brunobrun Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 hvor høy er tenninga di da? og komp forhold i motoren... har egentlig lite tro på dette med tillegsdyse, men mulig det kan funke. høy avgasstemp er da tegn på lite bensinblanding i forhold til luft og/eller for lav tenning... du kan da kjøpe deg megasquirt sprut, dette er billig og passer fint til ett sånt bygge prosjekt... men for all del.. dette ser bra ut stå på
Lille Rudi Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Hvor tar du olja ut i fra, den som skal inn på turbon? Hvor har du returen hen?
e30 tic Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Skrevet Desember 28, 2006 hvor høy er tenninga di da?og komp forhold i motoren... har egentlig lite tro på dette med tillegsdyse, men mulig det kan funke. høy avgasstemp er da tegn på lite bensinblanding i forhold til luft og/eller for lav tenning... du kan da kjøpe deg megasquirt sprut, dette er billig og passer fint til ett sånt bygge prosjekt... men for all del.. dette ser bra ut stå på er klar over dette med avgass temp, det eg tror er at den gikk for magert på lave turtall medladetrykk,altså sprutet burde slått inn tidligere.. derforvil eg vente til eg har fått plx'en er vs som har justert haltecen og bremsa den gammle motoren, den hadde 8:1 i komp. bremsa 270hk med org tenning. i den nye motoren min er det 8.4:1 i komp, kjørte med 12* på 1500o\min. skal også inn med tenningsforsinker.. klart det er langt fra optimlt kontra datasprut, men at det funker er det jo ingen tvil om, de gjelder bare å få alt justert:)
e30 tic Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Skrevet Desember 28, 2006 Hvor tar du olja ut i fra, den som skal inn på turbon? Hvor har du returen hen? ut fra olje trykks bryter og inn igjenn i blokka
e30 tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 noen som har gode tips om hvor en trykkbryter til tenningsforsinker burde stå henne??
ehrnst Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 I trykkrøret så nerme spjeld som mulig kanskje? :s
Mboy Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 for selge den til meg når bilen er satt sammen, så kan jeg ta det utvendige:D
e30 tic Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 I trykkrøret så nerme spjeld som mulig kanskje? :s ja var jo det eg så for meg også..lettetst og lage til og det...men greit å høre med de som har gjort det før.
e30 tic Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 for selge den til meg når bilen er satt sammen, så kan jeg ta det utvendige:D greitt det...
e30 tic Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Skrevet Januar 6, 2007 liten update.. satt i ny turbonetics evo wg...så nå har eg kontroll på trykket.. lader ca 0.4 0.5bar nå. skal kjøre den rolig en stund, få kjørt inn motor litt:) skal montere tenningsforsinker i morgen. venter ennå på den lambdaen!! forøvrig en slik wg: http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=19&category_id=33&sub_category_id=55&object_id=134
e30 tic Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Skrevet Januar 7, 2007 med kkk26\27 turboen eg har nå med eksos hus6. begynner den å lade på 2000 o\min. synest ikke det er galt! skal bli morro å se hvordan det funker etter hvert som trykket øker:)
e30 tic Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger.. parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe. tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn
turbo_fever Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 uff da, leit å høre det.. Stå på, så blir det fixa igjenn
robel Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger.. parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe. tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn føler med deg, var ute i går på isen jeg også og fikk slått forstillinga litt skeiv =/ kjipe greier Lykke til videre!
e30 tic Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Skrevet Januar 21, 2007 hehe tar det med godt mot eg...er jo en mindre rep dette da karosseriet er jo helt, og det er slett ikke verst bunnpanne har eg, pumpe og egentli, men vil helst sette inn ei ny. er td pumpa bedre? bolt on? mer flow\trykk hva er greia med den liksom, har bare sett den blir brukt med turbo til tider. tips mottas med takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå