E30Cab Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dog shift til E30???
Lien Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Da må du ha dogshift kasse noe som ligger på en pris rundt 70 000 ny hvis jeg ikke husker helt feil...
Mr_Sunde Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Mener å ha hørt at E30 M3/320is kunne leveres med dogleg kasse. Denne passer vel ikke på M20 motoren, men det er kanskje mulig å bytte clutchuset på den.
Hakon Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Hvorfor er det så forferdelig viktig da ?
Mr_Sunde Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane.
Fredrik Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane. Er du sikker på at en dogleg gearkasse virkelig er hurtigere ?... selv Porsche 924 (125 HK) fikk en 5-trins dogleg gearkasse i 1977. Jeg tror en slik gearkasse kun gir mening hvis gearene er temmelig korte... altså en sportskasse i gammeldags forstand.
e30 tic Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane. Er du sikker på at en dogleg gearkasse virkelig er hurtigere ?... selv Porsche 924 (125 HK) fikk en 5-trins dogleg gearkasse i 1977. Jeg tror en slik gearkasse kun gir mening hvis gearene er temmelig korte... altså en sportskasse i gammeldags forstand. tror kansje de mixer ordene litt her...dogleg og dogshift... merce som benyttet getrag har jo også dogleg som m3 org... dogshift er vel navn på kasser med rettskårne drev, giring uten clutch? da girer man fort... eller er eg helt på bærtur nå hehe?
Bimmerlars Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane. Er du sikker på at en dogleg gearkasse virkelig er hurtigere ?... selv Porsche 924 (125 HK) fikk en 5-trins dogleg gearkasse i 1977. Jeg tror en slik gearkasse kun gir mening hvis gearene er temmelig korte... altså en sportskasse i gammeldags forstand. tror kansje de mixer ordene litt her...dogleg og dogshift... merce som benyttet getrag har jo også dogleg som m3 org... dogshift er vel navn på kasser med rettskårne drev, giring uten clutch? da girer man fort... eller er eg helt på bærtur nå hehe? Er ikke noe som heter dogshift. En dogkasse har rettskårne drev med "dogger"(det er navnet på medbringertappene) Med en slik kasse kan man gire uten å clutche, man har nemlig ingen syncroringer som skal syncroniseres, og tenna på dreva detter i hverandre uten å skrape. Det som trådstarter er ute etter er nok sekvensielt girskift. Da beveger man girspaken frem for å gire ned, og drar den til seg for å gire opp. Med slikt girskift og dogkasse trenger man ikke clutche når man girer, girskift går derfor veldig fort! Mobeck selger slike kasser. 5-trinns. Koster 93750,- inkl. moms.
Mr_Sunde Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Venter i spenning på hva trådstarter er ute etter
e30 tic Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane. Er du sikker på at en dogleg gearkasse virkelig er hurtigere ?... selv Porsche 924 (125 HK) fikk en 5-trins dogleg gearkasse i 1977. Jeg tror en slik gearkasse kun gir mening hvis gearene er temmelig korte... altså en sportskasse i gammeldags forstand. tror kansje de mixer ordene litt her...dogleg og dogshift... merce som benyttet getrag har jo også dogleg som m3 org... dogshift er vel navn på kasser med rettskårne drev, giring uten clutch? da girer man fort... eller er eg helt på bærtur nå hehe? Er ikke noe som heter dogshift. En dogkasse har rettskårne drev med "dogger"(det er navnet på medbringertappene) Med en slik kasse kan man gire uten å clutche, man har nemlig ingen syncroringer som skal syncroniseres, og tenna på dreva detter i hverandre uten å skrape. Det som trådstarter er ute etter er nok sekvensielt girskift. Da beveger man girspaken frem for å gire ned, og drar den til seg for å gire opp. Med slikt girskift og dogkasse trenger man ikke clutche når man girer, girskift går derfor veldig fort! Mobeck selger slike kasser. 5-trinns. Koster 93750,- inkl. moms. hva kaller man girkasser med 1 ned da?
Bimmerlars Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Er vel for å kunne gire hurtig mellom andre og tredjegir. Har vel ikke så mye bruk for sånn kasse ved vanlig kjøring. Er vel mest til litt aktiv kjøring på bane. Er du sikker på at en dogleg gearkasse virkelig er hurtigere ?... selv Porsche 924 (125 HK) fikk en 5-trins dogleg gearkasse i 1977. Jeg tror en slik gearkasse kun gir mening hvis gearene er temmelig korte... altså en sportskasse i gammeldags forstand. tror kansje de mixer ordene litt her...dogleg og dogshift... merce som benyttet getrag har jo også dogleg som m3 org... dogshift er vel navn på kasser med rettskårne drev, giring uten clutch? da girer man fort... eller er eg helt på bærtur nå hehe? Er ikke noe som heter dogshift. En dogkasse har rettskårne drev med "dogger"(det er navnet på medbringertappene) Med en slik kasse kan man gire uten å clutche, man har nemlig ingen syncroringer som skal syncroniseres, og tenna på dreva detter i hverandre uten å skrape. Det som trådstarter er ute etter er nok sekvensielt girskift. Da beveger man girspaken frem for å gire ned, og drar den til seg for å gire opp. Med slikt girskift og dogkasse trenger man ikke clutche når man girer, girskift går derfor veldig fort! Mobeck selger slike kasser. 5-trinns. Koster 93750,- inkl. moms. hva kaller man girkasser med 1 ned da? dogleg
Fredrik Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 tror kansje de mixer ordene litt her...dogleg og dogshift... merce som benyttet getrag har jo også dogleg som m3 org... dogshift er vel navn på kasser med rettskårne drev, giring uten clutch? da girer man fort... eller er eg helt på bærtur nå hehe? Akkurat det er et godt poeng... man bør alltid forsikre seg om at man har lest spørsmålet korrekt før man svarer på et spørsmål...
e30 tic Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dog shift til E30??? for å gi et seriøst svar da så kunne du kansje snoke rundt på diverse bil\motorsport forum og annonser, se om det er mulig å finne en brukt! slike girkasser vokser vel ikke på trær i gatebiler... nytt koster det vel mer enn det smaker kansje?
Bimmerlars Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dog shift til E30??? for å gi et seriøst svar da så kunne du kansje snoke rundt på diverse bil\motorsport forum og annonser, se om det er mulig å finne en brukt! slike girkasser vokser vel ikke på trær i gatebiler... nytt koster det vel mer enn det smaker kansje? Dogkasse med sekvensielt skift kjøper man når man har alt annet, har nok penger, og vil være kongen! Det er det ultimate spørr du meg..
Ole-Magne Skrevet September 11, 2006 Skrevet September 11, 2006 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dog shift til E30??? det er ikke short shift du tenker på? edit: ser nå at du har nesten 350 gamp, litt seint å skrive inn når man er litt trøtt.. hehe men bor du i tromsø? farge på bilen din, kansje bilde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå