Gå til innhold

Motoroverhaling S14-motor - Anbefalinger av firma

Lærlingen
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal overhale min S14-motor (M3 E30 2,3L) og vurderer å sette på turbo på denne.

Er det noen her som kan anbefale firmaer som gjør en god jobb og som er til å stole på?

Kom gjerne med tips på gode firmaer i Sverige og Danmark også!

hiver ut en link til en annen tråd der samme topp blir overhalt.

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6217&postdays=0&postorder=asc&highlight=ebb&start=0

denne karen kan det kansje være vert å ringe til?

han som tok min topp. meget fornøyd med både priser og ikke minst leveranse til avtalt tid.

bygger selvsagt komplette motorer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com

Dette firmaet skulle ha SEK 150.000,- for å overhalle motoren og sette på turbo. Da ville jeg få en effektøkning på ca 100-150hk.

Dessuten hadde de så mye å gjøre at de hadde ikke tid.

Finnes det noen gode i Tyskland?

Regner med det er ein skrivefeil der? Hørtes ikke så gunstig ut det der synes eg :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For overhaling og dimmensjonering av innmat og topp PLUSS arbeid så er ikke det der så ille. Og jeg tror det fort kan bli mer enn 100-150hk mer, med tanke på hva de har laget før, men nok om det..

Vet at de trimmet en E34 med M50 motor til rundt 850hk for angivelig 250k. Bare for å sette perspektiv på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com

Dette firmaet skulle ha SEK 150.000,- for å overhalle motoren og sette på turbo. Da ville jeg få en effektøkning på ca 100-150hk.

Dessuten hadde de så mye å gjøre at de hadde ikke tid.

Finnes det noen gode i Tyskland?

Hør med VS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe deg eg om du betaler bra ;) Men "vurderer" å sette på turbo?? Det er jo LITT forskjell å overhale og "sette" på turbo. Vil anslå sånn ca 50k++ i forskjell

Litt innteresant tema dette! Hvor mye snakker vi for en full overhaling av en S14 hos deg da? Regner med du har utdanning eller vertfall kunnskapene til å utføre dette siden du tilbyr deg!?

Tysse? er ikke det i hordaland? Tysse tilhenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe deg eg om du betaler bra ;) Men "vurderer" å sette på turbo?? Det er jo LITT forskjell å overhale og "sette" på turbo. Vil anslå sånn ca 50k++ i forskjell

Kun firmaer (profesjonelle) er aktuelle for meg. Du kan ikke sette turbo direkte på en standard S14 som har gått 120.000km, viss du skal ha ut ca 350-400hk.

Motoren må overhalles og klargjøres for turbo, deretter må turbo monteres etc. Trodde du kunne dette, siden du tilbyr dine tjenester her på forumet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...