Gå til innhold

Motoroverhaling S14-motor - Anbefalinger av firma


Lærlingen
 Share

Anbefalte innlegg

Hva skjer om motoren havarerer etter at et firma som for xmpl TS har overhalt og trimmet den? De gir vel ingen garanti når det er trimming involvert? Jeg ser klart og tydelig at det er kun firma du er interessert i å bruke, men jeg syns du bør ta til ettertanke det folk skriver her i tråden din. Gjør litt research på diverse forum og se hvem som har bra rykte på seg :wink: Det burde veie tyngre enn at det er et registrert firma.

Sier meg enig her! Kan også være mange en privatperson med stor kjennskap til S14, som vet bedre å trylle frem sugehester i denne motoren enn f. eks TS

Greier de å trylle fram mer enn 280 reelle hk, ja da er de jammen dyktige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

Det blir en racingmotor. Skjer nok lite før 3-4 tusen rpm, men til gjengjeld går det som f opp til 8000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Gi de motoren at once :D Og når den er satt i bilen igjen så synes jeg filmklipp skal deles med oss her på bimmers 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Gi de motoren at once :D Og når den er satt i bilen igjen så synes jeg filmklipp skal deles med oss her på bimmers 8)

Bilder og flimklipp kommer, så fort motoren er overhallet og trimmet. :D

Har fått mer og mer sansen for vanlig trimming, då det blir nok ingen turbo. Vurderer for øyeblikket sekvensiell girkasse og den tåler ca 300hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

Det blir en racingmotor. Skjer nok lite før 3-4 tusen rpm, men til gjengjeld går det som f opp til 8000 :D

Hadde før en trimmet E30 320i som ikke reagerte før 3-4 tusen rpm. Det var ok det,for når du ville kjøre pent så visste jeg når jeg måtte gire og motsatt når jeg ville kjøre gris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Gi de motoren at once :D Og når den er satt i bilen igjen så synes jeg filmklipp skal deles med oss her på bimmers 8)

Bilder og flimklipp kommer, så fort motoren er overhallet og trimmet. :D

Har fått mer og mer sansen for vanlig trimming, då det blir nok ingen turbo. Vurderer for øyeblikket sekvensiell girkasse og den tåler ca 300hk.

Hvilken kasse er dette? Den må være billig, i og med at den ikke liker noe særlig mer enn 300 gamp?

Er det dogringer i den også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda :) Men det går fint å kombinere ;) Hensikten med Alpha-N er å fjerne LMM, datasprut i tillegg gir deg kontroll over bensin og tenning. Personlig ville jeg heller valgt MAP basert motorstyring skulle jeg brukt datasprut og hoppet over Alpha-N. Men så kan en jo diskutere kostnad pr hk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...