Gå til innhold

VW versus BMW

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

jeg måtte motvillig en tur til "fienden" i dag,Audi/VW forhandleren i Førde

"Berge & co" ,da min mors Golf III skulle på eu-kontroll.mens jeg satt å ventet på stolene der la jeg merke til et blad som lå hendig plassert på bordet der.det var et eksta-del av bladet "auto motor sport" som hadde tatt for seg en test av nye Jetta 2.0 mot BMW 316. der jetta hadde vunnet testen med noen få poeng,og dette brukte vw for alt det var verd i salgs øyemed. VW SLÅR BMW!!!!! mye av poengene tok jetta på de motormessige tingene,men selfølgelig går jettaen på 2.0l med 150 hk og 200 nm fortere enn en bmw med 1.6 l og 115 hk!!! de burde testa den mot en 320 med samme slagvolum og effekt skulle det være rettferdig!

i og med at dette var eneste eksemplar som lå der,rev jeg det diskret i småbiter og kasta det i bosset.men som en "bonus" til BMW entusiasten som jeg er så var det en rød MINI som hadde fått hedersplassen i salgslokalet sammen med de andre VW bilene rett foran kundemotaket,og vi vet vel alle hvem som eier MINI :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sjekket priser, men Jetta 2.0 er vel sikkert priset på samme nivå som 316 og dermed ble de to sammenlignet..

Og selv om bilen er gnager fortjener den ikke slagt ;P Nå snakker jeg generelt da, har aldri kjørt noen folkevogn, men har kjørt MANGE artige trekkere :)

Uansett, bra initiativ av deg JC ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ og dagens handling!

Det burde vært premie her for gode handlinger, der man hadde en 10-på topp liste eller noe sånt. :)

Jeg skal forøvrig ALDRI ha VW igjen, de står mer på verksted enn i garasjen min, samt kundeservice vet de ikke hva er hos forhandlerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW = Bayerische Motoren Werke

VW = Verkteds Wirke

Greit nok at vi er glade i bilene våre, men seriøst, ingen her på forumet har valgt BMW for å ha et mest mulig problemfritt bilhold. Virker som om de fleste her blir så oppslukt i BMWen sin at de glemmer hvor mye trøbbel de faktisk har hatt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW = Bayerische Motoren Werke

VW = Verkteds Wirke

Greit nok at vi er glade i bilene våre, men seriøst, ingen her på forumet har valgt BMW for å ha et mest mulig problemfritt bilhold. Virker som om de fleste her blir så oppslukt i BMWen sin at de glemmer hvor mye trøbbel de faktisk har hatt med den.

Sant det altså, fornektelse er en finfin ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sannhet med modifikasjoner, men jeg er allikevel generelt enig. De fleste som skriver i forumet om div. problemer med deres biler er imidlertid folk som har en BMW som er ca. 10 år eller eldre. E30, E34 og E36 er gjengangerne... og den nyeste av disse modellen er nå 10 år gammel. Sånn litt etter litt er tiden nå moden for at vi kommer til å høre mer fra eiere med E39 og E46 modellene... spesielt utgaver som lokale gjør det selv folk har mekket på. Jeg har personlig den holdningen at man ikke kjøper en BMW fordi den er spesielt holdbar eller av en spesielt god kvalitet. VW, Opel og Ford gir f.eks vesentlig mye mer for pengene og den generelle kvaliteten på deres modeller er heller ikke signifikant dårligere enn f.eks BMW, Audi og Mercedes-Benz... dessverre... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sannhet med modifikasjoner, men jeg er allikevel generelt enig. De fleste som skriver i forumet om div. problemer med deres biler er imidlertid folk som har en BMW som er ca. 10 år eller eldre. E30, E34 og E36 er gjengangerne... og den nyeste av disse modellen er nå 10 år gammel. Sånn litt etter litt er tiden nå moden for at vi kommer til å høre mer fra eiere med E39 og E46 modellene... spesielt utgaver som lokale gjør det selv folk har mekket på. Jeg har personlig den holdningen at man ikke kjøper en BMW fordi den er spesielt holdbar eller av en spesielt god kvalitet. VW, Opel og Ford gir f.eks vesentlig mye mer for pengene og den generelle kvaliteten på deres modeller er heller ikke signifikant dårligere enn f.eks BMW, Audi og Mercedes-Benz... dessverre... :?

Jepp, jeg spissformulerte selvfølgelig litt i innlegget over. Din litt mer omfattende formulering stiller jeg meg imidlertid fullt og helt bak. BMW har mange x-elementer i bilene sine som f.eks design, kjøreegenskaper og relativt høy prestisje. Men dette har selvfølgelig ikke nødvendigvis noen sammenheng med faktisk kvalitet. Det er likevel godt mulig at BMW har økt den faktiske kvaliteten på de nyeste modellene, men det finner vi jo ikke ut før det har gått noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg spissformulerte selvfølgelig litt i innlegget over. Din litt mer omfattende formulering stiller jeg meg imidlertid fullt og helt bak. BMW har mange x-elementer i bilene sine som f.eks design, kjøreegenskaper og relativt høy prestisje. Men dette har selvfølgelig ikke nødvendigvis noen sammenheng med faktisk kvalitet. Det er likevel godt mulig at BMW har økt den faktiske kvaliteten på de nyeste modellene, men det finner vi jo ikke ut før det har gått noen år.

Enig i den.

Jeg har faktisk vært litt småplukk på min E46 også dessverre. Men når man elsker bilen, blir man litt blind og glemmer det like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...