Gå til innhold

Vask av cab i børstehall

Laffen
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bil i børstevask er ikke lov! :lecture:

fordi?

Hvis du driter i bilen din må du gjerne vaske den i børstemaskin. Det tar nemlig knekken på lakken rimelig kjapt.

For cab sin del er det viktig at ikke stoffet utsettes for noe som tar impregneringen, som f.eks. avfetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil i børstevask er ikke lov! :lecture:

fordi?

Fordi det som sagt over her ødelegger lakken på sikt... Børstene har blitt mye bedre med årene, men uansett hvilket materiale de er lagd av vil små støv/grusrester sette seg fast i de og ripe opp lakken. Vises spesiellt godt på mørke biler.

Men det er fritt frem for den som vil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir jo ikke reint i disse børsteløse ihvertfall.

Sverger til selvvask på statoil/esso og har med egen svamp.

Den eneste måten å vaske bil på. Jeg Syns det fungerer veldig bra, og så blir det veldig rent også. 20 til avspyling i 5 min, så svamp og så 20 kr til resten av programmet selvsagt uten den skrekkelige børsten.

Billig og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser jeg svarene slik at det ikke er noe problem å fyre den inn i hallen...

(til de som sverger til svamp og håndvask... se bevegelsene til børsten vs bevegelsene til svampen i hånden din... hvilken lager mest riper tror du??? med mindre bilen din er ren før du vasker den da... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser jeg svarene slik at det ikke er noe problem å fyre den inn i hallen...

(til de som sverger til svamp og håndvask... se bevegelsene til børsten vs bevegelsene til svampen i hånden din... hvilken lager mest riper tror du??? med mindre bilen din er ren før du vasker den da... :wink: )

Du spyler tross alt av det som er av lause partiklar før du går laus med svampen...sjøl brukar eg høgtrykkspylar før svampen, så får du gjere som du vil...kan garantere deg at lakken din ikkje blir fin i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt lenger oppe her. Børste vask er fy fy!

Når 200 dritmøkkete biler har kjørt igjennom vaskemaskina og du kommer med nylakka glis etterpå blir det garantert store riper.

Nei.... avfetting, høyttrykk spyling helt til lakken føles glatt på hånden din (ikke støv/drit/stein ligger igjenn) ev. gjenta med avfettingen og så spyl av igjen. Så går du på med en god bilshampo og svamp og vasker hele bilen, felger til slutt. Høyttrykk spyling igjen og tørk av med pusseskinn.

Det er hvertfall min måte å gjøre det på. Til nød kan børsteløs vask gå greit, men da må en ta det ofte slik at bilen ikke blir så møkkete mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...