surbotaab Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 Lurer på dim på org høytalere i E46 er en 02mod sedan hvis dette har noe å si.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 20, 2006 Share Skrevet September 20, 2006 5.25" fremme og bak. Du kan få i 6.5" i hattehyllen med noen egenmodifiserte festeanordninger. Ganske enkelt er det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 i min e46 99 mod sedan er det 6,5" forran og bak. er i e36 det er 5,25" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Originalt i E46 står det 6". Men når man skal bytte til uoriginale må man bruke en festering som er for 5.25". Jeg har selv satt inn 6.5" i dørene mine. Det innebar kapping i metallet bak elementet og en god del i plastikken i dørpanelet. Jeg kan poste et bilde i kveld når jeg kommer hjem, slik at det kommer tydeligere fram hva som er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Da har jeg funnet bildene. Her er de originale høyttalerene i panelet. Så kappet jeg litt rundt for å få nedi 6.5" Deretter laget jeg en festeanordning for 6.5" slik at jeg kunne bruke de originale festemutterene. Av alle ting brukte jeg sotet plexi. Eneste jeg fant på jobb som var tynt nok. Og her prøvde jeg med en 6.5" Alpine Type R mellomtone. Alpine elementet var for dyp så jeg fant fram saga og kappet hull i metallet bak elementet. Hullet tettet jeg igjen med dempematte for å forhindre vannlekkasje. Laget det så dypt at det nesten tok i vinduet. Dette har jeg ikke noe bilder av. Men dette funka ikke lydmessig i det hele tatt. Så det endte med at jeg skrudde fast en spacer i metallet over hullet jeg kappa, og tetta rundt med dempematter. Så nå står mellomtonen fastskrudd i metallet i døra i stedet for dørpanelet. Så nå bruker elementet hele døra som kammer. Dette funker dritbra. Men det er en del jobb, for det går på håret. Har nå Alpine Type X 6.5" og det rocker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 Fett dette, men hva med diskanten? Byttet du den også ? får vi se bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 Diskanten satte jeg som originalt i speilhuset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå