Thorleif Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 I Tyskland og i England er Reg nummer ein personleg eigendel, og du kan ha samme reg nummer på ka bil du måtte ønske (BMW, Ford etc.), og selge det vist du blir lei. Det er nok feil at nummeret er personlig i england og tyskland, for i england kan du kjøpe et personlig nummer som i sverige, finland, østerriket med flere, men original nummeret følger bilen som i de andre landene. I tyskland kan du få nummeret nesten som du vil, og der følger ikke nummeret deg eller bilen i det hele tatt. Hver gang du reg. en bil kan du velge nummeret, hvis det ikke er tatt, men en ting er låst, og det er plassen du bor, eller firmaet er registrert, for der blir bilen registrert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Artig sammentreff. Jeg så en MB med PC88888 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 ...mener det går en 7-serie her jeg bor med 99999 eller 88888 på skiltet... BC99999 er en svart (?) 728 med over 300.000km på telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 I Sverige følger nr eieren, ikke bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 I Sverige følger nr eieren, ikke bilen. Det gjelder bare personlige skilt. Vanlige skilt følger bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 er det noen som bryr seg om tallene på skiltene? get a LIFE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 I Sverige følger nr eieren, ikke bilen. Det gjelder bare personlige skilt. Vanlige skilt følger bilen. Min feil, mente selvfølgelig de personlige skiltene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 er det noen som bryr seg om tallene på skiltene? get a LIFE! Faktisk mange som bryr seg om det. Er jo en kjensgjerning at f.eks Porsche 911-eiere higer etter å få tallene "911" i tallrekken og Harley-Davidson eiere regger MC'en sin med HD i regnr Sett flere med 325/328 som har disse 3 siste tallene i reg nr osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 I Sverige følger nr eieren, ikke bilen. Det gjelder bare personlige skilt. Vanlige skilt følger bilen. Min feil, mente selvfølgelig de personlige skiltene Det er riktig, men de personlige skiltene er bare dine i 10 år om gangen, og så må du kjøpe de på nytt, for 10 nye år, hvis du vil ha dem videre. Altså, de er ikke dine for lengre enn tiden du leier dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k1t Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 går en Volvo S70? her oppe med 55555, og mener ganske sikkert å ha observert en svensk mercedes for en del år tilbake med BMW 850 på på skiltene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Den forrige Volvo`n til mine foreldre hadde reg.nr AA 46000, og min gamle E46 328 hadde reg.nr 98328. Synd det var en -99 modell og ikke -98, da hadde skiltet passet perfekt! Forøvrig merkelig at de fleste som jobber på biltilsynet har runde reg.nr, da det skal være forbudt å holde av skilt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Forøvrig merkelig at de fleste som jobber på biltilsynet har runde reg.nr, da det skal være forbudt å holde av skilt.. Akkurat det med de som jobber der skjønner jeg siden de kan slenge inn sin registrering akkurat når nummeret kommer (frynsegode), men det jeg synes er nesten enda mer merkelig er at spesiellt to Mercedesforhandlere i Oslo skiller seg ut, mer enn alle andre forhandlere og uavhengig av merke, ved at de har så utrolig "flaks" at de vesentlig oftere får fine skiltnummer. Også har de liksom så flaks at det skjer på spesielle biler eller når kunden ønsker det (enda man som sagt tidligere her ikke skal få reservere/plukke skiltnummer). Litt rart på en måte. Lukter liksom litt Vinmonopolet av det.... . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Bratland Bil (på Bislet nå?) har også veldig flaks med sine regnummer på importbiler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 er mange bilfirma som skriver ut skiltene sine selv. Tror det foregår sånn at de får f.eks 200 nr av biltilsynet. vp 17000-17200 f. eks. så registrerer de bilene de selger med disse nummerne. når de har brukt de opp får de 200 nye av biltilsynet igjen. da kan de velge blant de nummerne de er tildelt når de skal registrere bilen og får da litt mer frihet til å kunne få skilt til å passe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 ...mener det går en 7-serie her jeg bor med 99999 eller 88888 på skiltet... BC99999 er en svart (?) 728 med over 300.000km på telleren mulig den har gått så langt, det aner jeg ikke. jepp den er svart. hvordan viste du om denne bilen? Mener han har en 911 med fiffig nummer og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå