bmwdude_1 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Får ikke starta bilen,bilen har nok strøm,innslaget slår inn men starteren går ikke,samtidig forsvinner alle lys i instrumentbordet når jeg prøver å starte den.... Er starteren brent eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Finn en hammer å gi et par slag på starteren. Kan hende det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Heeeeelt sikker på at du har nok strøm? Høres nemlig ut som du ikke har det og da klarer den ikke å dra rundt og tar all strømmen fra intrumentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 Lysene lyser som bare det så jeg tror det skal være nok strøm ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Prøv med start kabler for å være sikker på at det ikke er batteriet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 skjedde med min å 1 gang...så skrudde jeg fast jordings polen på batteriet å siden har det funket ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Har skjedd meg også, da var det for lite strøm på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 kan jeg sette kabelen på pluss polen som er i motorrommet eller må jeg sette på batteriet?er et plastdeksel med plusstegn på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 At det er lys i instrumenter og at anlegget slår seg på betyr ikke at det er nok strøm til at starteren skal slå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Riktig, en starter som skal trekke rundt en sekser med litt gammel motor som er kald og en gammel starter kan gjerne trekke opp mot 200-250A fra batteriet(kansje mer?). Og det er en stor belastning for et batteri som ikke er godt, derav når du prøver å starte så sender batteriet all strøm det klarer(lys og alt i dash forsvinner) til starteren, men det er ikke nok. Prøv med noen startkabler. Og ja, du kan sette kablene på merket område i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Husk på at når du skal hjelpestarte er de ganske lurt å bruke sjerma startkabler så slepper du å svi motorstyringa. de har nemli jeg gjort. men er blitt sakt sjekk jordingskabel. ikke bare på batteriet men også på karosseriet og den som jorder motoren til karosseri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 nå er alt dette prøvd men ingen forandring. Brukte startkabler fra annen bil men ingen lykke... det endte med at bilen jeg lånte strøm av stoppet når jeg prøvde å starte bilen,samtidig var volten 13,2 før jeg starta og 7,1 når jeg prøvde å starte,uansett med hjelpestart eller uten... Mystisk... tips?? NB: dette er en automat 525tdsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Det må være en feilkobling en plass. Nettopp bytta startern eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 nei bilen har hatt samme starteren hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå