Bogart Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 Noen som vet om den kan tas av bare ved å løsne skruene "utvending" eller om en må inn under panser?
Jan e34 Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Vinduviskerarmen løsnes ved å skru opp mutteren utenfra. Er det vinduvisker mekanismen du tenker på må du ta den fra motorrommet.
Bogart Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 Takk, Det var det jeg trodde men den sitter bom(!) fast. Da er det vel bare å ta i ...
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Kan noen hjelpe med finne tilsvarende tråd? Prøvd søkt på fora her men finner den ikke igjen. Ikke så lenge siden denne tråden var. Var en tråd om hvordan og hvilken del som kunne byttes for å fikse at vindusvisker armen ikke tok opp i panseret. Mener huske noe med del nr 7? mvh Glenno
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Bump! Er det kun del nr 7 som trengs byttes http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/14801.gif når vindusvisker armen tar opp i panseret?
Magge Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Du kan bare justere opp panseret i bakkant, om du ikke vil at viskeren skal ta borti. Dette er så typisk e34 som du får det. er bare en millimeter som skal til. Du gjør dette ved å skru de to låsene til styringshjulene øverst på panseret i hvert hjørne oppe. Altså de låsene i enden av hver forskjerm rett oppe ved frontruta. Den ene er ved siden av sikringsboksen. Så samme plass på andre siden. Er ikke særli flink å forklare
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Okej Magge, takker så mye. Litt usikker på hvordan dette vil se ut med tanke på overgangen til forskjermer men. Om det er kun det staget på nr 7 koster det vel rundt 90kr men jobben kan kansje være trøblete?
Ingebrigtsen Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Du grunnen til at armen slår i panseret er at det er slark i gjennomføringene ved karosseriet.. Altså ved nr 18 og 19:) Den slarken gjør at armen ikke blir liggende langt nok ned mot ruta.. Det eneste du får gjort med det er jo å justere panseret eller flytte armene litt opp eller du kan bytte vindisviskermekanismen.. Jeg gjorde det siste. Kjøpte brukt på KOED til rundt 250kr+ frakt og moms Da ble den helt strøken etterpå
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Du byttet kun del nr 18 og 19 eller jokkalin? Kan du beskrive en liten DIY til meg på hvordan du gjorde dette? Mvh Glenno
Ingebrigtsen Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Nei problemet ligger ved 18 og 19.. Måtte bytte hele viskermekanismen
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 ehm... trådstarter noe drita eller? skulle tru det ja Hvorfor tror dere det? Sjønte godt spm for egen del jeg men
Glenno Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Nei problemet ligger ved 18 og 19.. Måtte bytte hele viskermekanismen Okej, men tror jeg vil ha nytt og dette koster vel sikkert en 1200kr da tenker jeg. Men forsatt savner jeg tidligere innlegg om hvor du kun kunne bytte enkelt deler da dette må jo være billigere. Mulig jeg ser på forslaget med heve panseret litt i første runde. Takker så langt for svar.
Ingebrigtsen Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Jeg tror jeg vet hvilken tråd du tenker på men jeg tviler på at det er samme problemet som du har her Jeg har sjekket dette ut og det vil ikke hjelpe noe som helst å bytte det staget du nevnte eller noe annet.. Eneste er at du kanskje kunne legge på noen chims på 18 og 19 hvis du kommer over noen som passer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå