Gå til innhold

Speedometer virker ikke E28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Speedometeret mitt virker ikke... leste ett annet inlegg men da har bilen abs... det har ikke denne.... speedometret på 84' e28 er vel mekanisk med kabel er den ikke?...

hvor skal man begynne å feilsøke?

Skrevet

Speedometeret på samtlige e28ere er elektroniske, det kan være giveren som sitter bakpå diffen, har selv bytta denne en gang.

Fartsgiversystemet er også identisk selv om bilen har ABS, eller ikke, er ihvertfall lik på begge mine, den ene har abs.

Kabelen kan også være ødelagt, inspiser kabelen fra diffen og fremover.

Skrevet

tok ut instrumentet... sitter bare 2 elektriske kabler der... stemmer det? ... står att den er elektrisk...

forbruksmeteren min har også sitt eget liv...

Skrevet

hvis man ser på dette bildet har jeg bare den blå pluggen midt i instrumentet.. har en hvit en i venstre enge... men på bildet er det en gul også... hvor har min gule tatt veien?

Skrevet

Mener gul er til kjørecomputeren til e28, både 520en og 528en mangler kabel inn i dette gule støpselet. det stemmer at det skal være 2 kabler inn i instrumentpanelet, signalkabelen til hastighetsgiveren sitter i den hvite pluggen.

Hvis du drar av kappa på tilkoblingen baki diffen ser du fargekoden på kabele, denne er lik helt frem til instrumentpanelet, da vet du jo hvilken kabel du skal inspisere.

Hvis du mener at forbruksmåleren går i været når bilen står stille så er det normalt, mener den trenger signal av hastighetsgiveren for å fungere korrekt.

Skrevet

bytt hele instrumentpanelet, finn et hos en opphugger :wink: det er det enkleste. har hatt 5-6 e28`er de siste par årene og bare èn har hatt instrumentpnael som har fungert. enten er det turteller eller så er det speedometeret.. eller så er det lyset i dem. de fungerer liksom ikke knirkefritt :P utrolig kjipt problem på e28 og desverre alt for vanlig på de bilene.

feilen ligger inni databrikkene inni panelet og det er ingenting du kan gjøre med det. kast instrumentpanelet i søpla og finn deg et nytt på en opphogging du! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...