Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor høy er tenninga di da?

og komp forhold i motoren...

har egentlig lite tro på dette med tillegsdyse, men mulig det kan funke.

høy avgasstemp er da tegn på lite bensinblanding i forhold til luft og/eller for lav tenning...

du kan da kjøpe deg megasquirt sprut, dette er billig og passer fint til ett sånt bygge prosjekt...

men for all del.. dette ser bra ut :D stå på

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hvor høy er tenninga di da?

og komp forhold i motoren...

har egentlig lite tro på dette med tillegsdyse, men mulig det kan funke.

høy avgasstemp er da tegn på lite bensinblanding i forhold til luft og/eller for lav tenning...

du kan da kjøpe deg megasquirt sprut, dette er billig og passer fint til ett sånt bygge prosjekt...

men for all del.. dette ser bra ut :D stå på

er klar over dette med avgass temp, det eg tror er at den gikk for magert på lave turtall medladetrykk,altså sprutet burde slått inn tidligere..

derforvil eg vente til eg har fått plx'en

er vs som har justert haltecen og bremsa den gammle motoren, den hadde 8:1 i komp. bremsa 270hk med org tenning.

i den nye motoren min er det 8.4:1 i komp, kjørte med 12* på 1500o\min.

skal også inn med tenningsforsinker..

klart det er langt fra optimlt kontra datasprut, men at det funker er det jo ingen tvil om, de gjelder bare å få alt justert:)

Skrevet
Hvor tar du olja ut i fra, den som skal inn på turbon? Hvor har du returen hen?

ut fra olje trykks bryter og inn igjenn i blokka

Skrevet
I trykkrøret så nerme spjeld som mulig kanskje? :s

ja var jo det eg så for meg også..lettetst og lage til og det...men greit å høre med de som har gjort det før.

Skrevet

med kkk26\27 turboen eg har nå med eksos hus6. begynner den å lade på 2000 o\min. synest ikke det er galt!

skal bli morro å se hvordan det funker etter hvert som trykket øker:)

• 2 weeks later...
Skrevet

helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt :D

så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger..

parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe.

tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn :lol:

Skrevet
helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt :D

så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger..

parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe.

tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn :lol:

føler med deg, var ute i går på isen jeg også og fikk slått forstillinga litt skeiv =/ kjipe greier :P

Lykke til videre!

Skrevet

hehe tar det med godt mot eg...er jo en mindre rep dette da :)

karosseriet er jo helt, og det er slett ikke verst

bunnpanne har eg, pumpe og egentli, men vil helst sette inn ei ny. er td pumpa bedre? bolt on? mer flow\trykk hva er greia med den liksom, har bare sett den blir brukt med turbo til tider.

tips mottas med takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...