Hendo Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Speedometeret mitt virker ikke... leste ett annet inlegg men da har bilen abs... det har ikke denne.... speedometret på 84' e28 er vel mekanisk med kabel er den ikke?... hvor skal man begynne å feilsøke?
rams Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Hmm, et skudd i blinde må være kabelen. Spesielt dersom nålen vibrerer (og ikke er helt daudr).
e28stian Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Speedometeret på samtlige e28ere er elektroniske, det kan være giveren som sitter bakpå diffen, har selv bytta denne en gang. Fartsgiversystemet er også identisk selv om bilen har ABS, eller ikke, er ihvertfall lik på begge mine, den ene har abs. Kabelen kan også være ødelagt, inspiser kabelen fra diffen og fremover.
Hendo Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 da sjekker jeg kabelen.... koster denne giveren flesk?
Hendo Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 kan det ha noe med batteriene i bak VDO tellerene å gjøre? http://www.bmwe34.net/E28/Repairs/Dashboard.htm
e28stian Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Tror ikke det skulle ha stort å si om si batteriene er byttet, prøv nermeste bilopphugger, det burde ikke bli mer enn et par hundre hvis du tar den av selv.
Hendo Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 tok ut instrumentet... sitter bare 2 elektriske kabler der... stemmer det? ... står att den er elektrisk... forbruksmeteren min har også sitt eget liv...
Hendo Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 hvis man ser på dette bildet har jeg bare den blå pluggen midt i instrumentet.. har en hvit en i venstre enge... men på bildet er det en gul også... hvor har min gule tatt veien?
e28stian Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Mener gul er til kjørecomputeren til e28, både 520en og 528en mangler kabel inn i dette gule støpselet. det stemmer at det skal være 2 kabler inn i instrumentpanelet, signalkabelen til hastighetsgiveren sitter i den hvite pluggen. Hvis du drar av kappa på tilkoblingen baki diffen ser du fargekoden på kabele, denne er lik helt frem til instrumentpanelet, da vet du jo hvilken kabel du skal inspisere. Hvis du mener at forbruksmåleren går i været når bilen står stille så er det normalt, mener den trenger signal av hastighetsgiveren for å fungere korrekt.
Hendo Skrevet September 22, 2006 Forfatter Skrevet September 22, 2006 da har jeg byttet hastighetsgiveren bak i diffen... men uten hell... speedo'n virker fortsatt ikke... hmmm
Evopower Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 bytt hele instrumentpanelet, finn et hos en opphugger det er det enkleste. har hatt 5-6 e28`er de siste par årene og bare èn har hatt instrumentpnael som har fungert. enten er det turteller eller så er det speedometeret.. eller så er det lyset i dem. de fungerer liksom ikke knirkefritt utrolig kjipt problem på e28 og desverre alt for vanlig på de bilene. feilen ligger inni databrikkene inni panelet og det er ingenting du kan gjøre med det. kast instrumentpanelet i søpla og finn deg et nytt på en opphogging du!
Hendo Skrevet September 22, 2006 Forfatter Skrevet September 22, 2006 der var det ett svar jeg kunne bruke... hehe... kast det i søppla.... TAKK evopower
Hendo Skrevet September 22, 2006 Forfatter Skrevet September 22, 2006 Instrumentpanel - BMW - 5 E28 81-88 - 525I - Årsmod. 86 ... kan denne brukes? ... jeg har en 520... 84 mod
Evopower Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 Jepp de går om hverandre..Bare husk hva den gamlse km. standen var når du setter inn det nye..
Evopower Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 så får vi se hvor lenge det "nye" panelet ditt holder før det begynner å skape seg igjen...hehe. Er til å klikke av noen ganger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå