kommer du på bimmers treffet kjetil? Lyst å se gamlebilen :)

Blir desverre litt for langt å kjøre for min del når det er snakk om noen timers kjøring desverre. Har veldig lyst, så blir det et større treff til neste år, tar jeg nok turen (om jeg har bilen da :wink: ).

Skrevet

Takk for tips folkens :) Spørs om jeg ikke bestiller meg Eisenmann etterhvert.

Kjøper du eksos som er beregnet for din bil, trenger du ikke å kappe i det originale anlegget.

Kjøp Eisenmann eller Scorpion. Peen lyd :wink:

Men dersom jeg kun kjøper denne bakpotten, må jeg vel kappe i orginal-anlegget, for etter hva jeg kan se er det ikke noen skjøt før den bakerste potta?

Skrevet

Riktig. Det er ikke noe skjøt før helt foran frampotta. (Rett etter der manifold går ned)

Kan forresten tilføye at jeg pr. idag kjører med Eisenmann Race bakpotte, og rakt rør istedet for midtpotte og frampotte.

Ikke for sarte ører! :D

Skrevet

Jeg kappa bare min orginal eksos. På eisenmann er det uthevning så du trer den over der røra møtes og deretter festet den med en eksosklemmer.. Sitter som støpt det..:)

Skrevet

Scorpion!!!! Hadde det på en tidligere BMW 320 -95 mod. Byttet bare den bakre lyddemperen. Lyden var bare helt konge. Har Supersprint nå, fint det og, men ikke samme lyd!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...