Gå til innhold

En søt liten bil, med en søt liten dieselmotor

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

V12 diesel ? æsj... Diesel kjøper man fordi det er fornuftig ikke fordi det høres kult ut.

ingen i hele verden syns Diesel høres kult ut, fornuftig, men ikke stilig

vi prøvet ut gassdreven buss for ikke lenge siden.(2004 tror jeg)

lavt støybilde og ingen svart-røyk. var faktisk noen av de gamle gutta som savnet det. ingenting er som litt svart,kreftfremkallende dieseleksos...? noen påpekte også at den trakk litt dårligere uten at jeg helt kan tro det. dyserens og dieselfilter-skifte er uhørt i bussbransjen og har ved fler anledninger lurt på om passasjerene blir nødt til å dytte i motbakker :lol:

gass ble ingen suksess uten at jeg vet årsaken til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V12 diesel ? æsj... Diesel kjøper man fordi det er fornuftig ikke fordi det høres kult ut.

vi prøvet ut gassdreven buss for ikke lenge siden.(2004 tror jeg)

lavt støybilde og ingen svart-røyk. var faktisk noen av de gamle gutta som savnet det. ingenting er som litt svart,kreftfremkallende dieseleksos...? noen påpekte også at den trakk litt dårligere uten at jeg helt kan tro det. dyserens og dieselfilter-skifte er uhørt i bussbransjen og har ved fler anledninger lurt på om passasjerene blir nødt til å dytte i motbakker :lol:

gass ble ingen suksess uten at jeg vet årsaken til det

uten å avspore for mye... hvordan trekker en buss egentlig ? frustrerende sakte, eller går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes det er kult. Så der tok du feil. Diesel med 6 eller flere sylindere, gir en tøff lyd synes jeg. Kakklende og røft, med litt turbosus. Ikke at jeg ikke elsker å la nåla rase oppover i turtallsregisteret.

Tipper V12 diesel er gromt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bybusser er beregnet for å ha fra 50 til 120 passasjerer som skal fraktes i hastigheter mellom 10-60km/t og tilfredsstille dagens euro krav til utslipp og støy.. ca hk på ny bybuss er ca 250hk fra 12liters motor og greier 80-90km ved max turtall. o-80 regnes i minutter... de er raskere enn turbusser ut av lyskrysset,men svært trege over 40-50km/t.

mb turismo turbuss har nesten 450hk og drar 100-110 opp lierbakken. gammle bybusser,bla volvo B10 som leddbuss drar knapt skinnet av pølsa og har med flatt jern ut fra tøyen(ved t-banen) og opp bakken mot hasle opplevd å ha nesten 20km/t på toppen!

(må vel nesten nevne at drabantby-bussen fra 89 jeg kjørte tur retur stavanger (14liter,220hk og 1mill kjørte km) dro fint opp bakkene og hadde 100på slettene,med et forbruk på under 2,5liter på mila)

men nei håkon de drar ikke bra. du som synes x5 4.4 drar adekvat hadde dratt deg i håret og gynga fram og tilbake i setet i håp om mer guff :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000Nm er sikker helt sinnsykt. Men, det er et men her, finnes det virkelig noen som vil bruke så mye peng på en dieselbil?? Jeg mener, diesel er noe jeg forbinder med "spare penger" her i avgiftsnorge. Om en vil betale 2mill+ for en bil så er en da ikke ute etter å spare noen kroner i drivstoff?

Men den er jo selvfølgelig sikkert het vanvittig å kjøre for oss dødelige, men takke meg til en ML63 AMG i så fall. 0-100 går vel ca likt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000Nm er sikker helt sinnsykt. Men, det er et men her, finnes det virkelig noen som vil bruke så mye peng på en dieselbil?? Jeg mener, diesel er noe jeg forbinder med "spare penger" her i avgiftsnorge. Om en vil betale 2mill+ for en bil så er en da ikke ute etter å spare noen kroner i drivstoff?

Men den er jo selvfølgelig sikkert het vanvittig å kjøre for oss dødelige, men takke meg til en ML63 AMG i så fall. 0-100 går vel ca likt??

tenk når du ligger i 200+ og trår til. Skyvet blir som om du hadde gjort det samme i 50. Godt mulig det er slik i ML63 AMG også da men :D

Men selvfølgelig er 2 mill ALT for mye for en slik bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt forestille meg kraften i denne. blir det ikke vrient å kjøre med? litt for bombeaktig å trå på pedalen?

må uansett bli drit kjedelig på norske veier når man får utnytta så lite av disse kreftene.blir kjørende med bremsen inne hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt forestille meg kraften i denne. blir det ikke vrient å kjøre med? litt for bombeaktig å trå på pedalen?

må uansett bli drit kjedelig på norske veier når man får utnytta så lite av disse kreftene.blir kjørende med bremsen inne hele tiden...

Går ann å drite i lover og regler noen ganger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...