Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja får se hvor lenge det varer, i min sammenheng er neppe eksosen det første som ryker :)

wg og det jeg bygger om er i den dim'en.

ditt holder nok i årevis det.

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ja får se hvor lenge det varer, i min sammenheng er neppe eksosen det første som ryker :)

Nå er ikke jeg noen matindustri sveiser, men krysser fingrene for at det holder. Hvor mye effekt sikter du på? og hva slags motorstyring skal du kjøre med?

Skrevet

Nå er ikke jeg noen matindustri sveiser, men krysser fingrene for at det holder. Hvor mye effekt sikter du på? og hva slags motorstyring skal du kjøre med?

det holder :wink: , å stive av fra turbo flens og ned i manifoil flens kan nok være en fordel?

haltech e6x. å dobble effekten hadde vert morro, altså håper jeg å passere 300hk.

men uten smidde biter så gjleder det jo å bruke litt fornuft.

og når "mye vil ha mer" effekten tar overhånd og den raser, får jeg bygge smidd 2.7 :lol:

Skrevet

det holder :wink: , å stive av fra turbo flens og ned i manifoil flens kan nok være en fordel?

haltech e6x. å dobble effekten hadde vert morro, altså håper jeg å passere 300hk.

men uten smidde biter så gjleder det jo å bruke litt fornuft.

og når "mye vil ha mer" effekten tar overhånd og den raser, får jeg bygge smidd 2.7 :lol:

Kjørte med E6X selv på 200sx`n min med RB motor i. Fungerte utmerket :) Førnøyd med Haltech, men AUTRONIC er bare SÅ mye enklere og mappe, og det er det vidar strand mapper, så da ble det er naturlig valg nå. Men forde, haltech er enkelt.

Skrevet

ja kjøpte sprutet brukt så ble haltech denne gangen..

begynner å glede meg virkelig nå til første oppstart med di nye delene :D

var inne på MS tanken, en kompis kjøpte slikt til en volvo nå, ferdig lodda med kabel mellom rele boks og ecu, så egentlig meget bra ut til prisen!

det bør funke godt til prosjekter som ikke koster all verden.

med autronic snakker man vel kjapt 20 høvdinger.

Skrevet

Autronic SM4`n som jeg kjøpte koster ca 18500,- også koster CDI500R boksen 8-9.000,- også kommer TPS, Boostsolonoide, kontakter, relèr osv i tillegg. Blir iallefall dyrt nok. Men da vet jeg at jeg har kjøpt noe som folk flest som mapper biler kan. Neida, kunne godt hatt Haltech igjen for min del. Ikke noe vondt og si om det. BORTSETT fra at det tar tid og mappe. Er bla.a ikke autotune osv. Da skal ikke jeg spore av tråden din noe mer. Lykke til videre. Hold oss oppdatert. :D

Skrevet

ja det koster å være på topp :wink:

leiter etter en ny mellon potte nå, den ene magnaflowen ble dessverre akkurat litt for bred, så får kun brukt den bak. får se hva jeg finner, må være i rustfritt den også såklart.

tar ikke tjangsen på å ha 3" hele veien og 1 potte bak, skal med tid å stunder på BT med bilen og da må nok støyen være innenfor visse krav.

litt avsporing i tråden er bare gøy det. blir din godkjent forresten?

Skrevet

leiter etter en ny mellon potte nå, den ene magnaflowen ble dessverre akkurat litt for bred, så får kun brukt den bak. får se hva jeg finner, må være i rustfritt den også såklart.

tar ikke tjangsen på å ha 3" hele veien og 1 potte bak, skal med tid å stunder på BT med bilen og da må nok støyen være innenfor visse krav.

Hvis du ser på prosjekt tråden min og siste side på eksosen jeg har bygd, så kan jeg skaffe deg en slik potte jeg har midt under i 3".

Bestilte En Garrett GT4094R A\R1.16 istad. GIK skal låne meg en ny snurre under bremsing av min motor. Også skal jeg ha den med til VS motor antageligvis neste uke for bremsing av en tilsvarende motor som min. Den GT4088 som jeg har liggende klarer ikke mere enn 700hk ,mens den nye jeg får nå skal klare 850hk. Så da har jeg nok og skyve unna med :)

Skrevet

Hvis du ser på prosjekt tråden min og siste side på eksosen jeg har bygd, så kan jeg skaffe deg en slik potte jeg har midt under i 3".

Bestilte En Garrett GT4094R A\R1.16 istad. GIK skal låne meg en ny snurre under bremsing av min motor. Også skal jeg ha den med til VS motor antageligvis neste uke for bremsing av en tilsvarende motor som min. Den GT4088 som jeg har liggende klarer ikke mere enn 700hk ,mens den nye jeg får nå skal klare 850hk. Så da har jeg nok og skyve unna med :)

den potta ser ut til å passe mye bedre ja! jeg skal måle hva jeg har plass til i kveld. hva koster en slik?

hehe.. tolker det som et nei :lol:

enkle og geniale fester du har laget på midt potten! dette er vel ikke orginale gummi oppheng eller?

Skrevet

en kjapp oppdat!

fikk gjort litt ikveld også, selv om det går noe tregt med meg. er ikke akkurat noen rakett med hverken å finne løsninger elle TIG pistolen som forøvrig det er første gang jeg tar i.

mye av grunnen til at jeg ville bygge om litt var at det var så forbanna tungvint å skru på motor\eksos.

idag fikk jeg bygd rør ut fra grenrør til wg, gjenstår litt sveising.

slik det er nå kan faktisk grenrør med ekstern wg, turbo og hele down pipen løftes ut i et stykke! fornøyd med det :wink:

skal få lagt ut noen bilder til i helgen.

Skrevet

blei noen seine timer i garasje i kveld også :wink:

DP'en fikk jeg bare sveist innvendig rett og slett for det ikke er plass til både bolter og sveis utvendig siden jeg gikk med 3" direkte ut fra turbo.

r2ks8vi39fgufne3smau.jpg

som jeg håpte på, kan jeg faktisk monter\demontere hele turbo pakka i "et stykke" uten å bevege på motoren, litt fornøyd med det. :D

slik ser det ut nå, gjenstår kun rør ut fra wg. det er snart ferdig tilpasset og klart for sveising.

o6ml8jle25hhdybeezda.jpg

wh5lmij3hvh51fa0gwyb.jpg

skal bli fint å bli ferdig med eksos styret så jeg kan få gjort resten ferdig, gjenstår å renske opp i kabling, flytte batteriet bak, av med bunnpanna for å sveise olje retur og montere føler til olje temp, muligens nytt trykk rør og div dill dall :wink: vel å merke for å få start..

Skrevet
Hei, kunne du tatt et bilde til av røret fra grenrør til wg?

Har også lysst på tig :D

Men er det virkelig første gang du tig sveiser? Ble jo kanon!

jeg skal se å få tatt noen bilder med skikkelig kamera en dag ja, er mobil bilder di siste jeg har lagt ut.oppdaterer litt innimellom nå som det først skjer noe. :wink:

er første gang jeg tig'er ja, min "selvopplæring" ble på 316L rørdeler med 2mm gods. svesiene er LANGT fra bra, men det er sikkert godt nok til eksos og en shabby e30. har sveist en del med pinner,rørtråd og mig så det hjelper jo litt. sliter som pokker med å feks sveise et tynt rør til en tykk flens etc.. rør mot rør går som regel bra.

Skrevet

tok noen bilder med kamera, nærbilder ble dessverre uklare.

har jo blitt diskutert litt hva som må gjøres med dette "bolton" a-dekk grenrøret. slenger ut noen bilder av hvordan mitt ble fikset i farten

og til frode_e30: vet ikke om jeg vil legge ut noen bilder av sveisene mot grenrøret for det ser jo ikke ut :cry:

var veldig trangt å komme til noen plasser men

ffedx9tw7j258aywcczl.jpg

oljefilter kommer jeg lett til å bytte.. er m10 filter.. ene albuen ligger litt nært men er litt mer plass en det ser ut som på bildet.

8174ec5haldldhj9yatc.jpg

9h6f8hd3e3ia9r6cg7p7.jpg

WG rør innfeldt i DP.

2yzatr31hzanlbz02bfu.jpg

fo67d8c4ov5959axduqh.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...