bimmerdude Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Jeg blir halvkvalm av den interiørfargen, men ellers er E36 323i trolig den mest harmoniske E36 modellen man kan kjøpe... en fornuftig kombinasjon av effekt og bensinforuk. M52B25 motoren er uten tvil en av BMW´s beste standardmotorer og klart sterkere enn de 170 "avgiftsreduserte" hestekreftene antyder... 185-190 HK er mer korrekt. Jeg har tidligere hatt en 1997 E36 323i (60000-110000 Km)... dessverre hadde jeg også mange problemer med bilen.... radiator, vannpumpe, starter, bremser, mellomaksling, seter, LMM... etc.... Radiator, vannpumpe, starter, bremseskiver og klosser, (LMM) er jo helt vanlige slitedeler. Slags problemer hadde du med mellomaksel og seter da? Jeg synes fargen på interiøret er fin jeg. Og en ting til. Det veluor trekket de brukte på senere E36 er helt nydelig! Mye bedre enn skinn.
askeladden Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 va å så på den på ford biln så grie du var en liten ripe på høyre forskjerm, liten rust flekk på høyre kanal, hengerfeste og defa kontakt mitt i fronten...
askeladden Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Stephan betalte vel 100 000 for sin for et år siden så den skal han sikkert ha altformye for
bimmerdude Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Det er helt korrekt at kvaliteten på E36 bare ble bedre og bedre med årene... spesielt fom. 1996. M52B25 motoren er også en betydelig mer moderne motor enn M50B25 motoren som man finner i bl.a E36 325i. Det var/er generelt for mange feil vedr. E36 (en av grunnene til at Lexus kunne slå seg opp med IS 200) og... ja... det må man nesten bare leve med når det gjelder E36. Min bil var fantastisk når alt var i orden...en fantastisk motor med en fantastisk gangkultur... og E36 virker (på meg iallefall) klart mer kompromisløs enn f.eks E46. Man får mer lyst til å kjøre fort i en E36 enn i en E46... selvom E46 er en bedre bil på alle områder. Kanskje en E46 323i er et fornuftig kompromis ?... Lexus IS200 kom i 1999 var det vel? Ikke akkurat noen konkurent til E36 da!
bimmerdude Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Fredrik: Høres bra ut i det minste Ja fordi jeg registrerer jo at det er en del irriterende feil med e36, og virker som feks e39 er en betydelig bedre bil(kvalitetsmessig). Er nok like mye feil på E39 gitt. Og E46... Ser du stort på det så vil jeg si at en senere E36 er en bil med svært høy kvalitet. Husk at dette er ganske gamle biler nå. Ikke mange biler med færre feil enn disse her. Feilene er også gjengangere på alle bilene og når de er luket ut, de små sykdommene, så har du en bil som er utrolig drifsikker.
Sevenord Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 cornelius: Hehe den e36 der virket mer som ett rall, til tross for motoren. Er ikke noe fan av den stylingen på e36... Ang power, vell. For å si det slik: For 50k kan jeg leve med en 320. Har kjørt det før, og fant det svært tilfredsstillende. MEN har også kjørt 328, og det var en annen verden Så om JEG skal bruke opp mot 100k på en e36, så er 320 for smått. Ellers takk for tipsene, men som nevnt tidligere, en plass må jeg sett pricelimit.. Askeladden: Artig at du har vært å sett på den for meg, hehe Ut ifra det du forteller om utseende så høres det jo ikke ille ut. Noe forventer jeg jo at det skal være på en bruktbil. Det viktigste for meg er at det ikke oser ungdomsbil av det! Helst skal ting være originalt.. Bimmerdude: Ok. Virker ivertfall som e39 har ett mye bedre rykte på seg en e36, men det kan det jo være flere årsaker til. E36 er jo en noe mer utpreget ungdomsbil, noe som ikke akkurat er positivt.. Og som du sier, jo nyere jo bedre
Fredrik Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Radiator, vannpumpe, starter, bremseskiver og klosser, (LMM) er jo helt vanlige slitedeler. Slags problemer hadde du med mellomaksel og seter da? Joda... Radiator, vannpumpe, starter, bremseskiver og LMM er vanlige slitedeler, men det er ikke normalt at det er en lekkasje i radiatoren, at vannpumpen må skiftes, at starteren slutter å virke, at bremseskivene foran er skjeve og at det var nødvendig å skifte LMM på en bil som kun hadde kjørt ca. 65000 Km. I tillegg hadde jeg ubalanse i mellomakselen så den måtte også skiftes. Problemet med førersetet var at setet ikke satt skikkelig fast i skinnene på gulvet fordi BMW genialt nok brukte slitedeler av plastikk (!) i skinnene... forøvrig et typisk E36 problem. Min nåværende E46 har nå kjørt 100000 Km uten antydning til disse problemene...
Fredrik Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Lexus IS200 kom i 1999 var det vel? Ikke akkurat noen konkurent til E36 da! Skrev jeg at Lexus IS200 var en konkurrent til E36 ? ... ... Saken er at Lexus (spesielt i USA) nettopp slo seg opp som merkenavn på driftsikkerhet og opplevd kvalitet fordi de tyske bilprodusentene (i relasjon til Lexus... spesielt BMW) ikke hadde tilsvarende kvaliteter.
Sevenord Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 Takker for innspill til nå! Jeg har ringt å snakket med en av selgerne, så nå kjører jeg til Harstad og sjekker ut gliset
Sevenord Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 Kan tilføye at det nå er skrevet under kontrakt, og torsdag i neste uke regner jeg med at jeg henter gliset Var en del ting som skulle utbedres, men når det er gjort ser jeg for meg den skal være nært opp til strøken Interiøret fant jeg faktisk svært smakfullt, og mye bedre enn det vanlige kjedelige grå stoffinteriøret. Min mening ivertfall. Var en rift i "gearstangbelgen", ellers så interiøret bra strøkent ut. Gikk ikke over det spesielt nøye da.. Utvendig var det den ripen på skjermen som var nevnt, litt rust nede på kanalen og litt rust i en hjulbue. Rusten skulle de ivertfall pusse ned og syregrunne/lakke opp så det ble bra og holdbart. Bilder og 1000spm kommer etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå