Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hei jeg er igang med et turbo prosjekt, men lurer litt på hva jeg trenger, har kjøpt inn grenrør turbo intercooler slanger og stasj, bensintrykksregulator. noe tru på at noe sånt vil gå rent på en helt original motor?

Skrevet
hei jeg er igang med et turbo prosjekt, men lurer litt på hva jeg trenger, har kjøpt inn grenrør turbo intercooler slanger og stasj, bensintrykksregulator. noe tru på at noe sånt vil gå rent på en helt original motor?

da trenger du en god porsjon arbeidslyst først og fremst:)

rent mekaninsk kan du nok finne mye nyttig på bimmers og ppf..

har du kjøpt et kit? org dysene klarer nok levere litt ekstra med regulator, og om det er en m20b20 du har kan du jo justere tenniga for å forhindre tenningsbank.trenger du så mye mer? en dump kansje..

vil tro du får mye morro på en orginal motor også! lykke til

Skrevet
hehe.. får håpe den holder en stund nå da :)

hehe..ja eg sjekket tenninga før eg gikk hjem, og den var en smule høy :)

så eg har litt mere tro på det denne gangen. :)

fått sveist inn mutter til bredbåndslambda og bygd ny eksos fra WG og ned også.

Skrevet
Nå har jeg sitti å lest gjennom tråden din, ser bra ut det her! :)
har vert ute og kjørt idag:)

Hvordan gikk det? 8)

fikk tatt en prøvetur ja, motoren sviver ganske fint og den holder seg kald, ingen blå eksosrøyk osv:)

kjørte opp en ganske bratt bakke, med jevnt på drag,ladet 0->0.3bar og når eg kom til toppen var deler av manifoil og turbo rød :shock::D

muligens den gikk for magert, altså at tileggsprutet slår inn for seint. har jo aldri hatt dette problemet tidligere.

lukter litt feil blandingsforhold og tenning her hehe. tør ikkje kjøre stort mer før den etterlengta lambdaen er på plass. har sveist inn mutter og alt klart.

Skrevet

ja hadde eg bare hatt den lambdaen så hadde jeg ikke sittet hjemme idag nei....

skrik ut om noen vet om nye bredbåndslambdaer til en fornuftig pris!

har bestilling på denne :http://efmotor.no/bilder/plx/dm5.jpg

har forresten snakka med gik, og funnet ut hvilken turbo eg har hehe.. har alltid trodd det var en kkk27, men det er en kkk26\27, som kjent blir disse mye brukt som oppgrad turbo til s2 vertfall..

Skrevet
Er ikke det samme turboen som det er orginalt i 745 da?
vet ikkje ka den orginale på 745 er eg.. eg har vertfall 26 eksos hus 6'er hus..og 27 kompressor del, fikk opplyst den var solgt til en audi..mer vet ikke jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...