CrZyWiz Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Det hele begynnte forleden dag, at jeg clutcha, å pedal ble sittende i botten, med clutchen var ikke fri. jeg dro clutchen ut for hånd, å det funker fint. Men igår kveld igjen når jeg sto i ett kryss med clutchen inne og 1 gir, så kjenner jeg at clutchen begynner "å ta" altså jeg begynnte å trille framover selv om jeg holdte pedalen i bunn, jeg fikk dratt den ut i fri, å trillet inn på en parkeringsplass. Nå hjalp det ikke å dra pedalen ut, pedalen kom ut men føltes som at "resten\innmaten" videre bak pedalen ikke kom tilbake. Jeg fyllte på litt bremseveske å dro hjem å la meg for å kjike mer på det idag. Idag når jeg kom til bilen var pedalen litt annerledes, den tok helt innerst, så jeg starta den å fikk den i gir, å tenkte jeg skulle kjøre til verksted med den. men når jeg fikk girt meg opp 2 gir så var clutchen plutselig helt fin. Det har den også vært i hele dag, helt til nå ikveld igjen, nå kjenner jeg de antydningene at clutchen bare "synker" mer og mer inn ved hyppig clutch bruk. Hva kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MadsE30 Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 At bilen din begynte å koble til av seg selv når du hadde pedalen i bånn tyder på lekasje i clutchoverføringen.. Tipper dette er årsaken til problemene dine.. Sjekk under bilen etter lekasjer.. Ta gjerne ut sylinderen på clutchhuset og sjekk denne for lekasjer.. Hvis du ikke finner noen utvendige lekasjer, er lekasjen mest sansynlig i hovedsylinderen til clutchen. (Det lekker da tilbake i beholderen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 13, 2006 Forfatter Share Skrevet September 13, 2006 Det forsvinner ikkeno merkbart med veske heller. så kan vell tyde på hovedsylinderen? Hvor befinner denne seg? Innbiller meg at den blir værre når den blir ordentlig varm og go Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Etter beskrivelsen kan nok det som Intrudah sier her stemme. Trykket lekker ut igjen til bremseveskebeholderen når du tråkker clutchpedalen i bunn. Hovedsylinderen sitter rett foran clutchpedalen ved torpedoveggen. Kikker du under rattstammen ser du den nok med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 13, 2006 Forfatter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg kjikka opp under der igår kveld når jeg sto der med skjegget i postkassen. Lett å komme til der. Det var litt fuktig der, å mansjetten var sprukket. Men er det noen måter å kunne gi en skikkelig diagnose? eller er det 100% sikkert etter beskrivelsen? for den virker heeeelt frisk bortsett fra dette. Hvordan er det å bytte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Det KAN jo også være slavesylinderen som lekker. Men siden du så fuktighet rundt masteren så peker det mest på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 GS har repsett til både slave og master, men det koster jo like mye som en brukt sylinder der, så da er det vell like gunstig å bytte hele driden, og spare mye arbeid En ny koster 1300,-.. en brukt 600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå