320it Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Synes jeg husker å ha sett noen som hadde lakkert baklyktene i samme farge som bilen (sort) blanda med klarlakk. Er dette noe å satse på? Hvordan blir det utseende? tenkte kankskje å prøve dette på de orginale baklyktene på touringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Jeg sotet baklyktene med lakk. Det ble bra det ja. Men husk at de ikke må bli for svarte da. Kan by på problemer ved EU kontrol o.l.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Fremgangsmåte: Ta glassene løs fra lyktene. Deretter vasker du de SKIKKELIG. Så pusser du de godt ned med P 800 våtslipepapir. Så kjøper du sotespray på Bilextra/biltema. Så lakker du ett par strøk med slik lakk på. Så kjøper du klarlakk på bilextra/biltema. Så lakkerer du de 3-4 strøk med klarlakk! Da blir de speilblanke, og ser ut som du har kjøpt de ferdige sånn! Jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder akkurat det der, og det blir veldig pent! Har tidligere rådet en annen til å gjøre det samme med de bakre blinklysa sine som han ville ha røde (slik at lyktene ble helrøde) og der gjorde han akkurat det samme, bare med rød pære-fargespray kjøpt på biltema, og mye klarlakk oppå der igjen. Og han syns det ble bra resultat! Har gjort dette på 728`n min sine baklykte også (rødt altså) og med mye klarlakk oppå, og de ser nye ut! Så kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 en kompis av meg har lakkert flere baklykter til meg og andre mange ganger... Mener han hadde klarlakk med noen svarte dråper i... Ble kanonbra hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Fremgangsmåte: Ta glassene løs fra lyktene. Deretter vasker du de SKIKKELIG. Så pusser du de godt ned med P 800 våtslipepapir. Så kjøper du sotespray på Bilextra/biltema. Så lakker du ett par strøk med slik lakk på. Så kjøper du klarlakk på bilextra/biltema. Så lakkerer du de 3-4 strøk med klarlakk! Da blir de speilblanke, og ser ut som du har kjøpt de ferdige sånn! Jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder akkurat det der, og det blir veldig pent! Har tidligere rådet en annen til å gjøre det samme med de bakre blinklysa sine som han ville ha røde (slik at lyktene ble helrøde) og der gjorde han akkurat det samme, bare med rød pære-fargespray kjøpt på biltema, og mye klarlakk oppå der igjen. Og han syns det ble bra resultat! Har gjort dette på 728`n min sine baklykte også (rødt altså) og med mye klarlakk oppå, og de ser nye ut! Så kjør på Har du bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 lakker man innvendig eller utenpå glasset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Selvåg Hansen Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Har alltid lakket utenpå.Tar man seg god tid og gjør det skikkelig.Blir resultatet meget bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lfossheim Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Hallo Du faar spesial lakk som er beregnet til dette. Lakken kalles "blackbeauty" og kommer i flere farge. Lakken paafoeres utenpaa glasset, men vaer forsiktig. Lakken blir moerkere naar den toerker... Jeg har brukt lakken flere gange og er fornoeyd. Jeg har kun vasket lyktene og deretter paafoert lakken..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 okai, dette må testes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Var ute for at sotespray fra BilXtra er UMULIG å få bort... skulle sote noen baklykter for 5 år siden, og ble stoppa av purken. Fikk seff beskjed om å vaske det av, prøvde alt av tynner o.l men ingenting virka. De på BilXtra sa at bremsevæske skulle fjerne det glatt, men NEIDA. Har sett nå i ettertid noe jeg mener var sotespray remover. Har ikke testa ut det, men det var sååå kjipt å måtte kjøpe nye lykter KUN for teknisk forevisning hos trafikkstasjon Gamle Sierraen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 vask med bensin, det funker, eller gjør dem mindre sort ble aldri stoppet med mine på E30`n, og de var like sorte som rutene, men flaks eller uflaks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subben Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Det er jo fint at man kan få ti svar angående lakkering av baklykter i løpet av noen få timer.. mens om man spør om bytte av varmeapparat register så får man ingen.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29001 For meg virker det litt sært at det er slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Det er jo fint at man kan få ti svar angående lakkering av baklykter i løpet av noen få timer.. mens om man spør om bytte av varmeapparat register så får man ingen..http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29001 For meg virker det litt sært at det er slik.. da får du "bumpe" tråden din litt da. fort mulig att den havner utenfor folks rekkevidde. så enten får du vente i forhåpning om svar, bumpe tråden eller bruke søkefunksjonen som vi har her i forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 er dette noe vanlig lakk verksteder tar på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subben Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 er dette noe vanlig lakk verksteder tar på seg? Jeg skjønner at du ikke har mye erfaring med lakkverksteder, men de er så dyre at det hadde nok vært like greit å kjøpe nye lykter som var slik du vill eha de.. OMG.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå