Gå til innhold

Høytalere til E46? (dim osv)


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Originalt i E46 står det 6". Men når man skal bytte til uoriginale må man bruke en festering som er for 5.25". Jeg har selv satt inn 6.5" i dørene mine. Det innebar kapping i metallet bak elementet og en god del i plastikken i dørpanelet.

Jeg kan poste et bilde i kveld når jeg kommer hjem, slik at det kommer tydeligere fram hva som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet bildene.

Her er de originale høyttalerene i panelet.

DSCN0887.jpg

Så kappet jeg litt rundt for å få nedi 6.5"

DSCN0923.jpg

Deretter laget jeg en festeanordning for 6.5" slik at jeg kunne bruke de originale festemutterene. Av alle ting brukte jeg sotet plexi. Eneste jeg fant på jobb som var tynt nok.

DSCN0927.jpg

Og her prøvde jeg med en 6.5" Alpine Type R mellomtone.

DSCN0928.jpg

Alpine elementet var for dyp så jeg fant fram saga og kappet hull i metallet bak elementet.

DSCN0929.jpg

Hullet tettet jeg igjen med dempematte for å forhindre vannlekkasje. Laget det så dypt at det nesten tok i vinduet. Dette har jeg ikke noe bilder av.

Men dette funka ikke lydmessig i det hele tatt. Så det endte med at jeg skrudde fast en spacer i metallet over hullet jeg kappa, og tetta rundt med dempematter. Så nå står mellomtonen fastskrudd i metallet i døra i stedet for dørpanelet. Så nå bruker elementet hele døra som kammer.

Dette funker dritbra. Men det er en del jobb, for det går på håret.

Har nå Alpine Type X 6.5" og det rocker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...