stiandg Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Så på denne bilen, til salgs for 599, og salgspant i brreg på 618, hvordan i alle dager gjør man et kjøp da? Selgeren selv som må betale resterende beløp? (Ikke det at jeg skal kjøpe denne) Også synes jeg det er ganske så merkelig at en "bil-forretning" har salgspant i bil?? Annonse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8274702 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Ikke alle har kapital til å kjøpe bilene cash kontant. Selv virker dette for meg så til de grader useriøst. Så denne bilen i går og da stod den utenfor et hus på Rasta.. Pen bil forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 1. Salgspantssummen som står i Brønnøysundregisteret er den opprinnelige lånesummen. Den blir _ikke_ oppdatert etter som den blir nedbetalt. Ergo kan lånet være på 618k og det kan være på 2k, og må derfor sjekkes opp mot låner. Salgspant er ikke noe skummelt og farlig som betyr styr unna, men det er meget viktig å få dette ordnet i det papirer skrives under og penger betales. Kjøper kan gjerne betale ned lånet selv, med deler av kjøpesummen. Men, det er alltid mindre jobb å kjøpe en bil uten heftelser. 2. Det kan ta opp mot 3 uker før en salgspant blir slettet fra Brreg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 det betyr at de belånte bilen med 618.000 da de kjøpte den. Ikke sikkert lånet er like stort nå. brønnøysund har, slik jeg har forstått det, kun det tinglyste lånebeløpet. Om det skulle oppdateres hele tiden måtte bankene sendt inn ny tinglysning etter hvert avdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå