fofo Skrevet September 11, 2006 Skrevet September 11, 2006 jeg har sett på en 318is 94 model på finn å er meget oppslukt i bilen, da jeg har ønsket meg en slik en lenge, det eneste som bekymrer meg er at den har passert 200.000 å jeg bruker å kjøre ganske mye selv på lange strekninger, så det jeg lurer på er om hva som skal til for å skifte motor, av papirer osv. hvor kan man i dette landet få tak i slike motorer. kan man få satt i motor i utlandet å hva må man ta hensyn til av mva,papirer osv... hvis du har noen erfaringer med is-modellen så la meg vite om det er noe jeg burde være påpasselig for. skal reise langt å vil helst ikke ha noe bomtur.... akkurat nå så er det ok med den kmstanden, men tenker den dagen jeg skal selge videre uten å gå helt i tap. takk takk...
Hylland Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Dersom bilen har gått over 200.000km og du skal køyre ein del med den, så vil du vel ikkje tjene så mye på å bytte motor... Selv om motoren har gått 100.000km den dagen du selger den, så har jo bilen gått kanskje 250.000km...
Fredrik Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Det er alltid en utfordring å kjøpe en bil som har kjørt langt når man kjøper den og som naturligvis har kjørt enda lenger den dagen man skal selge den. Det hele blir en balansegang der det er avgjørende hvor langt man selv skal kjøre bilen og hvor langt bilen allerede har kjørt når man kjøper den. En bil som har kjørt langt behøver på ingen måte være en dårlig bil, men folk blir naturligvis skeptiske og det begrenser ant. potensielle kjøpere den dagen bilen skal selges... og det koster penger. Et motorbytte koster alltid penger med mindre man ikke kan gjøre store deler av jobben selv og kjenner en delepusher... og "alle" bruker mer penger på bilen enn man i utgangspunktet kalkulerte med. Service, deler, dekk, felger, forsikring, drivstoff, uhell og gadgets.... alt teller med i det store regnskapet. Hvis jeg var i markedet for en billig BMW ville jeg ha kjøpt en mest mulig ordinær modell (les: dermed trolig også ordinært kjørt) som ikke er for gammel og ikke for slitt... type E36 316i/318i eller E34 518i. Velg en bil med minst mulig utstyr... elektronisk gadgets har en tendens til alltid å koste penger når bilen er gammel... og bilen bør gjerne være med automatgear. Eller kanskje man bør kjøpe en diesel... de får man jo alltid solgt videre til en annen... selv om de er ved å falle fra hverandre...
Divine Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Er virkelig motor den delen du bør bekymre deg mest for ? Tror ikke det er noe veldig krise at den har passert 200 000 km. Foringer, oppheng, girkasse, dempere det er ting som hadde bekymret meg en god del mer en at motoren har rullet litt
Jonass Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Is motoren er en veldig bra motor, tror den er den siste du trenger å bekymre deg for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå