shv Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Kan vle skje på passasjersiden også, men primært på sjåførsiden. Det er der bakaslingen (diffen) er festet inn i karosseriet.
Kjetil Sømme Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Det kan være andre fester som ryker først også, men det er ikke så vanlig. Jeg vil tro at det er en av de fremre foringene som er slitne på bilen din, de som sitter foran bakhjulene, omtrent under setet. Bytt begge 2 hvis du først er igang der.
Mr_Sunde Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Er dette en svakhet på E36 også? Har hørt at innfestning til travers kan ryke på E36. Det er vel derfor E36 M3(Usikker på om dette gjelder både 3.0 og 3.2, men i allefall på 3.2) har forsterkninger som er sveiset fast i chassis. Vil tro dette kan vere et problem på motorsterke(Turbo) biler. En får kjøpt innsveisingsdeler til E36 som man kan montere.
bmwrasaren Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Takker for svar Mr_Sunde Jeg kjører Rallycross med min E36, burde jeg da forsterke de festene? og hvis ja, hvor får jeg tak i de forsterkningene?
shv Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 3,0 M3 har ikke forsterkningen, kun 3,2l. Har hørt om både M3 3,0 og 325 som har vært utsatt for problemet.
R Andersen Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 burde jeg da forsterke de festene? og hvis ja, hvor får jeg tak i de forsterkningene? Da ville jeg ha forsterket festene. De får du kjøpt hos BMW.
Lars Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Okei, takker for svar! Jeg var under bilen idag, men jeg kunne ikke se noen sprekker eller noe sånt.. Sikkert noen foringer eller noe ja.. hvorfor sa ikke karene på verkstedet det til meg?..
Rstockmann Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Har vert ute for dette problemet på min e36 325.. TO/2 ganger.. var ingen tegn til rust i nærheten.. Første gangen fekk eg det fiksa på eit lokalt verksted, dei plukka ned heile hjulopphenget, sveisa og styrte på... Fekk ein rekning på 11.000,- Det holdt i 3 måneder.. 2. gangen gjorde eg alt sjøl, ingen problem dei neste 6 måneder til eg solgte bilen og har fremdeles ikkje hørt noe fra han som kjøpte den.. Då eg fortalte dette til verstedet som gjorde arbeidet første gangen, lo dei av meg og sa at det VERTFALL ikkje var deres feil at det ikkje holdt.. Fantastisk ubrukelig service..
gkjernaas Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 hmmm... dette skremmer meg skikkelig! skal i alle fall under bilen min å sjekke i morra, tross at jeg kjøpte bilen av en mekaniker, som var så redd for bilen at han hadde den på bukk flere ganger i måneden bare for å sjekke om ting var som det skulle!
gkjernaas Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 sjekka under bilen nå... min hadde et tynt lag med no greier under! virka nesten som om det var lagt på et slags gumminett! vanskelig å se sprekker da, men så ingen for øyblikket... hører heller overhodet INGEN lyder som kan minnne om dette, og har prøvd å høre etter i dumper og det hele! NB! Kjøpte bilen av en eldre mann, han sa han likte å kjøre fort med bilen, med var forsiktig med å akselere hardt, da det sleit mye på bilen! burde jeg fortsatt oppsøke et verksted for en sjekk? evnt. hvem burde sjekke bilen min? bor i buskerud!
Bimmer for life Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 vet dere om det er blitt rettet på disse svakhetene ved nyere modeller f.eks 2003 og opp
Kjetil Sømme Skrevet November 11, 2006 Skrevet November 11, 2006 Det kom et sterkere gulv en gang i 2002 mener jeg det var. De bilene som har blitt reparert av BMW etter skillet i 2002 (eller når det var), har fått det sterkere gulvet.
Vangen Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Kommer lyden kun ifrå bakakselen?? Har en 320D 2000 mod som har gått 186.000km... Og jeg har ikke hørt noen lyder bake. Men jeg trur foringene eller bærebrua fremme er goen, der er noen lyder når jeg køyre på humper... Dette var virkelig skremmende... Men jeg mener at dette er en feil av BMW og de burde tatt det på sin egen kappe.. Off... Men ellers så er den modellen sinnsyk go å køyre Har hatt Honda og VW, men ingen kan måle seg med komfort vogna
Kjetil Sømme Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Foran er det ofte bærekulene som gir seg. Det kan medføre en klakkelyd, men merkes best ved at bilen kan endre retning når man går på bremsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå