Gå til innhold

During ved et bestemt turtall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla alle sammen.

Har et spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Jeg har en e46 320 DAT 2003 mod.

Det som er problemet er at ved et vist turtall ( ca 1500 og 2500 rpm) kommer det en during.

Det hender også at denne duringen kommer ved pådrag.Denne duringen gir seg ikke før jeg gir mere gass.

Det høres ut som om det kan komme fra girkassen eller noe i driverket.

Skrevet

Jeg har akkurat samme bil og har samme problem. Jeg har hatt bilen inne hos Tronrud bil i Fredrikstad. De hadde vært borte i dette tidligere og fant ut at det var silen/filteret i automat kassen. Ved å bytte dette så stopper duringen. Det viser seg at opphenget til dette filteret er kun i en slange i automatkassen, og etter en tid så begynner duringen i gjen. Jeg har byttet filter 2 ganger siden i mai og de har rettet en sak mot BMW for å få en avklaring. Jeg har sett selv at det er filteret som begynner å vibrere og treffer metall dekslet som er under filteret. Klaringen er bare noen millimeter. Andre gang lagde de en avstiver for filteret og det er blitt litt bedre. Feilen er nå tilbake og jeg pratet med Tronrud senest i går.

• 1 month later...
Skrevet

Nå har jeg fått skiftet hydrolikkoblingen inni kassen(til en nette pris av 12000 for delen) også har jeg fått skiftet filter og olje. Men jeg kan enda høre lyden, men det er mye svakere en før.

BMW mener at jeg må kjøre inn kobligen så vil det gi seg...

hmmm ja ja vi får se.

Skrevet

Sa dem hvor lang innkjøringstid det var? Vis det ikke gir seg etter innkjøringstia går det på reklamasjon. be dem skrive et skriv der dem sier at alt gir seg når det blir innkjørt :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Lurer på om det kunne vært mellomakslingen eller noe kast her som lagde duringen.

Det kommer også during når jeg kommer opp og ligger i 100-110 Km/t men det er en svakere during...

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå er innkjøringen ferdig og lyden er ikke borte. BMW har hatt bilen inne en gang til og de har funnet ut at de skal skifte girkassen og hydrolikkoblinge, de ville skifte hydrolikkoblingen en gang til for å være helt sikre.

De mente at det var i gearkassen feilen lå. De sa at dette var en robust model (3-serien) som det var lite feil med.

Men at denne feilen hadde de hatt noen få eksemplarer av...

De skulle ringe til meg nå de hadde time til dette.

:D:D Her snakker vi service på høyt plan... :D:D

Nå håper jeg at dette skal fikse problemet...

:D:D Meget fornøyd kunde :D:D

Skrevet

Jeg har hatt en "during" i min 2003 E46 318d Touring i to omganger. Den første gangen var årsaken at katalysatoren var revnet (dårlig stålkvalitet - garantisak) og den andre gangen var årsaken det bakre festet til eksospotten. Det siste var en heller merkelig sak iom. at festet er en slags gummiplate (som forbinder chassis og potten) som i mitt tilfelle trolig var stivnet pga. veisalt. Ergo forplantet vibrasjonene fra eksosannlegget seg til resten av bilen, men kun ved svak akselerasjon... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...