Gå til innhold

SportAuto har testet nye 335i på Ringen


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Sakset fra http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=80848

Laptime Nordschleife 8.26 min (4 seconds slower than M3 and C55)

Laptime Hockenheim 1.17,8 min (0,8 seconds faster than C55 and 1.5 seconds slower than M3)

0-100km/h 5.6 sec

0-200km/h 20,7 sec

36m slalom: 130km/h (M3 123km/h, C55 122km/h)

110m change lane: 136km/h (M6 137km/h, M3 136km/h, C55 134km/h)

Wet track: 1.36,8 min (M5 E60 1.36, 7min)

G-powers: 1.15g (C55, 1,10g and M3 1.10g)

Overall score: 45 points (1 point better than M3)

1lz0.th.jpg2nl4.th.jpg3rj1.th.jpg

4jk5.th.jpg5tu0.th.jpg6wd9.th.jpg

7py6.th.jpg8vk2.th.jpg9fg6.th.jpg

BMW, are they cheating? it is called the 335i even though it comes with a 3.0-litres bi-turbo engine. But the two 39mm turbo chargers give it the advantage same as 0.5 litres more displacement.

The powerful engine has no problem with the weight of the car, always offers enough power and makes it a pretty good performer even though it has no "M" in its name.

The engine and 6-spped manual transmisison are a pefect peering, only there is no mechanical limited slip differential but an ESP which always interferes with throttle and gas, lacks a bit of traction. But the power of the engine always preserves the enthusiam of driving one.

You have to get used to the new active steering whoch gives a preview on the future things to come from BMW.

The 335i is a true dream car, nothing else, the quickest coupe without the "M" in its name.

Acceleration 335i:

80-120km/h 4/5/6 gear: 5.5 s /6.5s / 7.9s

80-160km/h 4/5/6 gear: 11.4s/13,7s/16.7s

80-180km/h 4/5/6 gear: 14,8s/17,8S/ ---

M3

80-120km/h 4/5/6 gear: 5,2 s / 6,6 s / 9,5 s

80-160km/h 4/5/6 gear: 10,9 s / 13,9 s / 18,9 s

80-180km/h 4/5/6 gear: 14,1 s / 17,4 s / 25 s

C55

80-120km/h 4/5/6 gear: 6,3 s / 7,9 s / --- s

80-160km/h 4/5/6 gear: 12,8 s / 15,9 s / --- s

80-180km/h 4/5/6 gear: 16,3 s / 20,2 s / - s

Spørsmålet nå er vel hvor 335i Coupéen vil havne i pris - noe sier meg at E46 M3 vil falle en del i pris og attraktivitet fremover.. Og tenk så forbanna gøy det blir når folk begynner å øke ladetrykket litt på disse bilene her.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Gunnar, jeg hentet faktisk den nye prislisten på E92 idag.

Prisen er som følger:

325i : 535.000.-

325xi : 572.000.-

330i : 696.000.-

330xi : 734.000.-

335i : 771.000.-

330d : 662.000.-

330xd : 701.000.-

335d : 780.000.-

Alt dette er med standard 6 trinns manuell kasse, untatt 335d, som kommer standard med 6 trinns automat.

Jeg må si at min E90 blekner voldsomt mot E92, kommer til å vurdere denne, men etter å ha sett bilder av E93, er nok denne ennå mer fristene...

:roll:

Uansett er dette en utrolig vellykket model fra BMW sin side, både utseendet messig og kjøremessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Gunnar, jeg hentet faktisk den nye prislisten på E92 idag.

Prisen er som følger:

325i : 535.000.-

325xi : 572.000.-

330i : 696.000.-

330xi : 734.000.-

335i : 771.000.-

330d : 662.000.-

330xd : 701.000.-

335d : 780.000.-

Alt dette er med standard 6 trinns manuell kasse, untatt 335d, som kommer standard med 6 trinns automat.

Jeg må si at min E90 blekner voldsomt mot E92, kommer til å vurdere denne, men etter å ha sett bilder av E93, er nok denne ennå mer fristene...

:roll:

Uansett er dette en utrolig vellykket model fra BMW sin side, både utseendet messig og kjøremessig.

E93? Og det er? den nye M3? eller jeg helt på jordet? hvis det ikke er M3'n så må du gjerne legge ut link/bilder info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...