Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ser jo skikkeligt ut detta :)

"det er ikkje gull alt som glittrer" :lol:

men det begynner jo å ligne noe etterhvert. håper bare det kommer til å fungere greitt og.

Skrevet

kjøpte litt dill i helgen. ny 3" rustfri midtpotte siden di jeg har er litt for brede til midtpotte. så da har jeg alt jeg behøver for å få ferdig eksosen.

var hos "integrale8v" og fikk noen slangklemmer og walbro bensinpumpe.

har også fått et luft filter i hus.

j6sd2izfhvpf33i6wlej.jpg

Skrevet

en aldri så liten oppdatering.

etter 12 timer på jobb har jeg som regel like liten arbeidslyst som en mandagsmorgen etter en 2gaders fyllehelg...

men idag fikk jeg faktisk gjort litt.

sveiste inn mutter for bredbåndslambda, og Greddy eksos temp.

greddyen og plx'en ligger klar.

i89uj2cn2lks7ywnqpp7.jpg

sveisemutteren til lambdaen lagde jeg selv.

q5n5pw88hdbcsstjs8nh.jpg

fikk plutselig for meg at jeg ville ha nytt trykk rør i rustfritt så da ble det slengt sammen.

det må selvsagt syrevaskes og poleres.

twovcfbpeogui0palhrx.jpg

Skrevet
ser veldig bra ut :wink: hvor mye betalte du for eksostempføleren ?

eg kjøpte den brukt her på forumet, mener jeg betalte ca halv pris av ny(husker ikke summen i farten), den ser helt strøken ut og gjør nok jobben.

kjekt med tilbakemeldinger :)

• 2 months later...
Skrevet
Heisann! Interessant prosjekt:)

Skjer det noe mer, eller?:D

tja noe har det jo skjedd.. har montert nye foringer og stabstag bak, større stab fremme i powerflexforinger, byttet et styrestag.

har funnet batteri som passer baki,trekt plusskabel, under panseret er det meste klart. kun noe dill som gjenstår egentlig. fått pressa skikkelig teflon slange for olje smøring til turbo. kommer med en update når bilen er på veien.

blir prioritert hus di neste ukene :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet
Fått prøvestartet eller?

Hvilke stab stag kjøpte du? Har nettopp montert H&R 22/18mm.

Hvordan gjorde du det med bensinreleet?

mvh

har ikkje gjort noe med bilen dessverre. driver å isolerer "hus" til bilen så eg har en god plass å stå å skru i fremtiden :wink: er viktig det også.

bilen min hadde ikke stab bak så den fikk bare orginalt m-tech 14.5mm i powerflex foringer. og fremme bytta vi til 21mm. (blir nok revulusjon det kontra å ikka ha bak fra før av)

kjøpte datasprut komplett med ledningsnett jeg heldigvis så hvordan det er gjort er jeg ikke sikker på.

får bare stå på å få garasjen ferdig, så eg kan få bilen klar. våren nærmer seg heldigvis. :)

• 4 months later...
Skrevet
Hei, kunne du tatt et bilde til av røret fra grenrør til wg?

Har også lysst på tig :D

Men er det virkelig første gang du tig sveiser? Ble jo kanon!

jeg skal se å få tatt noen bilder med skikkelig kamera en dag ja, er mobil bilder di siste jeg har lagt ut.oppdaterer litt innimellom nå som det først skjer noe. :wink:

er første gang jeg tig'er ja, min "selvopplæring" ble på 316L rørdeler med 2mm gods. svesiene er LANGT fra bra, men det er sikkert godt nok til eksos og en shabby e30. har sveist en del med pinner,rørtråd og mig så det hjelper jo litt. sliter som pokker med å feks sveise et tynt rør til en tykk flens etc.. rør mot rør går som regel bra.

Ved å sveise tykk flens til rør er vel kluet forvarming...

Skrevet
Hei, kunne du tatt et bilde til av røret fra grenrør til wg?

Har også lysst på tig :D

Men er det virkelig første gang du tig sveiser? Ble jo kanon!

jeg skal se å få tatt noen bilder med skikkelig kamera en dag ja, er mobil bilder di siste jeg har lagt ut.oppdaterer litt innimellom nå som det først skjer noe. :wink:

er første gang jeg tig'er ja, min "selvopplæring" ble på 316L rørdeler med 2mm gods. svesiene er LANGT fra bra, men det er sikkert godt nok til eksos og en shabby e30. har sveist en del med pinner,rørtråd og mig så det hjelper jo litt. sliter som pokker med å feks sveise et tynt rør til en tykk flens etc.. rør mot rør går som regel bra.

Ved å sveise tykk flens til rør er vel kluet forvarming...

ja hadde nok hjulpet mye det, var første gang jeg prøvde tig så må si meg ca fornøyd også.

http://images.bimmers.no/files/v20xdmhceoeoyu7zolrm.jpg

Skrevet

Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll :-) Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning?

Skrevet
Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll :-) Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning?

dette er den første bilen jeg har turbo på så all hverdens erfaring har jeg ikke.. men begynner å litt innsikt etter en del lesing, prøving og Feiling.

ebay kit er ebay kit for å si det slik.

orginale dyser rekker ikke særlig langt dessverre, selv med høyere bensintrykk vil du få problemer når ladetrykket kommer.

hvor gammel er motoren? har den katalysator? isåfall har den ganske lav kompresjon orginalt som er gunstig ved overlading.

ang topp pakning er MLS (stålpakning) et dyrt alternativ i mine øyner, disse pakningene er veldig kresne på overflaten til topp og blokk, dvs planing av topp og blokk er som regel nødvendig. mange sliter med å få dem tette på m20 også.

samtidig blir man frarådet å kjøre med orginale topp bolter...

skal du førs rive motoren, vil jeg si O-ringing av blokka er en bedre løsning.

ellers får du søke litt rundt og lese.. ligger mye svar ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...