Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så sant det er orgianl deler det blir skade på og ikke ekstra utsyr som f.eks ekstra lys. så skal man vel få erstatning så sant man har fulgt instruksjonene.

På de fleste maskiner står det en fin liten plakat med påskriften; vask av bil foregår på eget ansvar.

Det beste er en grundig håndvask. Med voks-shampo og svamp!

Den støtter jeg 100%

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
en maskinvask koster vel noe sånn som 1 camilla?

på vask selv er man kun 50-60 nok og noen kalorier fattigere.

Shell har "happyhour" etter kl 21.00 og da er det halv pris på vask. En vask med full pupp (avfetting, avspyling med høytrykk, shampo og børsting x2, varm voks og tørking) koster da 99 kr... Gidder ikke å stå med vaskebøtte og svamp en times tid for å spare en hundrelapp.! De nye bøstevaskemaskinene til Shell har veldig myke børster, kjennes ut som skumgummi...

Skrevet
Gidder ikke å stå med vaskebøtte og svamp en times tid

nei om du bruker en time på denne operasjonen forstår jeg godt at du ikke gidder.

En gang sto jeg i veikanten med bøtten i denne ene hånden og svampen i den andre i 4 timer.. Så ganske dum ut der jeg sto.!!! Men så måtte jeg hjem å spise middag. Når jeg kom tilbake, hadde en haiker stilt seg akkurat hvor jeg sto.. Så jeg satt meg ned på bøtten å ventet, men da han endelig fikk haik var det blitt mørkt ute, så da dro jeg hjem.! På veien jeg fikk jeg en utrolig god ide.. Da jeg var liten gutt husket jeg bestemor sitte å sy eller stoppe, som det heter på "fagspåket" strømpene mine som det var blitt hull i.. Og dette tok jo veldig lang tid å sitte å stoppe strømpene for hånd, så jeg kom på den geniale ideen på å lage en strømpe-stoppe maskin.. Men da jeg var ferdig å bygge maskinen fikk jeg ett problem... For hver gang jeg startet maskinen stoppet den.!!!!! :lol::lol:

Skrevet

Nei.... avfetting, høyttrykk spyling helt til lakken føles glatt på hånden din (ikke støv/drit/stein ligger igjenn) ev. gjenta med avfettingen og så spyl av igjen. Så går du på med en god bilshampo og svamp og vasker hele bilen, felger til slutt. Høyttrykk spyling igjen og tørk av med pusseskinn.

Du bruker avfettingmiddel over hele bilen opptil flereganger hver gang du vasker? Hvor ofte vokser du bilen da?

Skrevet
Gidder ikke å stå med vaskebøtte og svamp en times tid

nei om du bruker en time på denne operasjonen forstår jeg godt at du ikke gidder.

En gang sto jeg i veikanten med bøtten i denne ene hånden og svampen i den andre i 4 timer.. Så ganske dum ut der jeg sto.!!! Men så måtte jeg hjem å spise middag. Når jeg kom tilbake, hadde en haiker stilt seg akkurat hvor jeg sto.. Så jeg satt meg ned på bøtten å ventet, men da han endelig fikk haik var det blitt mørkt ute, så da dro jeg hjem.! På veien jeg fikk jeg en utrolig god ide.. Da jeg var liten gutt husket jeg bestemor sitte å sy eller stoppe, som det heter på "fagspåket" strømpene mine som det var blitt hull i.. Og dette tok jo veldig lang tid å sitte å stoppe strømpene for hånd, så jeg kom på den geniale ideen på å lage en strømpe-stoppe maskin.. Men da jeg var ferdig å bygge maskinen fikk jeg ett problem... For hver gang jeg startet maskinen stoppet den.!!!!! :lol::lol:

hehe...noe du bare diktet opp ifarten eller?! bra ihvertfallL!

Skrevet

Du bruker avfettingmiddel over hele bilen opptil flereganger hver gang du vasker? Hvor ofte vokser du bilen da?

Bruker bare avfetting ca under vindushøyde. Mest på felger og kanaler der driten setter seg best. Jeg polerer bilen når jeg ikke ser "dråper" når det regner, hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis bilen er våt og vannet ikke preller av (dråpene) men blir liggende som en hinne er det dags for polering.

Skrevet

Jeg bruker ikke børstevask og forstår ikke folk som bruker dette. Det lager riper i lakken når det benyttes over tid.

Jeg tar en god polering av bilen før/etter vinter. Da har jeg gjort jobben så bra at det holder å spyle den av og til i selvvasken. Hvis jeg skal ha dårlig tid så tar jeg en børsteløs vask i maskin. Da velger jeg kun Turtlesmaskiner som er stasjonnære dvs. ikke de som drar bilen din i spor (Disse har laget hakk i felger hos meg tidligere,)

Skrevet

Om børstene er rene er det mer skånsomt enn håndvask. Jeg har sett når de vasker cab i børstevasker på BMWi tyskland, de kjører maskinen manuelt slik at de ikke børster taket. På min tidligere BMW som jeg vasket mye i børstemaskin var de lakkskadene jeg kunne se sirkulære riper, altså etter håndvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...