Gå til innhold

Lakkering av baklykter


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Fremgangsmåte:

Ta glassene løs fra lyktene.

Deretter vasker du de SKIKKELIG.

Så pusser du de godt ned med P 800 våtslipepapir.

Så kjøper du sotespray på Bilextra/biltema.

Så lakker du ett par strøk med slik lakk på.

Så kjøper du klarlakk på bilextra/biltema.

Så lakkerer du de 3-4 strøk med klarlakk!

Da blir de speilblanke, og ser ut som du har kjøpt de ferdige sånn! :)

Jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder akkurat det der, og det blir veldig pent!

Har tidligere rådet en annen til å gjøre det samme med de bakre blinklysa sine som han ville ha røde (slik at lyktene ble helrøde) og der gjorde han akkurat det samme, bare med rød pære-fargespray kjøpt på biltema, og mye klarlakk oppå der igjen. Og han syns det ble bra resultat!

Har gjort dette på 728`n min sine baklykte også (rødt altså) og med mye klarlakk oppå, og de ser nye ut! :)

Så kjør på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmåte:

Ta glassene løs fra lyktene.

Deretter vasker du de SKIKKELIG.

Så pusser du de godt ned med P 800 våtslipepapir.

Så kjøper du sotespray på Bilextra/biltema.

Så lakker du ett par strøk med slik lakk på.

Så kjøper du klarlakk på bilextra/biltema.

Så lakkerer du de 3-4 strøk med klarlakk!

Da blir de speilblanke, og ser ut som du har kjøpt de ferdige sånn! :)

Jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder akkurat det der, og det blir veldig pent!

Har tidligere rådet en annen til å gjøre det samme med de bakre blinklysa sine som han ville ha røde (slik at lyktene ble helrøde) og der gjorde han akkurat det samme, bare med rød pære-fargespray kjøpt på biltema, og mye klarlakk oppå der igjen. Og han syns det ble bra resultat!

Har gjort dette på 728`n min sine baklykte også (rødt altså) og med mye klarlakk oppå, og de ser nye ut! :)

Så kjør på :wink:

Har du bilder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Du faar spesial lakk som er beregnet til dette. Lakken kalles "blackbeauty" og kommer i flere farge.

Lakken paafoeres utenpaa glasset, men vaer forsiktig. Lakken blir moerkere naar den toerker...

Jeg har brukt lakken flere gange og er fornoeyd. Jeg har kun vasket lyktene og deretter paafoert lakken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for at sotespray fra BilXtra er UMULIG å få bort... skulle sote noen baklykter for 5 år siden, og ble stoppa av purken. Fikk seff beskjed om å vaske det av, prøvde alt av tynner o.l men ingenting virka.

De på BilXtra sa at bremsevæske skulle fjerne det glatt, men NEIDA.

Har sett nå i ettertid noe jeg mener var sotespray remover.

Har ikke testa ut det, men det var sååå kjipt å måtte kjøpe nye lykter KUN for teknisk forevisning hos trafikkstasjon :x Gamle Sierraen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint at man kan få ti svar angående lakkering av baklykter i løpet av noen få timer.. mens om man spør om bytte av varmeapparat register så får man ingen..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29001

For meg virker det litt sært at det er slik..

da får du "bumpe" tråden din litt da. fort mulig att den havner utenfor folks rekkevidde. så enten får du vente i forhåpning om svar, bumpe tråden eller bruke søkefunksjonen som vi har her i forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...