cornelius Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Driver og leter etter en fin vinterbil, og fant en veldig fin e30 324td i bergen, dette passet ganske bra da jeg hadde tenkt meg til bergen neste helg, men så kunne ikke eieren av bilen vise den fram da. Derfor blir det lenge til jeg kan dra og se på den, siden jeg har mye jobbing, i tillegg til skole denne månden. Så jeg lurte på om noen her på forumet hadde kjenskap til bilen, og kunne si meg om den er verdt og ta seg fri noen dager for og dra å se på? Og er det noen som har kjennskap til disse gamle diselene til bmw, har aldri eid en en bmw diesel før, så kan ingenting om de motorene Er veldig glad i specs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Produsert i perioden 1987-91, rekkesekser på 2443 cm3 (M21D25), turbo dog ikke intercooler, 115 HK ved 4800 rpm og 220 Nm ved 2400 rpm. 0-100 Km/t på 11,9 sekunder og en topphastighet på 187 Km/t. Ca. 1250 Kg... og et gjennomsnitlig dieselforbruk på ca. 0,7 liter/mil ved blandet kjøring. Dette er naturligvis langt fra å være en moderne dieselmotor, men den har absolut sine tilhengere... og så er det en rekkesekser med alt hva det innebærer. Det man imidlertid skal være klar over er at motoren egentlig er en dieselkonvertert M20B25 motor og det gjør at den har enkelte svakheter som f.eks pakninger etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Jeg har hatt en 524tdA engang. Den hadde gått 250 000 på meteret når jeg kjøpte den, og fikk vite senere at den hadde nok gått nesten det dobbelte. Den gikk fint når jeg hadde den. Når jeg solgte den fikk den VELDIG mye juling, men den går faktisk den dag i dag Det er 6-7 år siden jeg hadde den nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet September 11, 2006 Forfatter Share Skrevet September 11, 2006 Takk for hjelpen.. Bilen så veldig fin ut på bildene, og det virket av eieren at den var veldig godt behandlet. Men vil være sikker på at den er så bra som jeg håper før jeg evnt. tar meg fri noen dager for og se på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå