Lærlingen Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg skal overhale min S14-motor (M3 E30 2,3L) og vurderer å sette på turbo på denne. Er det noen her som kan anbefale firmaer som gjør en god jobb og som er til å stole på? Kom gjerne med tips på gode firmaer i Sverige og Danmark også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Jeg skal overhale min S14-motor (M3 E30 2,3L) og vurderer å sette på turbo på denne.Er det noen her som kan anbefale firmaer som gjør en god jobb og som er til å stole på? Kom gjerne med tips på gode firmaer i Sverige og Danmark også! hiver ut en link til en annen tråd der samme topp blir overhalt. http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6217&postdays=0&postorder=asc&highlight=ebb&start=0 denne karen kan det kansje være vert å ringe til? han som tok min topp. meget fornøyd med både priser og ikke minst leveranse til avtalt tid. bygger selvsagt komplette motorer også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet September 20, 2006 Forfatter Share Skrevet September 20, 2006 Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com Dette firmaet skulle ha SEK 150.000,- for å overhalle motoren og sette på turbo. Da ville jeg få en effektøkning på ca 100-150hk. Dessuten hadde de så mye å gjøre at de hadde ikke tid. Finnes det noen gode i Tyskland? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com Dette firmaet skulle ha SEK 150.000,- for å overhalle motoren og sette på turbo. Da ville jeg få en effektøkning på ca 100-150hk. Dessuten hadde de så mye å gjøre at de hadde ikke tid. Finnes det noen gode i Tyskland? Regner med det er ein skrivefeil der? Hørtes ikke så gunstig ut det der synes eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 For overhaling og dimmensjonering av innmat og topp PLUSS arbeid så er ikke det der så ille. Og jeg tror det fort kan bli mer enn 100-150hk mer, med tanke på hva de har laget før, men nok om det.. Vet at de trimmet en E34 med M50 motor til rundt 850hk for angivelig 250k. Bare for å sette perspektiv på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 Pure Performance Factory i Avesta i Sverige er meget dyktige. Bygget et par S14 turboer. www.pure-pf.com Dette firmaet skulle ha SEK 150.000,- for å overhalle motoren og sette på turbo. Da ville jeg få en effektøkning på ca 100-150hk. Dessuten hadde de så mye å gjøre at de hadde ikke tid. Finnes det noen gode i Tyskland? Hør med VS motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 Hvis du bor i Oppland, så kan jo RS motor på Gjøvik overhale motoren din. De er visstnok billige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Share Skrevet September 21, 2006 Hvis du bor i Oppland, så kan jo RS motor på Gjøvik overhale motoren din. De er visstnok billige. Kjenner til RS Motor og det firmaet er ikke aktuelt på noen måter, uten at jeg vil gå inn på det her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Share Skrevet September 21, 2006 Har hørt at det finnes en dyktig kar i Kongsvinger som har trimmet E30 M3 til Rallycross og rally. Noen som vet hvem det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet September 23, 2006 Forfatter Share Skrevet September 23, 2006 Må da finnes flere som kan overhalle en S14-motor? Har en dialog med VS Motor, så en får se hva det kommer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Trond Stensbøl på Kongsvinger, TS Motorteknik 62826609, PEILING =) bygde blandt annet rallymotoren til Tore Haldammen, 293 ærlige stensbøl hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Kan hjelpe deg eg om du betaler bra Men "vurderer" å sette på turbo?? Det er jo LITT forskjell å overhale og "sette" på turbo. Vil anslå sånn ca 50k++ i forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Kan hjelpe deg eg om du betaler bra Men "vurderer" å sette på turbo?? Det er jo LITT forskjell å overhale og "sette" på turbo. Vil anslå sånn ca 50k++ i forskjell Litt innteresant tema dette! Hvor mye snakker vi for en full overhaling av en S14 hos deg da? Regner med du har utdanning eller vertfall kunnskapene til å utføre dette siden du tilbyr deg!? Tysse? er ikke det i hordaland? Tysse tilhenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lærlingen Skrevet September 23, 2006 Forfatter Share Skrevet September 23, 2006 Kan hjelpe deg eg om du betaler bra Men "vurderer" å sette på turbo?? Det er jo LITT forskjell å overhale og "sette" på turbo. Vil anslå sånn ca 50k++ i forskjell Kun firmaer (profesjonelle) er aktuelle for meg. Du kan ikke sette turbo direkte på en standard S14 som har gått 120.000km, viss du skal ha ut ca 350-400hk. Motoren må overhalles og klargjøres for turbo, deretter må turbo monteres etc. Trodde du kunne dette, siden du tilbyr dine tjenester her på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå